Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Polkuopinnot/aikuiskoulutustuki

Kiitollinen vastauksista
22.06.2021 |

Onko kenelläkään tietoa voiko aikuiskoulutustukea saada polkuopintoihin? Vastausta en löytänyt työllisyysrahaston sivuilta.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos vaikka soittaisit sinne? Saisit oikeaa tietoa. Toisin kuin täältä. 

Vierailija
2/12 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiskoulutustuen ehdot ovat sen verran yksilöllisiä, että kannatta olla suoraan yhteydessä tuen maksavaan tahoon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain polkuopiskelijana aikuiskoulutustukea ihan samalla lailla kun tutkinto-opiskelijatkin.

Vierailija
4/12 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit saada. Sain itse juuri tämän lukuvuoden. Jos siis täytät muuten aikuiskoulutustuen ehdot.

Vierailija
5/12 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös polkuopiskelijat ole ihan täysipäiväisiä tutkinto-opiskelijoita siinä missä muutkin? Tulleet vaan sisään pääsykokeiden sijaan "polun" kautta. 

Vierailija
6/12 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta: Mitä ovat polkuopinnot? Ensimmäistä kertaa näen ko. sanan. 

Vierailija
7/12 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös polkuopiskelijat ole ihan täysipäiväisiä tutkinto-opiskelijoita siinä missä muutkin? Tulleet vaan sisään pääsykokeiden sijaan "polun" kautta. 

Täysipäiväisiä joo, mutta ei ole tutkinto-opiskelija, polulta ei voi valmistua jos ei pääse jatkamaan tutkinto-opiskelijaksi.

Vierailija
8/12 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukea ei saa yleissivistävään, harrastusluonteiseen tai vapaatavoitteiseen koulutukseen.

Sehän on harrastus, jos ei ole tutkintotavoitetta. 

Vierailija
9/12 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selkeästi sanottu Työllisyysrahaston sivuilla.

”Aikuiskoulutustuen piiriin kuuluvia koulutusmuotoja ovat:

Yliopisto- ja ammattikorkeakoulututkintojen osien suorittaminen, esimerkiksi perus-, aine- ja syventävien opintojen sekä polkuopintojen suorittaminen avoimessa yliopistossa tai ammattikorkeakouluissa.”

https://www.tyollisyysrahasto.fi/aikuisopiskelijan-etuudet/tuen-saamise…

Vierailija
10/12 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en saanut. Sanottiin, että opintopaikka ei kuitenkaan ole varma

Vierailija
11/12 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saitte aikuiskoulutustukea polkuopinnoista, niin oliko opiskelu jotenkin edellistä ammattia täydentävää vai täysin uusi ala?

Vierailija
12/12 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suunnitellut vaihtavani alaa kokonaan uuteen, että pyrkisin opiskelemaan amk -polkuopintojen kautta, mutta sille ajalle ei voi saada Kelan opintotukea ja -lainaa, niin koen ainoaksi vaihtoehdoksi aikuiskoulutustuen. Taustasta sen verran, että en ole aikanaan käynyt lukiota, vaan ammattikoulun ja ollut työelämässä reilu 15 vuotta.

Kun on suorittanut tietyn määrän polkuopintoja (vastaten tutkintoon johtavan koulutuksen ensimmäisen vuoden opintoja), voi käsittääkseni hakea tutkintoon johtavaan koulutukseen erillishaulla, ilman pääsykoetta.

Tuosta vaihtoehdosta aion itse ottaa selvää jossain vaiheessa, koska nykyisen työni ohessa ei voimavarat riitä lisäksi opiskeluun. Haluan keskittyä opintoihin 100%:sti. Voin tulla kertomaan tänne sitten, kuinka kävi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme