Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnhaku masentaa :/

Vierailija
16.06.2014 |

Olen hoitovapaalla nykyisestä työstäni vuodenvaihteeseen asti, mutta en haluaisi palata sinne ilmapiiriongelmien vuoksi.

Olen jo useamman kuukauden etsinyt uutta työpaikkaa, mutta tasaisesti sähköpostiin tipahtelee "kiitos, mutta valinta ei kohdistunut sinuun"-viestejä. :/

Onko muilla sama ongelma vai mikä tässä mättää? Ennen olen päässyt todella helposti uusiin töihin jopa satojen hakijoiden joukosta.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 20:33"]

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 17:45"]Ymmärrän työnhaun vaikeuden jos on näkyvästi sairas, lähellä eläkeikää, suurperheen äiti, maahanmuuttaja, ei kykenevä muuttamaan työn perässä jne. Vaikka tietysti tällaisillekin ihmisille soisi työtä. Mutta me muut kyllä voimme löytää jotain pienellä reippaudella ja joustavuudella. Jos ei ihan heti niin kuukaudessa tai parissa. Jos ei löydy, niin katsottava peiliin![/quote]

Katsoin, mutta se sama naama sieltä tuijottaa. En kelpaa ylikoulutettuna paskaduuneihin, ottavat mieluummin nuoria, jotka eivät tiedä työntekijöiden oikeuksista, ja omalla alalla on viime vuosina pantu muutama tuhat korkeakoulutettua kortistoon. Kerro ihmeessä mitä voin tehdä päihittääkseeni sadat kokeneemmat työnhakijat, kun ei ole annettu ruuneberin supliikkiakaan?

Miksi sinä junnaat noissa valkokaulusproletariaatin hommissa, jos osaat myydä itsesi helpolla hommiin satojen kilpailijoiden nenän edestä? Eikö sitä harvinaislaatuista taitoa voi hyödyntää tuottavammin, vaikka myyntityössä tai yrittäjänä? Valitettavasti se taito on lahja, jota ei peiliin katsomalla voi saada. Eikä koulutuksellakaan.

[/quote]

En ole niin yrittäjähenkinen enkä myyntihenkinenkään. Mutta olen löytänyt oman osaamisalueeni ajan mittaan ja haluan työskennellä ja kehittyä sen parissa. Olen myös opetellut muotoilemaan itseni oikein työtä hakiessa. Minusta myös varmaan huomaa, että pidän alasta, jolla toimin ja haluan kehittyä sillä. On vaatinut luovuutta ja vaivannäköä päästä tähän ja korjata virhe, jonka tein 18-vuotiaana kun hain opiskelemaan työnhaun kannalta turhaa alaa. Ei ole siis mitään syytä kommentoida aggressiivisesti tai alapeukuttaa. 

Vierailija
42/54 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas taas tyhmiä ämmiä tässäkin ketjussa. Päätä hakataan seinään yhä uudestaan ja uudestaan, kokemuksista viisastumatta. Voisi kuvitella että akateemisella koulutuksella varustettuna pystyisi parempaankin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jo luovuttanut.En edes haaveile työpaikasta.

Vierailija
44/54 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa on. Työkokemusta esittelijätehtävistä lähes 15 vuotta, joista nimenomaan haettavaan tehtävään yli kolme vuotta, ja virkaan nimitetään 2012 valmistunut alle 2 vuoden kokemuksella varustettu henkilö.

Vierailija
45/54 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma on kaikilla, paitsi niillä erikoisasiantuntijoilla joita rekrytään vaikka kilpailijalta suoraan. Syyttäkää hallitusta, heidänhän näitä asioita pitäisi korjata. Jostain syystä vaan ei tunnu kiinnostavan vaikka vähän väliä joku muistuttaa todellisesta suurtyöttömyydestä ja sen ongelmista kansalaisille. Tämä kritiikki mm. kokoomusta ja vihreitä äänestäneenä.

Vierailija
46/54 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakijoita on todella paljon. Tuntuu että pitäisi olla suhteita päästäkseen töihin. Läjetän viikoittain useita hakemuksia ja pariin haastatteluunkin olen päässyt, siihen on tyssännyt. Määräaikainen työsuhteeni päättyy elokuussa. Vähän meinaa hiki kohota otsalle. Stressaa.

