Mies on illat ihan töttöröö
Miehen työt alkaa 6.00 ja herää siis 5.10. Iltaisin nukahtaa 20.30 ja kuorsaa yön lapsien takia heräilemättä, minä hoidan heidän heräilyt. Ja illat mies on...uninen, vetämätön, sa. Laitetaan ruoka vuoropäivinä mutta muuten mies nuokkuu pöydässä, piereskelee sohvalla, puhuu tyhmiä lapsille-siis vähän mitä sattujaa, ei vaan jaksa panostaa. Inhottaa kun toinen tuollainen. Heräähän moni muukin aikaisin, mun unet saattaa jäädä miestä paljon huonommalle, mutten silti ole kuin känninen ja vetämätön, puhi tyhmiä..meillä pienet lapset, ärsyttää kantaa vastuu ja vielä kun toinen puhuu väsyneenä hölmöjä. Jos se käy päikkäreille niin sitten ei loppuiltana enää jaksakaan herätä.
Kommentit (47)
mies sai jonkun nenäoperointi tms ajan kuorsauksen vuoksi mutta siitäkin ilmoitti ettei aio mennä, mitä turhia, häntä kiinnosta. Tuollainen on, asenne puuttuu kaikesta. Masentunut kuulemma ei ole, ja kyllä jaksaakin esim kuntosalit erinomaisesti. Ap
Minulla on tuota vaivaa. Olut auttoi siihen. Eli heti töistä tultua otan jääkaapista kylmän oluen. Juon sen alle minuuttiin. Istun sohvalle ja juttelen lapsilleni.
Sitten pian sen jälkeen vedän janooni toisen ja kolmannen. Kaikki tyhjään vatsaan.
Noin. Olen uudestaan noussut ja valmis iltapäivän leikkeihin.
Teemme päivällisen ja juon lisää olutta tasaiseen tahtiin. Sitten vien lapset puistoon, jossa pelaamme jalkapalloa tai polttopalloa. Harjoittelemme skeittailua ja heittelemme kivillä katulamppujen varsia. Harjoittelemme tageja skeittikentän laidoille tusseilla ja linkkuveitsillä. Sipasen ulkona muutaman oluen ja juon kotona viimeiset. Noin 8 pientä tölkkiä - 14. Riippuu ihan päivästä kuinka monta tarvitsee.
Aamulla herään pirteämpänä ja mitään krapulaa ei olekaan. Normi väsymys vain.
T: 11cm mies
11cm:n mies, tää oli illan paras!! Kaikesta ihmiset Jaksaa valittaa
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 14:30"]
kyllä 6-14 rytmi voi olla väsyttävä, mutta esim. tunnin päiväunet siihen 14:30-15:30 pitäisi piristää, sitten vasta hakemaan lapset (koska sinä äitinä ilm. viet heidät myöhemmin hoitoon, niin päivästä ei tule ylipitkä). Noin, ja loppuillan miehen tulisi jaksaa ns. normaalisti puuhailla teidän kanssa klo 16-20:30 välillä, osallistua päivälliseen, harrastuksiin, ulkoiluun yms. Yhden illan viikossa voit "antaa" hänelle omaksi ajaksi, käyttää mihin käyttää (nukkuu, urheilee, mitä vain) ja yhden yön viikossa tästä lähtien miehesi herää hoitamaan heräilevät lapset (miksi heräilevät vielä, ilmeisesti ei enää vauvoja, koska sinäkin olet työssä/opinnoissa?)
Sen lisäksi lomilla ja vapaapäivillä pitäisi jaksaa muutakin kuin nukkua, muuten pitää tutkia/vaihtaa työpaikkaa/ hoitaa kuntoon/ saada sairaslomaa...
[/quote]
Entäs työssäkäyvän päiväunet. Ainut millä jaksan lähteä tai innostua työajan jälkeisestä ajasta on olut. Olutta kolme nopeasti janoon ja sitten teatteriin tai taidegalleriaan. Muuten ei jaksa.
T: 11cm mies
Meinaatko 19, että ap valittaa turhasta? Onhan se aikalailla väärin, jos isä ei jaksa olla perhe-elämässä lapsille mukana. Ilmeisesti tässä pienten lasten äitikin väsynyt, mutta silti kantaa vastuun lapsista ja isä makoilee.
Jotenkin kuulostaa että ap ei valitettavasti miestään juuri arvosta, syynä ilmeisesti että mies on vain tehtaantyöläinen ja vieläpä monilta käytöstavoiltaan sellainen minkä ap yleensäkin mielessään liitää työläis-stereotyyppiin...
