Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä voisi korvata voileipäkakun ylppäreissä?

Vierailija
22.06.2021 |

Vieraita tulee sen verran kaukaa, että on oltava sellaiset tarjottavat joista lähtee nälkä. Kaikki tarjottavat tulee olemaan kylmiä. Tarkoitus on tehdä 2-3 eri salaattia, savulohta +kermaviiliä, patonkia, cocktailpiirakoita +voita. Silti on olo että kattaus kaipaisi sitä voileipäkakkua, mutta itse en osaa niitä tehdä ja kun kysyin leipomosta, niin maksavat 55€/10 hengen kakku😳

Kommentit (394)

Vierailija
221/394 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksalaatikkoa rusinoilla.

Vierailija
222/394 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voileipäkakkua ei voi korvata muulla, kuin vielä isommalla voileipäkakulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/394 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voithan tehdä voileipiä, esim. joku saaristolaisleipä kolmioiksi leikattuna, päälle levitteitä vaikka kylmäsavulohesta, jostain lihasta, kasviksista. Varmaan löytyy netistä hyviä ohjeita. Näin voit tehdä myös monia erilaisia, kaikkien ei tarvitse olla yhtä ja samaa.

Niin no nää on just ne raikkaat voileivät :) tilliä pieni oksa vielä leipään.

Vierailija
224/394 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle maistuu aina juhlissa suolainen piirakka jos vaan on tarjolla. En ota voileipäkakkua koskaan, mutta taidan olla poikkeus kun inhoan sitä  - inhoan pääsääntöisesti kaikkea maitopohjaista. 

Tuttu tunne. Tosin täälläpäin ainakin laittavat niihin suolaisiin piirakoihinkin juustoa/viiliä tms joten syömättä jää yhtä lailla kuin voileipäkakkukin. Itse asiassa raikkaat voileivät olisi hyvä. Tai Karjalan piirakat mieluiten itse tehtynä.

Ja riittävästi pötyä pöytään. Jos joku tekee ap ehdotuksen niin vink vink: varaa lohta riittävästi. Se on ainoa kunnon suolainen osuus ja jos vieraat nälkäisenä pitkän matkan takaa ja juhlissa aikaa vietetään, saa sen 300 gr per vieras varata lohta. Perunat myös lisäisin menuun.

Vierailija
225/394 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi ajatella myös pieniä karjalanpiiraita, munavoita ja raikasta keittoa. Meidän ehdoton ykkössuosikkinon tämä:

Maksamakkarakeitto:

1. Kiehauta 2,5 dl täysmaitoa.

2. Lisää joukkoon muutamia purjosipuliviipaleita, 1/2 dl pakasteherneitä ja kourallinen cashew-pähkinöitä.

3. Kiehauta ja lisää 20-30 grammaa voita tai margariinia.

4. Viipaloi joukkoon 150 grammaa maksamakkaraa.

5. Kiehauta ja mausta ruohosipulilla, mintulla, meiramilla, juustokuminalla ja muskottipähkinällä. Lisää suolaa maun mukaan.

6. Kiehauta ja anna maun tasaantua 15-20 min.

Keitto on valmis nautittavaksi. Helppoa, edullista ja hyvää !

Vierailija
226/394 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suikkarilla.

Vierailija
227/394 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee tilaus pitopalvelulle tai käy ostamassa nuo sapuskat isommasta marketissa. Marketeissä on myynnissä voileipä- ja normikakkuja ylppäreihin yms. tilaisuuksien läheisyydessä.  Mikään ei estä improvisoimasta, että tekisi jotain ihan itse esim. janssonin-, kinkku-, lohi-  yms. kiusausta, pizzaa ja salaattia siihen oheen. Näiden juhlatilaisuuksien ei ole tarkoitus ruokkia ihmisiä, vaan juhlistaa lapsen valmistumista. Helpommalla pääset kun käyt alkosta ostamassa muutaman pullon kuohuvaa/viiniä ja suolaista pikkunaposteltavaa, sekä jostain lähipikaruokafirmasta pizzaa yms.

