Epäkohteliaat juhannusvieraat
Purnataan täällä juhannusvieraista niin ei tule räyhättyä päin naamaa...
Minä pyysin kaveripariskuntaa viettämään meidän mökille juhannusta. He sanoivat tulevansa. Kysyin minä päivänä saapuisivat. Ei vastausta. Sitten kerroin että sinne tulee myös toiset kaverit ja kysyin haittaako tämä heitä. Vastaus oli kiertelyä ja kaartelua mistä päättelin että asia haittaa heitä. Kysyin taas millä aikataululla olisivat tulossa. Ei vastausta. Nyt pitäisi varautua vieraisiin, käydä kaupassa ym. enkä tiedä montako ihmistä siellä viikonloppuna on. Toki varaudun siihen että kaikki tulevat, mutta kyllä ärsyttää tuollainen käytös. Ilmeisesti eivät ole koskaan itse isännöineet mitään kun eivät ymmärrä että asioista pitää tietää etukäteen. Kyseiset henkilöt tuntien arvaan myös että ruokapuoli on meidän vastuulla ja he tuovat vain omat juomansa... Parempi kai sekin on kuin ei mitään. Ja kyllä, mietitte miksi kutsuin heidät... Viimeinen kerta, oikeasti. Ovat vain pitkäaikaisia kavereita ja ei olla nähty pitkään aikaan.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttävää kyllä, mutta onhan tuo sinultakin vähän huonosti hoidettu, kun et ole jo heti kutsun yhteydessä kertonut, että aiot kutsua myös muita.
:D tämä on kyllä niin suomalainen kommentti kuin olla ja voi.
Miten niin?
-oikeasti utelias
anteeksi ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soita. Minkä ihmeen takia pitää viestitellä ja jäädä odottelemaan vastausta ja arvailla ja pähkäillä, kun voi laittaa sen luurin korvalleen ja soittaa.
Miksi näihin aloituksiin tulee aina joku vastaamaan näin? Ei se soittaminen asiaa mitenkään muuta. Ensinnäkin, on nykyaikaa sopia viestitse asiat. Toiseksi, viestiin kuuluu vastata ihan yhtä lailla kuin puheluun, toki se on helpompi kuin puhelu koska ei ihan sillä sekunnilla tarvitse päättää. Toiseksi puhelussakin voi kierrellä ja kaarrella. Ongelma ei ole siis se että ap kysyy viestillä, vaan tämä toisen vetkuttelu ja jahkailu ja uskalluksen puute sanoa suoraan EI.
Nykyaikaa sopia viesteitse asiat? No, toivottavasti tulevaisuudessa ollaan viisaampia.
No mä en kyllä tykkää että jos on kutsuttu ystävien luo, siellä onkin sitten yllättäen jotain tuntemattomia joukko. En muutenkaan tajua että miksi joidenkin mielestä mitä enemmän jengiä on jotenkin automaattisesti paremmat bileet, koska se hyvin harvoin sitä on.
Ja ei, ei haittaa tutustua uusiin ihmisiin. Olen viettänyt juhannuksia uppo-oudossa porukassa ja tutustunut kavereiden kavereihin. Mutta jos kutsun jälkeen ilmoittaa että ai niin, täällä on tämmönen jengi, voi siitä olla ikävä enää kieltäytyä. Kaikkia ei aina kiinnosta vieraiden kanssa hengailu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässähän on vielä monta päivää juhannukseen ja nyt jo pitäisi tuommoisia asioita tietää.
Sitten kun menet painostuksen alla lupaamaan jonkun ajan hätähousuille, niin siellä on samalla minuutilla paskat housuissa, jos vaikka rengasrikon takia myöhästyy tunnin.
Tän takia jätän äitini mökkikutsut täysin huomiotta, kun pitäisi viikkoa aikaisemmin minuuttiaikataulut lähettää, että arvon rouva tietää olla varautunut... varautua mihin? me tullaan kun tullaan ja tuodaan omat ruuat ja kamat tullessamme.
Kaikesta päätellen sinä et ole koskaan itse emännöinyt/isännöinyt usean eri perheen mökkijuhlia, jos kuvittelet, että kaikki vain hoituu itsestään kädenkäänteessä ja vaivaa näkevää talonväkeä ei tarvitse huomioida mitenkään. Että kaikki vaan voivat tulla milloin vain, kokkailla keittiössä omia ruokiaan tai lämmittää saunan omia aikojaan. Oman perheen kesken sukumökillä asia voi olla eri.
