Halveksin ihmisiä, jotka ovat sukulaisten kanssa tekemisissä vastoin tahtoaan
Halveksin ihmisiä, jotka ovat sukulaisten kanssa tekemisissä vastoin tahtoaan. Kyllä aikuisella ihmisellä pitäisi olla rohkeutta kieltäytyä sukujuhlista, yhteismökkeilystä ja serkusten luona kyläilystä ynnä muusta sukulaistekemisestä, jonka kokee itselleen vastenmieliseksi. Ei siitä uhrautumisesta saa mitään pisteitä, ja valittaminen on muiden mielestä vain typerää. Katkaise jo se napanuora!
Kommentit (13)
Halveksin yhmisiä, jotka tekevät tällaisia typeriä provoaloituksia.
Mä taas halveksun ihmisiä jotka halveksuu toisia. Ja ei kalikka kalahtanut.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 16:15"]
Mä taas halveksun ihmisiä jotka halveksuu toisia.
[/quote]
Kannattaisiko tehdä tuolle itseinholle jotakin?
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 16:16"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 16:15"]
Mä taas halveksun ihmisiä jotka halveksuu toisia.
[/quote]
Kannattaisiko tehdä tuolle itseinholle jotakin?
[/quote]
Mä halveksun kaikkia av-mammoja jotka koittaa olla niin näppäriä kommenteissaan; "kannattaisko tehdä tuolle itseinholle jotakin":DDDDD tämänkin verbaalivelhon mielelläni näkisin ihan livenä ja koko komeudessaan:DD
Halveksunta tarkoittaa tässä täydellistä kunnioituksen puutetta. Tuollainen vätysmäisyys olisi esimerkiksi puolisossa täysin mahdoton piirre. Yleensä sukulaisten pillin mukaan tanssiminen ja siitä purnaaminen ennustaa kynnysmattona olemista myös muilla elämänalueilla. -ap
Olen eräiden sukulaisteni kanssa tekemisissä vastentahtoisesti. Haluan olla tekemisissä heidän läheisiinsä kuuluvien kanssa, mikä muuttuisi välirikon myötä vaikeaksi. Ääliöön törmään siksi, että hän asuu yhdessä noiden läheisten kanssa. Aloittajan mielipiteen mukaan olen varmaan siis vätys, kun en riko välejä ääliöön tehden samalla yhteydenpidon niiden muiden kanssa vaikeaksi tai mahdottomaksi. Se mielipide hänelle tietenkin sallitaan.
Aikuisten maailmassa joutuu joskus tekemään kompromisseja, sillä vaikka ystävänsä voikin valita niin sukulaisiaan ei.
Ei välejä tarvitse kokonaan poikki panna. Mutta aikuisten maailmaan ei myöskään kuulu se, että suostutaan johonkin, mitä ei haluaisi tehdä, ja sitten valitetaan ja harmitellaan omaa päätöstä. Jos olet päättänyt sietää ärsyttävää sukulaista ja osaat pitää kiinni omista rajoistasi suoraselkäisesti, hieno juttu.
Sukulaisiaan ei voi valita, mutta sen voi valita, onko heidän kanssaan tekemisissä ja millä ehdoin. -ap
Se että on tekemisissä sukulaisten kanssa joskus vähän pitkin hampainkin, ei suinkaan tarkoita sitä, että napanuoroa olisi jäänyt katkaisematta. Joskus tulee vain eteen tilanteita, jolloin on valittava se pienempi paha eli tässä tapauksessa yhteys sukulaisiin. Oletko koskaan kuullut sanontaa "Veri on vettä sakeampaa"? Ja vielä yksi seikka: vaikka joskus onkin ehkä vastenmielistä seurustella sukulaisten kanssa ja kuitenkin seurustelee, niin kyseessä ei ole perinnön kärkkyminen!
Olet ilmeisesti vielä kovin nuori ja ehdoton. Kunhan ikää tulee lisää, ymmärrät ehkä paremmin. Mutta jos jatkat sillä linjalla, että sukulaisten kanssa ei olla missään tekemisissä, niin muistat kai, että kun sukulainen aikanaan kuolee ja sinäkin kuulut perikuntaan, niin ymmärrät kieltäytyä perinnöstä. Vai ajaako ahneus kuitenkin periaatteiden ohi?
Minä en halveksi ketään, mutta en myöskään ymmärrä ap asennetta. Olen aikamoinen erakko luonteeltani ja olen huomannut että en pitkään viihdy kenenkään seurassa, oli sitten kyseessä sukulainen, ystävä, tuttava tai naapuri.
Tästä huolimatta minusta on rikkaus että lähellä, kunhan, minun tapauksessani ei ihan iholla, on erilaisia ihmisiä joilla on erilainen elämänasenne, jokaiselta oppii jotain, varsinkin kun vähän syvemmin pohtii miksi heidän käytöksensä on sellaista kun on. Jokainen meistä tarvitsee toisia ihmisiä ja eri ikäisiltä, erilaisen kuolutustaustan tai elämäntilanteen ihmisiltä saa erilaista näkökulmaa myös omaan elämään, jopa apua, niin ettei aina tarvitse olla ammattiapua hakemassa.
Oikeastaan säälin ihmisiä, jolla lähellään on vain valittuja ystäviä, jotka ovat samassa elämäntilanteessa samasta koulusta valmistuneita samanikäisiä ja yhdessä sitten yritetään keksiä pyörää uudestaan.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 16:42"]
Mutta jos jatkat sillä linjalla, että sukulaisten kanssa ei olla missään tekemisissä
[/quote]
Kerrotko vielä, missä olen ilmoittanut noudattavani tällaista linjaa? -ap
Itse olen ottanut sen linjan kaikkien kekkereiden kanssa, että menen vain niihin joissa viihdyn. Jätän nykyään aina väliin esim. lastenvaatekutsut ja mieheni erään sukulaisen juhlat. Vapaa-aika on vähäistä, en halua tuhlata sitä epämieluisissa paikoissa. Se on varmasti kutsujankin kannalta parempi.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 16:59"]
Itse olen ottanut sen linjan kaikkien kekkereiden kanssa, että menen vain niihin joissa viihdyn. Jätän nykyään aina väliin esim. lastenvaatekutsut ja mieheni erään sukulaisen juhlat. Vapaa-aika on vähäistä, en halua tuhlata sitä epämieluisissa paikoissa. Se on varmasti kutsujankin kannalta parempi.
[/quote]
Juuri näin. Tämän luulisi olevan itsestäänselvää, mutta jostakin syystä näin ei kuitenkaan ole. -ap