Mutta itse tuohon ongelmaan, itse kun tein työtä jossa olin klo 6-02 niin olin kyllä AIVAN poikki koko ajan. Johtuen siitä että olen luonnostani iltavirkku. Tämä ongelma kävi jopa niin pahaksi että jouduin sen takia uudelleenkouluttautumaan työhön jossa voin mennä vasta klo 9 töihin. Ja olin hyväkuntoinen, terve jne. Joillekin ei vain nuo aikaiset aamut sovi. Ap:n miehellä uniapnea vaikeuttaa asiaa, se tekee unen laadusta huonoa, uni ei virkistä kuten muilla. Kurjaa ap:lle, että miehestä ei ole työn jälkeen kotona paljoa iloa tai hyötyä, mutta sääliksi sitä miestäkin käy.
Vaikea arvostaa kun mies käyttäytyy noin! ap
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 21:25"]
Mies pääsee klo 14. Levähtää kotona ja hakee lapset klo 15. Ne leikkii keskenään ja isi notkuu.. Ap
[/quote]
No huh huh, asenneongelma tollasella miehellä. Eihän tuo ole mikään rankka työaika. Sitä ei vaan näköjään kiinnosta olla lasten kanssa tai mikään muukaan näköjään.... Tommosta en kyllä kattelis.
Hieno fiktiivinen kertomus, joka on saanut mukavasti kommentteja.
Fiktiivinen kertomus. Näin kivaako on meidän perheessä, että ei mene edes täydestä.. Totta tämä kuitenkin oli. ap
Olisi hienoa kuulla näyte tehdasjunttipuheesta.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 21:31"]No sellasta idiootin kuulosta puhetta..tehdasjunttipuhetta, herkästi kiroaa tai ärähtää, pieraisee ja letkauttaa päälle jonkun kakkajutun..herkästi sellasta kitkeränkatkeraa tyyliä mitä tehdastyöntekijät käyttää. Kyllä se lapsia halaakin, mutta huonoa mallia antaa. On hyväkuntoinen ei ylipainoinen. Uniapneaa hieman löydetty mutta pitkät unethan se saa. Ap
[/quote]
Otit tehdastyöläisen mieheksi. Sellaisia ne on. Koita kestää.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 12:57"]
[/quote]
Sillä nyt ei ole tuon taivaallistakaan merkitystä, vaikka olisikin fiktiivinen.
Uniapnea voi tosiaan olla syynä väsymykseen, se on ihan vakava asia. Happirikastin voisi auttaa unen laatuun. Valitettavasti ei kyllä tyhmiin juttuihin :-D
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 13:26"]
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 12:57"]
[/quote]
Sillä nyt ei ole tuon taivaallistakaan merkitystä, vaikka olisikin fiktiivinen.
[/quote]
Niinpä, ei kannata faktoilla pilata hyvää syytä haukkua tehdasjunttimiehiä.
Ap vastaa: mies ei juo olutta iltaisin, ei juo muutenkaan. Urheilee ja sen jaksaa ihan ok. Mutta perhe-elämä, lasten kanssa oleminen sitä mikä ei näytä jaksavan.. Kuorsauksen vuoksi pakotin miehen lääkäriin, siellä todettiin lievää uniapneaa ja mies sai ajan johonkin operaatiotaan, itse meinaa ettei mitään sellaisia tarvitse. "Ei jaksa" vastaus siihenkin. Kaikki veriarvot miehellä kunnossa. Unihäiriöt on vakava asia, mutta asianomaisen tulisi itse ottaa osaa ja vastuuta asioihin myös. Meillä mitään ei tapahdu jos en potki miestä eteenpäin, ja se suututtaa. ap
Uniapnea aiheuttaa muita sairauksia, jotka voi olla hengenvaarallisia!!! Nyt otat puheeksi sen miehen kanssa tämän! Mä en pystynyt enää itse nukkumaan kun miehen hengitys pätki. Kaikki illat meni nukkuessa eikä lasten kanssa jaksanut mitään. Elämänlaatu muuttui täysin sen ylipainehengitys laitteen (mikälie nimi) jälkeen:-)
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 21:31"]No sellasta idiootin kuulosta puhetta..tehdasjunttipuhetta, herkästi kiroaa tai ärähtää, pieraisee ja letkauttaa päälle jonkun kakkajutun..herkästi sellasta kitkeränkatkeraa tyyliä mitä tehdastyöntekijät käyttää. Kyllä se lapsia halaakin, mutta huonoa mallia antaa. On hyväkuntoinen ei ylipainoinen. Uniapneaa hieman löydetty mutta pitkät unethan se saa. Ap
[/quote]
itse olet miehesi valinnut. Mikse et valinnut parempaa? Vai etkö tuntenut miestäsi ollenkaan ennenkuin löitte hynttyyt yhteen?
Mä teen töitä parissa eri paikassa. Yksi on sellainen, missä en oikeadti tee mitään muuta kuin olen läsnä. 10 tuntia siis surffailen netissä, katselen televisiota yms.
Tuon paikan jälkeen olen iltaisin aina ihan poikki, paljon väsyneempi kuin kiireisen työpäivän jälkeen.