Haastava ihmissuhde -puhukaa mulle järkeä!
Olen ollut joitakin kuukausia tekemissä miehen kanssa, lähinnä puhelimitse ja netissä. Useimmiten asiat ovat sujuneet loistavasti. Olimme miettineet puolileikillämme muuttamista yhteiseen asuntoon yms. Pitkään alussa ajattelin, että tyyppi on elämäni mies, koska alussa kaikki sujui todella hyvin.
Viime tapaamisellamme äskettäin kaikki meni kuitenkin päin seiniä, mies mm. soitti muutaman päivän sisällä kahdesti poliisit hakemaan minut kodistaan (siis ihan suotta, normaalia sanaharkkaa meillä pikkaisen oli). On impulsiivinen ja äkkipikainen luonne, mutta ymmärrän häntä, koska itsekin olen semmoinen, tosin olen tasoittunut, koska olen hakenut apua noihin piirteisiin. Tämä viime tapaaminen loppui siihen, että hän lähti jonkun ystävänsä luokse, jonne en kuulemma ystävän mielestä voinut tulla. Olin siis vieraalla paikkakunnalla kuitenkin tämän miehen luona vierailulla muutamia päiviä ja öitä. Hän ei tuntunut piittaavan, onko minulla yösijaa ja/tai seuraa. Meinasin lähteä kotiini ajamaan, mutta halusin jututtaa miestä kasvotusten, koska tapaaminen oli sujunut poikkeuksellisen huonosti enkä käsittänyt, mistä se johtui. Häntä sainkin sitten odottaa alkuillasta reippaasti yli puoliyön ja keskusteltuamme ehkä vartin tai alle hän sitten tosiaan soitti poliisit poistamaan minut asunnosta, kun en välittömästi mennyt nukkumaan hänen käskystään.
Sanokaa mulle, ettei tollaseen tyyppiin kannata pitää yhteyttä ja että se on ihan mäntti kusipää?? Tapaamisen aikana hän myös mm.
- sanoi minua tunariksi, kun auto sammui kerran risteyksessä.
- kommentoi ulkonäköäni useaan otteeseen negatiivisesti kuulemma läppänä.
- totesi sillon yällä, ettei meillä ole mitään yhteistä ja hän haluaa nyt vain päästä minusta eroon.
- muutakin kurjaa.
Surkeinta tässä on se, että mulla on sitä kuitenkin ikävä jo nyt! Ei todellakaan siis tuon tapaamisen takia vaan hänen aiemman käyttäytymisensä. Minusta hän ei oikeasti ole noin kamala ihminen enkä käsitä, mitä hänelle tapahtui.
Puhukaa mulle järkeä tai jakakaa kokemuksia, jos vastaavasta tiedätte jotain. Mielessäni on lähinnä, että hän on tavannut jonkun mielenkiintoisemman naisen ja ei halua, että itken hänen peräänsä.
Kommentit (46)
Ap jatkaa. Sain häneltä kyllä yhden tekstiviestin jo sitten yöllä, jossa hän pahoitteli käytöstään. Mutta eihän se tohon voi aikuisella ihmisellä jäädä?? Jos itse sekoilisin, soittaisin muutaman päivän päästä ja oikeasti selvittäisin asiaa. Pitäisikö siis ajatella vaan, että tyyppi on mulkku ja sitä ei mun jutun enää kiinnosta, ku on uusi parempi nainen kiikarissa? Eikä kukaan edes suunnilleen normaali aikuinen soittele jatkuvasti poliiseille poistamaan ihmisiä asunnostaan, jos tulee jotain sanallista erimielisyyttä. Tyyppi on käsittääkseni kuitenkin normaaliälyinen tai oikeastaan varmasti fiksumpikin.
Kuule! Voit olla ihastunut siihen mieheen, mutta nyt ajattelet järjellä. Tuosta ei tule muuta kuin surua sun elämään!
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 14:00"]
Ap jatkaa. Sain häneltä kyllä yhden tekstiviestin jo sitten yöllä, jossa hän pahoitteli käytöstään. Mutta eihän se tohon voi aikuisella ihmisellä jäädä?? Jos itse sekoilisin, soittaisin muutaman päivän päästä ja oikeasti selvittäisin asiaa. Pitäisikö siis ajatella vaan, että tyyppi on mulkku ja sitä ei mun jutun enää kiinnosta, ku on uusi parempi nainen kiikarissa? Eikä kukaan edes suunnilleen normaali aikuinen soittele jatkuvasti poliiseille poistamaan ihmisiä asunnostaan, jos tulee jotain sanallista erimielisyyttä. Tyyppi on käsittääkseni kuitenkin normaaliälyinen tai oikeastaan varmasti fiksumpikin.
