Erätukusta kalvo/kuoripukuja tilanneet?
Pitääkö ne kuinka hyvin tuulta ja vettä? Voiko Airtex-kuoripukua käyttää sadeasuna kaatosateessa vai tuleeko vesi helposti läpi? Millainen on mitoitus? Kuinka nopea oli toimitus?
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 17:10"]
Niiden asut pitävät sateen ulkona ja hien sisällä. Eli kastutko mieluimmin hikeen kuin veteen?
[/quote]
Tänään ainakin olisin valinnut mieluummin hikeen kastumisen kuin sen että tuulipuku laski kylmän sadeveden sisään. Paleli ihan vietävästi kun kylmä vesi pääsi alusvaatteisiin ja tuulitakin hihat ja housut liimaantuivat ihoon.
T:8
Tusina hei, kerropa mistä saat satasella ulkoilupuvun, joka pitää kaatosateen. Luulen nimittäin, että satasia saa panna pari - kolme, jos todella hyvän haluaa saada. Todella erinomaiset saattavat maksaa jopa tonnin!
Minä valitsen mieluimmin asut jotka pitää kuivana, sisältä ja päältä.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 17:19"]
Tusina hei, kerropa mistä saat satasella ulkoilupuvun, joka pitää kaatosateen. Luulen nimittäin, että satasia saa panna pari - kolme, jos todella hyvän haluaa saada. Todella erinomaiset saattavat maksaa jopa tonnin!
[/quote]
No se Erätukun kuoripukusetti jossa kuoripuku, fleese ja pipo oli viimeksi kun katsoin 99 € oli ilmeisesti tarjous nyt näyttää olevan 149 € mutta ei sekään vielä ole paha hinta. Urheilukaupasta saisi juuri ja juuri vettä imevän tuulipuvun ja fleesen.
http://www.eratukku.fi/ulkoilu/vaatteet/ulkoilupuvut/rita-ulkoilupuku-p-18236.html
Kyllä ne varmaan perustuulipukua paremmin vettä pitävät.
Eihän mikään vedenpitävä asu hengitä hikiliikunnassa. Ei edes tuulipuku vaikkei se vettä pidäkään. Rauhallisessa menossa varmaan toimivat.
Ihmeellisiä kommentteja kun sanotaan vain että paskaa mutta ei perustella mitenkään. Kuulostaa kateellisten panettelulta.
Itellä ei oo kokemusta erätukun vaatteista, mutta miehellä on parikin pukua ja on tykänny. Samoin tykkäs vanhin poika sieltä ostetusta toppapuvusta. Toimitus ollu tosi nopeaa: kolme-neljä päivää..
Mulla ei vielä ole kokemusta mutta aika monella niitä näyttää olevan.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 17:10"]
Eli kastutko mieluimmin hikeen kuin veteen?
[/quote]
Sama kysymys toisin muotoiltuna: Menetkö mieluummin rankkasateeseen (= kylmään suihkuun) tuulipuvussa vai huonommin hengittävässä kuoripuvussa?
Joku vääräleuka on nimennyt Erätukun airtex-materiaalin imutexiksi. Mutta kyllä mun kuoritakkini ihan hyvin pitää veden ulkopuolella. Tyylikäs takki ei ole, mutta sopii mainiosti esimerkiksi eräjormailuun. Takissani materiaali on paksumpaa kuin esimerkiksi Haltin vaatteissa joten ei rikkoonnu vaikka tarttuisi oksanhankaan tms.
Pahimpia huijareita ovat ne jotka laittavat brändin nimen perusteella hintaan monta sataa euroa merkkilisää ja uskottelevat hyväuskoisille kuluttajille että laatu maksaa näin paljon.
No mutta tuskin se nyt ihan heti kaatuu niin ettei tilausta ehdi saamaan. Saneerauksen jälkeen voi päästä jaloilleen takaisin.
Pitää vettä ja tuulta ihan täysin, mulla airtex 2-kalvo. Mitoitus on suuri. Olen yleensä m-koon ihminen, niin erätukun puku on kokoa s. Eli netin laskuri laskee sillä perusteella oikean puvun, kun omat mittansa täyttää. Toimitus on nopea, mutta tilasin puvun yli vuosi sitten, niin tarkemmin en muista. Kenkiä tilasin tänä vuonna ja alle viikko niissä ainakin oli. Muutama hassu työpäivä itse asiassa.
Kertoo firmasta kaiken kun tilaa pienyrittäjältä tuotteita (kalastus) ja samantien yrityssaneeraukseen. Eikä aikomustakaan maksaa, toim joht oli todennut että voi voi. Taattu oli tiedossa tilanne tuotteita tilatessaan. Huijareita ja tuotteet yrityksen mukaisua, paskoja.
4, oletko ollut pukusi kanssa myös kaatosateessa?
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 15:46"]
Kertoo firmasta kaiken kun tilaa pienyrittäjältä tuotteita (kalastus) ja samantien yrityssaneeraukseen. Eikä aikomustakaan maksaa, toim joht oli todennut että voi voi. Taattu oli tiedossa tilanne tuotteita tilatessaan. Huijareita ja tuotteet yrityksen mukaisua, paskoja.
[/quote]
Voitko vähän avata tuota "paskaa" Mulla on samanhintainen urheilukaupan tuulipuku ja tänäänkin se imaisi rankkasateessa pyörällä ajaessa vedet läpi niin että kastuin sekä edestä että selästä likomäräksi. Ei siinäkään kehumista ole ja ihan urheilukaupasta ostettu.
Niiden asut pitävät sateen ulkona ja hien sisällä. Eli kastutko mieluimmin hikeen kuin veteen? Niiden ns vaelluskengistä tuli jalat niin kipeäksi, etten ikänä ole vastaavaa kokenut.