Työhaastattelussa: Kerro omista heikkouksistasi tähän työhön liittyen
Mitä tähän voi sanoa, paitsi että "en ole juuri tällaisessa työssä ollut"?
Onko siinä joku järki kertoa omista peloista ja oikeista heikkouksista, jos kerran sen työpaikan haluaisi?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuohon odotetaan vastaukseksi, jos hakee siivojan paikkaa? Minulla on alan koulutus ja 10 vuotta työkokemusta. Koen työni rutiininomaiseksi puurtamiseksi ja koen hallitsevani työni. En väitä olevani paras siivooja maailmassa, mutta en keksi työhön liittyvää heikkoutta. Tuntuu, että odotetaan niin hienoja vastauksia. Mikään ei kelpaa.
No tuosta välittyy ainakin että olet kyllästynyt etkä tee muuta kuin minimin. Siivousalalla se on yleisin heikkous. Ehkä sen voi muotoilla niin että ilman positiivista palautetta väsyt työhösi nopeasti. Sen ongelman esihenkilö voi ratkaista antamalla positiivista palautetta.
Olet väärässä. En ole kyllästynyt. Teen enemmän kuin minimin, mutta olen kyllä oppinut pitämään puoliani ja arvostamaan myös itseäni. Enää en jää tunniksi töihin työpäivän jälkeen pesemään pyykkiä vaan jätän sen seuraavaan päivään. Mielestäni se ei ole heikkous / minimin tekemistä. Olen saanut positiivista palautetta sekä pomoilta että asiakkailta. Ikävää, että sait minusta kuvan, että laiskottelisin tai tekisin hommat vähän sinne päin.
Rutiininomaisuudella tarkoitin sitä, että työni toistuu minuutilleen samanlaisena joka päivä ellei tule jotain yllättävää. En ole tympääntynyt työhön vaan pidän työstäni.
Muille vastaajille kiitos neuvoista. En ole kovin lahjakas verbaalisesti tai kielellisesti. Olen aika ujo ja minun on vaikea puhua. Olen kielellisesti lahjaton, enkä osaa "työnhakuteatteria". Osaan tehdä työtä, mutta en puhua siitä.
Mun oikeat heikkoudet on se, että olen todella, todella huono sietämään stressiä ja hektisyyttä, muuttuvia tilanteita yms, ja olen hidas oppimaan uusia asioita. Lisäksi en siedä työssä keskeytyksiä enkä kiirettä. Paineensietokykyni on käytännössä olematon. Mitenhän nämä voisi ilmaista haastattelussa siten, ettei kuulostaisi täysin työkyvyttömältä mutta ei kuitenkaan valehtelisi? Koska työssä nuo ominaisuudet näkyisivät heti ekana päivänä vahvoina kuitenkin. Noista ominaisuuksista huolimatta olen hyvä työntekijä sitten kun opin työn ja se muuttuu rutiiniksi. Siinä saattaa vaan kestää aika kauan, jos työ on monipuolista tai vaikeaa.
Heikkouteni on kaunistella asioita rehellisyyden kustannuksella, ja kerskua, jos sen ansiosta tulen valituksi tehtävään.