Vierailija
47/54 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on papereissa ja hakemuksessa jotain vikaa. Itse pääsen joka kerta haastatteluun, aina myös viimeiselle kierrokselle kolmen kärkeen, vaikka hakijoita olisi 800, kuten eräässäkin paikassa oli.

Nyt juuri hain yhtä työpaikkaa ihan kokeilumielellä, kun halusin vaihtelua nykyiseen duuniin, jossa olen ollut jo useamman vuoden. Pääsin ekaan ja myös tokaan haastatteluun. Enää pari hakijaa on jäljellä ja nyt jännitetään, tärppääkö - hyvältä näyttää ainakin toistaiseksi :)

Nyt siis ne hakemukset ja CV:t kuntoon. Niillä täytyy pystyä erottautumaan massasta!

Vierailija
48/54 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleisesti ottaen ymmärrä ihmisiä, jotka ei tee mitään muutoksia strategiaansa, jos näyttää siltä, että homma ei ns. toimi. Tämä pätee niin työnhakuun kuin vaikkapa asunnon myyntiin. Jossain mättää, ja se pitää korjata. Tosin se taas vaatii kriittistä ja rehellistä suhtautumista omaan tekemiseensä sekä kilpailijoiden tuntemista eli pitää vähän panostaa ja nähdä vaivaa, mutta se kannattaa.

Vierailija
49/54 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimpaan osaan työpaikoista ei nykyään laiteta CV:tä edes liitteeksi. Täytetään vain työnantajan nettilomake.

Niissä on joskus pari kysymystä, joilla jollain lailla voisi ehkä erottautua muista hakijoista.

Eilen täytin kolme nettilomaketta ja meni aikaa kolme tuntia. Vain osan tiedoista  pystyi kopioimaan lomakkeesta toiseen.

Vierailija
50/54 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 15:16"]

Suurimpaan osaan työpaikoista ei nykyään laiteta CV:tä edes liitteeksi. Täytetään vain työnantajan nettilomake.

Niissä on joskus pari kysymystä, joilla jollain lailla voisi ehkä erottautua muista hakijoista.

Eilen täytin kolme nettilomaketta ja meni aikaa kolme tuntia. Vain osan tiedoista  pystyi kopioimaan lomakkeesta toiseen.

[/quote]

niihin paikkoihin mihin mä oon hakenut, on yleensä täytetty se lomake ja sitten lopussa on kohta johon ladataan liitteet eli esim. hakemus / cv.

Vierailija
51/54 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 14:47"]

Teillä on papereissa ja hakemuksessa jotain vikaa. Itse pääsen joka kerta haastatteluun, aina myös viimeiselle kierrokselle kolmen kärkeen, vaikka hakijoita olisi 800, kuten eräässäkin paikassa oli.

Nyt juuri hain yhtä työpaikkaa ihan kokeilumielellä, kun halusin vaihtelua nykyiseen duuniin, jossa olen ollut jo useamman vuoden. Pääsin ekaan ja myös tokaan haastatteluun. Enää pari hakijaa on jäljellä ja nyt jännitetään, tärppääkö - hyvältä näyttää ainakin toistaiseksi :)

Nyt siis ne hakemukset ja CV:t kuntoon. Niillä täytyy pystyä erottautumaan massasta!

[/quote]
No annapa sinä nohevana tyyppinä vinkkejä!

Vierailija
52/54 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli en ilmeisesti ole yksin ongelman kanssa.

Varasin nyt ajan liiton työsuhdeneuvontaan. Katsotaan saanko vinkkejä työnhakuun. Aika tosin oli vasta elokuulle.

Ap

Vierailija
53/54 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 15:20"]

[/quote]

[/quote]

Joo, riippuu varmaan aika paljon alasta ja siitä, mitä kokemusta ja meriittejä on. Kai sitä voi erottua korostamalla niitä ilmoituksessa mainittuja asioita ja aikaisempia saavutuksia..tosin kai tuo on niin selvää ettei sillä ns. erotu??

KTM

Vierailija
54/54 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 16:10"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 15:20"]

[/quote]

[/quote]

Joo, riippuu varmaan aika paljon alasta ja siitä, mitä kokemusta ja meriittejä on. Kai sitä voi erottua korostamalla niitä ilmoituksessa mainittuja asioita ja aikaisempia saavutuksia..tosin kai tuo on niin selvää ettei sillä ns. erotu??

KTM

[/quote]

Sehän on ihan perushuttua, että korostetaan niitä ilmoituksessa mainittuja asioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi