Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko maksaa silmälasit?

Vierailija
16.06.2014 |

Oletetaan että linssit on ns. tavalliset, eikä mitään erikoishiottu tai mitään. Paljonko joutuu maksamaan tavallisista silmälaseista?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksoin 200e. Norm. Hinta oli kuitenkin 400e, sain -50%.... Kehyksien merkki on rayban.

Näköni on -1,75 kummassakin silmässä, eli ei ole mitkään erikoislinssit.

Olen saanut myös vastaavat lasit ilman merkkikehyksiä hintaan 75e. Riippuu mistä ostaa ja riippuu millä vahvuuksilla.

Vierailija
2/8 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan sitä, mitä telkkarimainoksista voisi päätellä; et tule saamaan laseja 19 etkä edes 75 eurolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hintahaarukka vaihtelee kovasti, mutta itse ostin aidot Pradan silmälasit tori.fi sivulta 25€ postikuluineen kaikkinern, tyytyväinen olen ollut. Merkkilasitkin vielä :)

Vierailija
4/8 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 17:10"]Ei ainakaan sitä, mitä telkkarimainoksista voisi päätellä; et tule saamaan laseja 19 etkä edes 75 eurolla.

[/quote]

Kyllä voi saada!

Vierailija
5/8 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oletetaan ettei kehykset ole mitään erityistä merkkiä muttei kuitenkaan halpikset?

Vierailija
6/8 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tilaan kiinasta. Maksaa 30e luokkaa kehyksineen ja ohennuksineen.

Vierailija
7/8 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos ensin kertoisit, millainen näkö sinulla on, onko plussaa vai miinusta ja kuinka paljon? Minulla on vahva likinäkö, n. -7 ja nyt on ikänäköäkin. Silmälaseille tuli todella hyvien alennusten kanssa hintaa n. 900 euroa, josta suurin osa meni linsseihin. Otin kyllä ohuimmat linssit ja kaikilla herkuilla, koska joudun pitämään laseja kaikki valveillaoloaikani.

Vierailija
8/8 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin Instrumentariumin sivuja, kun siellä yleensä asioin. Halvimmat mahdolliset linssit näkyvät olevan 39 euroa/pari. Jos miinusta on enemmän, linssejä pitää ohentaa, ja silloin halvin vaihtoehto on 139 euroa/pari. Kalleimmat mahdolliset yksiteholinssit ovat 309 euroa/pari. Moniteholinssien hinnat vaihtelevat 139-559 euroa. Kehyksien hinnat lähtevät 59 eurosta ja kalleimmat ovat 399 euroa. Eli jos mitään tarjouksia ei ole, niin yksiteholasien hinnat liikkuvat suunnilleen välillä 100-700 euroa ja moniteholasien 200-1000 euroa. Instru ei ole sieltä edullisimmasta päästä, eli jostain muusta liikkeestä voi varmasti saada halvemmallakin.

Itse maksoin laseistani viimeksi kolmisensataa euroa, aurinkolasit tuli lisäksi kaupan päälle. Linsseissä oli kaksinkertainen ohennus eli niille tuli hintaa aika paljon, mutta kehykset olivat poistuvaa mallistoa ja ne lähtivät reilulla alennuksella. Jos olisin päätynyt toisiin kehyksiin, joita myös harkitsin, hinta olisi pudonnut vielä viitisenkymppiä.