[/quote]
Ei siitä tiedä onko sillä toista naista vai ei. Joka tapauksessa hän vaikuttaa todella haastavalta henkilöltä parisuhdetta ajatellen. Luultavasti pääset paljon helpommalla jos tuo mies nyt kuvioista häipyy.
No eikö hän sulle käytöksellään suoraan jo ilmaissut että ei halua sua elämäänsä. Soitti jopa poliisit hakemaan sut pois... Mitä vielä roikut?
Tosi? Virossa noin ahkera virkavalta?
Numero seiskalle ap:ltä:
Niin, ilmaisi kyllä. Oishan se musta helpomminkin eroon päässyt. Itse hä'n minut kotiinsa kutsui, lattoin aiheesta vioestiä useamman viikon aikana ja mielellään meninkin. Pitäisikö ottaa vielä yhteyttä siihen?
On tää juttu totta. Ekalla kerralla poliisi eiu tullut, koska sain tyypin järkiinsä ja ku virkavalta soitti ennen tuloaan, että mikiä on tilanne, niin sanoi ettei tartteekaan enää tulla. Toisella kerralla poliisit sitten tulivat. Väitti kavereilleen minua väkivaltaiseksi, kun itse hermostuksissaan hyökkäsi mun kimppuun.
No joo, tajuan kyllä kohta itsekin kun tätä kirjallisesti selitän, ettei hänen kanssaan kannata olla tekemisissä muuta kuin ehkä joskus soitella...
No onko sulla itsekunnioitusta? Jos haluat alkaa kynnysmatoksi, niin saathan tuota hänelle soitella.
T. Seiska
Mies on epätasapainoinen. Onko koskaan seurustellut? Enpä usko. Suhde hänen kanssaan olisi pelkkää riitelyä, mutta hän ei parisuhdetta edes tahdo saati ystävyyttäsi. Hän ei välitä sinusta vaan olet pelkkä likasanko, johon purkaa pahaa oloaan. Saa jonkinlaista mielihyvää siitä, että saa sinut ensin koukutettua, minkä jälkeen alkaa loanheitto. Itsehän toki sen päätät, oletko tekemisissä. Olen muutaman tuollaisen miehen tavannut, tällä hetkellä yksi vielä kuuluu elämääni. Mutta viimekertaisen jälkeen tuntuu, että katoan takavasemmalle, en jaksa enää.
Sinä pääset paljon helpommalla, kun itket vain hänen peräänsä kuin jos itkisit eläessäsi hänn kanssaan.
Sen sinä pääteät itse, miksi itket.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 14:13"]On tää juttu totta. Ekalla kerralla poliisi eiu tullut, koska sain tyypin järkiinsä ja ku virkavalta soitti ennen tuloaan, että mikiä on tilanne, niin sanoi ettei tartteekaan enää tulla. Toisella kerralla poliisit sitten tulivat. Väitti kavereilleen minua väkivaltaiseksi, kun itse hermostuksissaan hyökkäsi mun kimppuun.
No joo, tajuan kyllä kohta itsekin kun tätä kirjallisesti selitän, ettei hänen kanssaan kannata olla tekemisissä muuta kuin ehkä joskus soitella...
[/quote]
Alkaa haukkua sinua puhelimessa. Miksi soittelisit?
Ap jatkaa. Mietin, että itse tein tai sanoin jotain, joka provosoi häntä tällaiseen käytökseen. Mielestäni siis en. Mies oli nämä päivät kusipää, vaikka välillä oli kivoja hetkiä. Yritän ymmärtää ihmisiä, että mistä käytöksen muutos voisi johtua. Koskaan ennen hän ei ollut tuollainen vaan aivan ihana tapamisilla ja muuten kun on pidetty yhteyttä. Mietin aiemmin vakavasti, että hän voisi olla joko mieheni tai paras ystäväni.
Hm. Alan kyllä kallistua sille kannalle, että on hänen velvoitteensa ottaa muhun yhteyttä ja hiukan selvitellä asiaa, jos haluaa vielä minusta kuulla. Musta tää on ihan kauheata, siis vielä viikko sitten me oikeasti mietittiin et muuttaisin hänen paikkakunnalleen...
En halua olla kynnysmatto, mutta en katkaise muitakaan ihmissuhteita seinään. Ei ole tämmöisestä draamasta kokemusta juurikaan.
Jommalla kummalla teistä (tai molemmilla) ei ole kaikki inkkarit kanootissa. Välit poikki vain. Tuossa kaikessa, mitä kerroit, oli jo montakin kohtaa, jotka jo yksinkin saisivat minut lopettamaan suhteen. Poliisien kutsuminen nyt ainakin olisi se viimeinen niitti. Teillä ei ole yhteistä tulevaisuutta. Lopeta. Heti.
Kuulostaa narsistin käytökseltä. Välit poikki vain. Jos hän soittaa, älä vastaa. Tai vastaa ja sano, ettei tarvitse enää soitella.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 14:25"]Ap jatkaa. Mietin, että itse tein tai sanoin jotain, joka provosoi häntä tällaiseen käytökseen. Mielestäni siis en. Mies oli nämä päivät kusipää, vaikka välillä oli kivoja hetkiä. Yritän ymmärtää ihmisiä, että mistä käytöksen muutos voisi johtua. Koskaan ennen hän ei ollut tuollainen vaan aivan ihana tapamisilla ja muuten kun on pidetty yhteyttä. Mietin aiemmin vakavasti, että hän voisi olla joko mieheni tai paras ystäväni.
Hm. Alan kyllä kallistua sille kannalle, että on hänen velvoitteensa ottaa muhun yhteyttä ja hiukan selvitellä asiaa, jos haluaa vielä minusta kuulla. Musta tää on ihan kauheata, siis vielä viikko sitten me oikeasti mietittiin et muuttaisin hänen paikkakunnalleen...
En halua olla kynnysmatto, mutta en katkaise muitakaan ihmissuhteita seinään. Ei ole tämmöisestä draamasta kokemusta juurikaan.
[/quote]
Varmaan siksi alkoi työntää sinua pois, ettei oikeasti halua sinun muuttavan.
Ap vielä jatkaa: Mietin, että ajatteliko hän, etten ole niin kiinnostunut hänestä kuin hän toivoi alunperin. Jos hän siksi mitätöi ulkonäköäni ja taitojani. Aiemmin hän ei todellakaan ollut sellainen. En juuri tunne miesten ajatusmaailmaa, voisiko logiikka olla ollenkaan tuollainen? Jos hän ajatteli, ettei tästä mitään tule sitten kuitenkaan vaikka oli kauan toivonut muuta ja sitten onkin se ja sama miten hän minua kohtelee? Onko kaukaa haettua?
Eikö kellään ole omassa lähipiirissä vastaavaa?
Miksi sä jäät miettimään tommosta? Pelkkä poliisien paikallesoitto saisi mut pysymään miehestä kaukana...
Siis ei hyvää päivää sentään. Mies on sinulle oikeasti ilkeä, ja kertomasi mukaan olette olleet jo jossain konfliktissa, kun kerta mies hyökkäsi sinun kimppuusi ja soitti sen jälkeen poliisit. Ja sinä mietit, että pitäisikö miehelle soitella vielä tämän jälkeen?
Nyt ihan oikeasti herätys, eikö sinulla ole itsekunnioitusta yhtään? Ymmärrän että olet ihastunut mutta ei sitä kaikkea tarvitse niellä hyvänen aika sentään!
Nyt lopeta kaikki yhteydenpito tuollaisen miehen kanssa. Jos hän soittelee sinulle voit toki vastata ja kuunnella mitä asiaa herralla on, mutta miksi sinä roikkuisit hänessä enää sekuntiakaan, sitä en ymmärrä. Ei kenenkään tarvitse kuunnella solvauksia ulkonäöstä tms, se ei vaan yksinkertaisesti ole tervettä.
Mies on selvästi erittäin tasapainoton ihminen psyykkisesti, ja jos tulet tuon kanssa vakavampaan suhteeseen menemään, niin onnea vaan, sitä tulet tarvitsemaan.
Itse en leikkiin ryhtyisi, ellei mies vakavasti pahoittelisi käytöstään nyt alkuun. JOs sen tekisi ja selittäisi miten niin menetti malttinsa, voisin antaa uuden mahdollisuuden. Jos samanlainen toistuisi, sen jälkeen kyllä anteeksipyyntö ei riittäisi vaan täytyisi myös sitoutua etsimään apua ongelmiinsa, tai muuten tulisi loppu suhteelle.