Millä nimellä kutsutte puolisoa?
Ystävän puhuu omasta puolisosta isänä. Eli isin kanssa tehdään sitä ja tätä.
Onko tämä normaalia? Minä kutsun aina miestäni sen etunimellä, ja en oikein osaa suhtautua tuohon isi juttuun.
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 15:05"]
En kehtaa kertoa niitä, koska ulkopuolisten silmissä rakastavaisten hellittelynimet kuulostavat niin hölmöiltä. Keksimme toisillemme mitä ihmeellisimpiä nimiä ja ne kuuluvat vain meille kahdelle.
[/quote]
Haha, sama meillä! Meillä on hirveä määrä tosi kummallisia hellittelynimiä, paljon esim. eläimiin liittyviä :D Harvoin kutsumme toisiamme etunimillä kun olemme kahden kesken.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 16:17"]Riippuu asiayhteydestä.
Normaaliarjessa rakas tai kulta.
Sängyssä huora tai lutka.
[/quote]
Helvettiäkö te tätä alapeukutatte? Mitä se teidän persettä kaivelee, millainen nimittely naistani kiihottaa sängyssä?
Ihan etunimellä, tai oikeastaan lempinimellä, kun etunimi on pitkä ja kaksiosainen (tyylin Veli-Matti = VP).
Kotona meillä on helyyttelynimet. En edes kehtaa laittaa sitä tähän, kun on niin tyhmä (+tutut tunnistaisi). Mutta siis eräät eläinlajit on molemmilla (joo ja en todellakaan ole mikään (hani)pupu , olis liian imelää jo, yök :D )
Paskapää tällä hetkellä, vuosisadan riita meneillään. Yleensä kyllä ihan etunimillä mennään.
Rakas, kulta, rakkauteni. En oikein osaa suhtautua tuohon etunimijuttuun. ;) Toki julkisilla paikoilla puhutaan etunimillä, mutta aina se yhtä tönköltä kuulostaa. Ja aivan varmasti ei isitellä eikä äipätellä kun lapsia tulee, tulkaa läppäsee jos käytetään.
En kehtaa kertoa niitä, koska ulkopuolisten silmissä rakastavaisten hellittelynimet kuulostavat niin hölmöiltä. Keksimme toisillemme mitä ihmeellisimpiä nimiä ja ne kuuluvat vain meille kahdelle.
Jotenkin ällöttävää tuo isittely omasta miehestä.
Muru, Murunen, Rakas.
Julkisilla paikoilla ja muualla niin useiten etunimellä tai mieheni.
Kaikki nämä: etunimi, mies, isäntä, kulta, iskä, isi, ukko
Saatan minäkin huudella vaikka perään; hei iskä, tuo kauppakärryt samalla! Puhun siis suoraan hänelle, mutta silti kuulolla on lapsia. En oikeastaan käytä hänestä etunimeä lasten ollessa läsnä. Samanlainen tapa oli lapsuuskodissani.
Minä kutsun etunimellä mutta mies sanoo hani tai äiti :)
Miehelle puhuessani en millään. Muille puhuessa nimellä tai jos joku vieraampi niin "mies".
Itseäni taas ällöttä noi rakas, kultaseni yms lässytykset, kun ei kumpikaan olla sellaisia rakkauttaan näkyvästi osoittavia tyyppejä.
Lapselle puhuttaessa mies on isä, koska on vielä niin pieni, ettei ymmärrä nimiä. Muuten kutsun etunimellä tai siitä väännetyillä lempinimillä.
Olemme naimisissa. Tuttujen kanssa puhun tietysti miehestäni etunimellä, kun kaikki hänet tuntevat tai tietävät. Muuten puhun miehestäni, tyyliin "mieheni ja minä" tai "mies lähti jo mökille, itse pääsen vasta torstaina". Kahden kesken on tietysti yksityiset hellittelynimet, jotka eivät kuulu kellekään :)
Meillä on lapsia ja tietty lapset kutsuvat miestäni isäksi/ iskäksi/ isiksi, mutta minulle se olisi outoa, ellen puhu lasten kanssa, tyyliin "käy sanomassa isille, että ..."
Etunimellä ja "rakas" "raksu" "prinssi" jne ;)
Mä sanon miestäni rakkaaksi, raksuksi, murmeliksi (välillä myös ruotsinkielinen vastine murmeldjur joka on suoralla käännöksellä murmelieläin :-D ) ja tietysti myös hänen omalla nimellään sekä parilla siitä väännetyllä lempinimellä.
Mies kutsuu mua rakkaaksi, kullaksi, mursuksi (alun perin sanoi mussuksi, mutta oli hauskaa vääntää se mursuksi ja nyt siitä on tullut mulle jokapäiväinen lempinimi, josta tykkään siitä huolimatta että mursut on sellaisia löllöjä rasvamöykkyjä :-D ), ja joskus kutsuu mua myös omalla nimelläni.
Yleisimmät on varman kulta ja rakas :) Muiden läsnäollessa pääosin lempinimellä jota kaikki käyttävät.