Aloitus on vuodelta 2021, joten nämä vinkit tulevat pari vuotta myöhässä.

Vierailija
228/394 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee tilaus pitopalvelulle tai käy ostamassa nuo sapuskat isommasta marketissa. Marketeissä on myynnissä voileipä- ja normikakkuja ylppäreihin yms. tilaisuuksien läheisyydessä.  Mikään ei estä improvisoimasta, että tekisi jotain ihan itse esim. janssonin-, kinkku-, lohi-  yms. kiusausta, pizzaa ja salaattia siihen oheen. Näiden juhlatilaisuuksien ei ole tarkoitus ruokkia ihmisiä, vaan juhlistaa lapsen valmistumista. Helpommalla pääset kun käyt alkosta ostamassa muutaman pullon kuohuvaa/viiniä ja suolaista pikkunaposteltavaa, sekä jostain lähipikaruokafirmasta pizzaa yms.

Aloitus on vuodelta 2021, joten nämä vinkit tulevat pari vuotta myöhässä.

Ei ole myöhässä. Yo-juhlia vietetään joka kevät.

Vierailija
229/394 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle maistuu aina juhlissa suolainen piirakka jos vaan on tarjolla. En ota voileipäkakkua koskaan, mutta taidan olla poikkeus kun inhoan sitä  - inhoan pääsääntöisesti kaikkea maitopohjaista. 

Tuttu tunne. Tosin täälläpäin ainakin laittavat niihin suolaisiin piirakoihinkin juustoa/viiliä tms joten syömättä jää yhtä lailla kuin voileipäkakkukin. Itse asiassa raikkaat voileivät olisi hyvä. Tai Karjalan piirakat mieluiten itse tehtynä.

Ja riittävästi pötyä pöytään. Jos joku tekee ap ehdotuksen niin vink vink: varaa lohta riittävästi. Se on ainoa kunnon suolainen osuus ja jos vieraat nälkäisenä pitkän matkan takaa ja juhlissa aikaa vietetään, saa sen 300 gr per vieras varata lohta. Perunat myös lisäisin menuun.

Savulohta ei kannata koko suvulle syöttää. Tyyriiksi tulee.

Vierailija
230/394 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voileipäkakku on pois suljettu niin joku suolainen piirakka ja ruokaisa salaatti?

Vierailija
231/394 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunasalaattia, nakkeja, lihapullia, ruisleipää(2 siivua päällekkäin, väliin reilusti täytettä ja se keskeltä veitsellä poikki.)

Savulohi maksaa 27-40 euroa kilolta.

Vierailija
232/394 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kaupasta valmiita suupalaksi sopivia Mini Crostades -kuoria. Ne on pieniä syötäviä viljasta leivottuja 'kulhoja'.

Täytteeksi voi laittaa mitä vaan. Vaikka perunasalaattia ja siihen pieni siivu lohta päälle. Koristeeksi tuoretilli.

Vierailija
233/394 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vain osalle annetaan lohet niin ei tarvitse kyllä sitten muiden tuoda lahjojakaan. Hyvänen aika meitä metsä suomalaisia. Pidetään juhlat kotona, eli säästää tilavuokrat, pitopalvelut, ravintolan hinnoittelut.. Tiedustellaan miten tulisi juhlat mahdollisimman halvaksi!!?? Tuossa on jo iso säästö, on vain ruokien hinta.

Toiselle iso juhlapäivä ja jo lohi pidetään liian kalliina tai voileipäkakku.

Mariekeksejä, pirkka kahvia ja xtra makkaraa?

Vierailija
234/394 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perunasalaattia, nakkeja, lihapullia, ruisleipää(2 siivua päällekkäin, väliin reilusti täytettä ja se keskeltä veitsellä poikki.)

Savulohi maksaa 27-40 euroa kilolta.