Olet kyllä todella itsekeskeinen vieras ja itse en kaltaisiasi viitsi kutsua toista kertaa. Tunnin päälle ei asia ole, mutta kyllä minä emäntänä haluan tietää hyvissä ajoin ennen kauppareissua (itselläni ke), tulevatko vieraat illalliselle vai vasta seuraavan päivän lounaalle, kuinka monta petipaikkaa millekin yölle tarvitaan, milloin haetaan veneellä rannasta ym.
Aloittajasta oikein paistaa,miten hänelle tässä on tärkeää se emännöiminen ja ajatus (illuusio) täydellisestä juhannuksesta syöden ja nauttien mukavassa porukassa. Siitä kelpaisi laittaa kuvia someen ja vastaanottaa kiitoksia ihanasta viikonlopusta.
Oikeasti lähtökohta pitäisi olla yhdessäolossa ja ystävien tapaamisessa rennoissa merkeissä, sellaisina kuin he ovat.
Ap:n juhannus on suoritus, subjektiivinen performanssi, jossa vierailla on oma roolinsa ja paikkansa hänen käsikirjoituksensa mukaan.
Just. Ap on Hyacinth Bucket/Bouquet järjestämässä kynttiläillallisia. Osa vieraista vain torpedoi hänen elegantit suunnitelmansa. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soita. Minkä ihmeen takia pitää viestitellä ja jäädä odottelemaan vastausta ja arvailla ja pähkäillä, kun voi laittaa sen luurin korvalleen ja soittaa.
Miksi näihin aloituksiin tulee aina joku vastaamaan näin? Ei se soittaminen asiaa mitenkään muuta. Ensinnäkin, on nykyaikaa sopia viestitse asiat. Toiseksi, viestiin kuuluu vastata ihan yhtä lailla kuin puheluun, toki se on helpompi kuin puhelu koska ei ihan sillä sekunnilla tarvitse päättää. Toiseksi puhelussakin voi kierrellä ja kaarrella. Ongelma ei ole siis se että ap kysyy viestillä, vaan tämä toisen vetkuttelu ja jahkailu ja uskalluksen puute sanoa suoraan EI.
Minua rasittaa tekstailu ja monen viestin näpyttely kun kertasoitolla asiat voi puhua selviksi. Sama töissä, kun pitäisi jonkun herkkätuntoisen asiakkaan kanssa sopia esim. jokin yhteinen aikataulu niin tämä mimoosa ei suostu soittamaan eikä anna puhelinnumeroa vaan käydään sivutolkulla spostikeskustelua...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässähän on vielä monta päivää juhannukseen ja nyt jo pitäisi tuommoisia asioita tietää.
Sitten kun menet painostuksen alla lupaamaan jonkun ajan hätähousuille, niin siellä on samalla minuutilla paskat housuissa, jos vaikka rengasrikon takia myöhästyy tunnin.
Tän takia jätän äitini mökkikutsut täysin huomiotta, kun pitäisi viikkoa aikaisemmin minuuttiaikataulut lähettää, että arvon rouva tietää olla varautunut... varautua mihin? me tullaan kun tullaan ja tuodaan omat ruuat ja kamat tullessamme.
Kaikesta päätellen sinä et ole koskaan itse emännöinyt/isännöinyt usean eri perheen mökkijuhlia, jos kuvittelet, että kaikki vain hoituu itsestään kädenkäänteessä ja vaivaa näkevää talonväkeä ei tarvitse huomioida mitenkään. Että kaikki vaan voivat tulla milloin vain, kokkailla keittiössä omia ruokiaan tai lämmittää saunan omia aikojaan. Oman perheen kesken sukumökillä asia voi olla eri.
Olet kyllä todella itsekeskeinen vieras ja itse en kaltaisiasi viitsi kutsua toista kertaa. Tunnin päälle ei asia ole, mutta kyllä minä emäntänä haluan tietää hyvissä ajoin ennen kauppareissua (itselläni ke), tulevatko vieraat illalliselle vai vasta seuraavan päivän lounaalle, kuinka monta petipaikkaa millekin yölle tarvitaan, milloin haetaan veneellä rannasta ym.
Aloittajasta oikein paistaa,miten hänelle tässä on tärkeää se emännöiminen ja ajatus (illuusio) täydellisestä juhannuksesta syöden ja nauttien mukavassa porukassa. Siitä kelpaisi laittaa kuvia someen ja vastaanottaa kiitoksia ihanasta viikonlopusta.
Oikeasti lähtökohta pitäisi olla yhdessäolossa ja ystävien tapaamisessa rennoissa merkeissä, sellaisina kuin he ovat.
Ap:n juhannus on suoritus, subjektiivinen performanssi, jossa vierailla on oma roolinsa ja paikkansa hänen käsikirjoituksensa mukaan.Just. Ap on Hyacinth Bucket/Bouquet järjestämässä kynttiläillallisia. Osa vieraista vain torpedoi hänen elegantit suunnitelmansa. 😂
Siis oikeasti, AP haluaa käydä kaupassa valmiiksi keskiviikkona että ei tarvitse kiirehtiä torstain ruuhkassa ja haluaa huolehtia mökillä vieraille petipaikat valmiiksi, niin on vähintään Hyacinth ja haluaa vain sometella täydellisiä juhannusjuhliaan.
Olettekohan itse järjestäneet koskaan yhtään mitään muuta kuin itsenne valmiiseen pöytään nauttimaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti niistä whatsup-älylaitteista puuttuu kokonaan soitto-ominaisuus...
Kyllä niillä soittaakin voi, mutta mun mielestä kaikki tällaiset asiat on parempi sopia ns. kirjallisesti eli viestillä. Että jää pakosti muistiin molemmille se, mitä on sovittu. Puheluun vastataan missä nyt satutaan olemaan, taustahäly ym. eikä välttämättä ole kalenteria tai mitään minne voisi kirjoittaa muistiin sovitut asiat.
Juu, on todella vaikea muistaa ilman kalenteria, että peran ja satun mökille juhannusaattoa klo 16, omat eväät ja viinat mukaan. Kyllä sellainen pitää kalenterissa olla, ehdottomasti.
😂
Ja vajoaa se on muistaa, että mitä kaikkea on sovittuna just Jussiksi!…perskules!
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttäisi, että jos meidät kutsutaan kylään ja myöhemmin selviää että paikalla on muitakin vieraita, varsinkin jos ovat meille entuudestaan tuntemattomia. Eri asia jos alusta asti olisi tiedossa että kyseessä on jokin isompi kokoontuminen, johon kutsutaan useita kavereita/perheitä
Itse kyllä vastaisin, että ”kiitos kutsusta, mutta meillä on muuta menoa silloin” tms. koska en haluaisi viettää juhannustani joidenkin kaverin kavereiden kanssa, vaan tutussa seurassa.
Näin minäkin ajattelen. Mökillä olo poikkeaa olennaisesti normivierailusta. Haluan tuntea ihmiset, joiden kanssa vietetään mahdollisesti parikin päivää melko suljetuissa olosuhteissa. Vaikea poistua luontevasti, jos seura ei yhtään miellytä.
Minä en kutsuisi kylään ihmisiä, joita en ole tavannut pitkään aikaan, vaikka joskus kavereita oltaisiin oltukin. Ymmärrän kyllä niin, että eivät kehdanneet kieltäytyä kutsusta, eivätkä saa sanotuksi, ettei ole mitään kiinnostusta tullakkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n juhannus on suoritus, subjektiivinen performanssi, jossa vierailla on oma roolinsa ja paikkansa hänen käsikirjoituksensa mukaan.Just. Ap on Hyacinth Bucket/Bouquet järjestämässä kynttiläillallisia. Osa vieraista vain torpedoi hänen elegantit suunnitelmansa. 😂
Siis oikeasti, AP haluaa käydä kaupassa valmiiksi keskiviikkona että ei tarvitse kiirehtiä torstain ruuhkassa ja haluaa huolehtia mökillä vieraille petipaikat valmiiksi, niin on vähintään Hyacinth ja haluaa vain sometella täydellisiä juhannusjuhliaan.
Olettekohan itse järjestäneet koskaan yhtään mitään muuta kuin itsenne valmiiseen pöytään nauttimaan?
Kivempi olla kutsuttuna vieraana, kun vieraat on jotenkin huomioitu. Inhoan sekavaa kaaosta vieraassa paikassa. Mitä nyt sellainenkin on, että jokainen säheltää omia ruokiaan mihin aikaan sattuu. On paljon hauskempaa, että kaikki syövät yhdessä ja seurustelevat keskenään. Ei niin, että mennään kuin jollekin leirialueelle, jossa ei tarvitse ottaa muita huomioon.
Onneksi olen juhannuksena töissä. Ei tartte mennä kylään eikä ketään kutsua. Tarpeeks monta mökkijuhannusta, riitaa ja muuta eripuraa on nähty.
Ap:n juhannus on suoritus, subjektiivinen performanssi, jossa vierailla on oma roolinsa ja paikkansa hänen käsikirjoituksensa mukaan.