Loukkaantuisin jos tarjottaisiin jotain nakkeja lihapullia ja ruisleipää! Ensin ostat lahjan ja vaatteet perheelle, ajat 500 km juhliin ja saat nakit. Juhlien jälkeen hotelli koska tuosta nuivasta tarjoilusta päätellen ei yösijaa ole.

Seuraavat juhlat jäisivät väliin.

Vierailija
235/394 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksalaatikkoa rusinoilla.

Tää on kyllä hyvä. Päälle kermavaahtoa ja nonparelleja. Kynttilät kruunaavat herkun.

Vierailija
236/394 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta kaupasta valmiita suupalaksi sopivia Mini Crostades -kuoria. Ne on pieniä syötäviä viljasta leivottuja 'kulhoja'.

Täytteeksi voi laittaa mitä vaan. Vaikka perunasalaattia ja siihen pieni siivu lohta päälle. Koristeeksi tuoretilli.

Voi olla hyviä mutta kuulostaa siltä että esimerkiksi mun mies tarvitsee noita sitten 40 kpl. Jos eka ajanut puoli Suomea ja sitten hirveä nälkä juhlissa. Muutenkin suuriruokainen mies. En siis lähtisi noita pipertämään tai saat jännetuppitulehduksen kun teet noita satoja. Toki jos nuori tai mies auttaa.

Vierailija
237/394 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vain osalle annetaan lohet niin ei tarvitse kyllä sitten muiden tuoda lahjojakaan. Hyvänen aika meitä metsä suomalaisia. Pidetään juhlat kotona, eli säästää tilavuokrat, pitopalvelut, ravintolan hinnoittelut.. Tiedustellaan miten tulisi juhlat mahdollisimman halvaksi!!?? Tuossa on jo iso säästö, on vain ruokien hinta.

Toiselle iso juhlapäivä ja jo lohi pidetään liian kalliina tai voileipäkakku.

Mariekeksejä, pirkka kahvia ja xtra makkaraa?

Ei kukaan sellaista ehdottanut, että osalle lohet annetaan. Joku ehdotti, että 300 grammaa henkilöä kohden. Ei ne mitkään hääjuhlat ole vaan yo-juhlat. Pientä purtavaa ja kakkukahvit on jees.

238/394 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voithan tehdä voileipiä, esim. joku saaristolaisleipä kolmioiksi leikattuna, päälle levitteitä vaikka kylmäsavulohesta, jostain lihasta, kasviksista. Varmaan löytyy netistä hyviä ohjeita. Näin voit tehdä myös monia erilaisia, kaikkien ei tarvitse olla yhtä ja samaa.

Kaikki ei pidä makeasta saaristolaisleivästä, ei ainoaksi leipäpohjaksi voileipiin

Vierailija
239/394 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla hyviä mutta kuulostaa siltä että esimerkiksi mun mies tarvitsee noita sitten 40 kpl. Jos eka ajanut puoli Suomea ja sitten hirveä nälkä juhlissa. Muutenkin suuriruokainen mies. En siis lähtisi noita pipertämään tai saat jännetuppitulehduksen kun teet noita satoja. Toki jos nuori tai mies auttaa.

Ota uusavuton eväsleipiä matkalle, jos matka on pitkä. Syötä miestä välillä. Niin on aina tehty, kun on pitkä ajomatka, että välillä syödään evästä.

Juhla kuin juhla, niin tolkuton tarjoilujen vetäminen kaksin käsin näyttää junttimaiselta.

Ota vaikka hk sinistä pari pakettia ajomatkalle mukaan. Makkarapaketin avaat ja kuoret otat jo kotona pois, ettei mene sormi suuhun, että mites tää paketti autossa avataan.

Vierailija
240/394 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaako joku oikeasti syödä salaattia yo-juhlissa? Kuinka monen kotona on pöytätilaa tuollaisen tarjoilun järjestämiseen? Varmasti on juhlakoltussa muutama tomaattiläiskä tai salaattikastiketta, kun syö salaattia lautanen kädessä/sylissä. Ihan sama kuinka ruokaisaa se salaatti on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi