Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäkohteliaat juhannusvieraat

Vierailija
22.06.2021 |

Purnataan täällä juhannusvieraista niin ei tule räyhättyä päin naamaa...

Minä pyysin kaveripariskuntaa viettämään meidän mökille juhannusta. He sanoivat tulevansa. Kysyin minä päivänä saapuisivat. Ei vastausta. Sitten kerroin että sinne tulee myös toiset kaverit ja kysyin haittaako tämä heitä. Vastaus oli kiertelyä ja kaartelua mistä päättelin että asia haittaa heitä. Kysyin taas millä aikataululla olisivat tulossa. Ei vastausta. Nyt pitäisi varautua vieraisiin, käydä kaupassa ym. enkä tiedä montako ihmistä siellä viikonloppuna on. Toki varaudun siihen että kaikki tulevat, mutta kyllä ärsyttää tuollainen käytös. Ilmeisesti eivät ole koskaan itse isännöineet mitään kun eivät ymmärrä että asioista pitää tietää etukäteen. Kyseiset henkilöt tuntien arvaan myös että ruokapuoli on meidän vastuulla ja he tuovat vain omat juomansa... Parempi kai sekin on kuin ei mitään. Ja kyllä, mietitte miksi kutsuin heidät... Viimeinen kerta, oikeasti. Ovat vain pitkäaikaisia kavereita ja ei olla nähty pitkään aikaan.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttäisi, että jos meidät kutsutaan kylään ja myöhemmin selviää että paikalla on muitakin vieraita, varsinkin jos ovat meille entuudestaan tuntemattomia. Eri asia jos alusta asti olisi tiedossa että kyseessä on jokin isompi kokoontuminen, johon kutsutaan useita kavereita/perheitä

Itse kyllä vastaisin, että ”kiitos kutsusta, mutta meillä on muuta menoa silloin” tms. koska en haluaisi viettää juhannustani joidenkin kaverin kavereiden kanssa, vaan tutussa seurassa.

Kieltämättä itsekin pettyisin jos kuulisin että kaveri on kutsunut muitakin ja onkin tulossa isompi kokoontuminen. Kyllä, olen hieman epäsosiaalinen ja todella suomalainen tässä suhteessa, vaikka valitankin usein kuinka vaikea täällä on tutustua ihmisiin :D Haluaisin ainakin tietää etukäteen asiasta, ja sitten päättää tekeekö juuri nyt mieli tutustua. Nyt vaan ilmoitit että hei, meille tulee muuten muitakin, haittaako. Ilmeisesti heitä haittaa. Silti voisivat he sanoa suoraan että ei me nyt tullakaan.

Vierailija
22/52 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se minusta ole epäkohteliasta sanoa että tuokaa omat eväät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti niistä whatsup-älylaitteista puuttuu kokonaan soitto-ominaisuus...

Kyllä niillä soittaakin voi, mutta mun mielestä kaikki tällaiset asiat on parempi sopia ns. kirjallisesti eli viestillä. Että jää pakosti muistiin molemmille se, mitä on sovittu. Puheluun vastataan missä nyt satutaan olemaan, taustahäly ym. eikä välttämättä ole kalenteria tai mitään minne voisi kirjoittaa muistiin sovitut asiat. 

Vierailija
24/52 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän on vielä monta päivää juhannukseen ja nyt jo pitäisi tuommoisia asioita tietää.

Sitten kun menet painostuksen alla lupaamaan jonkun ajan hätähousuille, niin siellä on samalla minuutilla paskat housuissa, jos vaikka rengasrikon takia myöhästyy tunnin.

Tän takia jätän äitini mökkikutsut täysin huomiotta, kun pitäisi viikkoa aikaisemmin minuuttiaikataulut lähettää, että arvon rouva tietää olla varautunut... varautua mihin? me tullaan kun tullaan ja tuodaan omat ruuat ja kamat tullessamme.

Vierailija
25/52 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä toimitte itsekin epäkohteliaasti, kun ette kertoneet että aiotte kutsua myös muita, ja kavereidenne reaktiosta päätellen heille tuntematonta tai ei-niin-mieluista seuraa. Varsinkin jos näette harvoin - ehkä he odottivat helppoa ja rentoa aikaa vanhojen kavereiden kanssa, mutta eivät jaksaisi isompia bileitä vieraammassa seurassa.

Viestiin vastaamattomuus ja vatulointi on epäkohteliasta, mutta luultavasti kaverinne pähkivät, mitä voisivat vastata teille ja olisiko mahdollista vielä perua tuleminen.

Taisit itse keittää tämän sopan, joten soita nyt kaverillesi ja yritä selvittää tilanne mahdollisimman diplomaattisesti. Anna hänelle mahdollisuus vielä perääntyä nätisti jos eivät enää tahdo tulla. 

Vierailija
26/52 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo oli harmi että nämä toiset kaverit tulivat yllätyksenä, mutta he ovat mieheni kautta tuttuja ja sain tietää heidän tulostaan vasta tämän alkuperäisen kutsun jälkeen. Siinä oli väärinkäsitys minun osaltani. Ilmoitin heti heidän tulostaan ja kysyin haittaako. Tilaa meillä riittää, eli kukaan ei joudu tuntemattomien viereen nukkumaan...

Näitä viestejä on lähetetty useamman päivän aikana. Olen soittanut kyseiselle kaverille mutta hän ei vastaa. Hän vastaa viesteihin. Tai siis osiin viesteistä. Ei niihin missä kysytään aikataulua... Olisi vastannut edes ettei vielä tiedä ja ilmoittaa myöhemmin. Juhannus on nyt parin päivän päästä eikä heistä ole kuulunut mitään alkukuun jälkeen. Pitäisi kai heidän jo tajuta usean kyselyn jälkeen että jotain pitäisi ilmoittaa.

AP

Vierailija
27/52 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä, kun minä kutsun jonkun kylään niin kerron ajan koska sopii tulla. Ei sitä vierailta kysellä.

Vierailija
28/52 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo oli harmi että nämä toiset kaverit tulivat yllätyksenä, mutta he ovat mieheni kautta tuttuja ja sain tietää heidän tulostaan vasta tämän alkuperäisen kutsun jälkeen. Siinä oli väärinkäsitys minun osaltani. Ilmoitin heti heidän tulostaan ja kysyin haittaako. Tilaa meillä riittää, eli kukaan ei joudu tuntemattomien viereen nukkumaan...

Näitä viestejä on lähetetty useamman päivän aikana. Olen soittanut kyseiselle kaverille mutta hän ei vastaa. Hän vastaa viesteihin. Tai siis osiin viesteistä. Ei niihin missä kysytään aikataulua... Olisi vastannut edes ettei vielä tiedä ja ilmoittaa myöhemmin. Juhannus on nyt parin päivän päästä eikä heistä ole kuulunut mitään alkukuun jälkeen. Pitäisi kai heidän jo tajuta usean kyselyn jälkeen että jotain pitäisi ilmoittaa.

AP

No. Ilmoitat, ettet hanki mitään heidän varalleen, koska vastausta ei kuulu ja se oli siinä.

Vierailija
29/52 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä,,, en vitäkään tajua, MIKSI ihmiset nykyään EI VOI SOITTAA, että asiat tulisi laakista selväksi. Ja tämä ei kos vain vierailuja , vaan hyvin monenlaisia elämän asioita , jotka saisi hetkessä selväksi kilauttamalla.

Niitä vi,,, tun teksiviestijä sitten pitää lähettää kymmenen puolin ja toisin , että asia selviää. KUVOTTAVAA.

BINGO!

Viestipingiksen peluu on typeristä typerintä ajanhukkaa.

Puhelimissa on edelleen soitto-ominaisuus. Soita sovelluksesta, niin ei lisää edes puhelinkuluja.

Jos kutsutut sanovat, että ovat EHKÄ tulossa, mutta eivät tiedä milloin ja kuinka pitkäksi aikaa, silloin pyydetään tuomaan omat ruoat mukana. Täysin ymmärrettävää ja hyväksyttävää, ja jos ei ole, tuskin tulevatkaan.

Vierailija
30/52 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävää kyllä, mutta onhan tuo sinultakin vähän huonosti hoidettu, kun et ole jo heti kutsun yhteydessä kertonut, että aiot kutsua myös muita.

Joo, tuo olis mun painajainen. Luulisin että olen lähdössä viettämään kaverin mökille juhannusta, ja siellä odottaisikin joku toinenkin porukka. 

Vierailija
31/52 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä,,, en vitäkään tajua, MIKSI ihmiset nykyään EI VOI SOITTAA, että asiat tulisi laakista selväksi. Ja tämä ei kos vain vierailuja , vaan hyvin monenlaisia elämän asioita , jotka saisi hetkessä selväksi kilauttamalla.

Niitä vi,,, tun teksiviestijä sitten pitää lähettää kymmenen puolin ja toisin , että asia selviää. KUVOTTAVAA.

BINGO!

Viestipingiksen peluu on typeristä typerintä ajanhukkaa.

Puhelimissa on edelleen soitto-ominaisuus. Soita sovelluksesta, niin ei lisää edes puhelinkuluja.

Jos kutsutut sanovat, että ovat EHKÄ tulossa, mutta eivät tiedä milloin ja kuinka pitkäksi aikaa, silloin pyydetään tuomaan omat ruoat mukana. Täysin ymmärrettävää ja hyväksyttävää, ja jos ei ole, tuskin tulevatkaan.

Juurihan ap tuossa kertoi, että oli yrittänyt soittaa.

Vierailija
32/52 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä ap jotain parinvaihtoa tai ryhmäseksuaalista juhannuksena?

Vierailija
33/52 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässähän on vielä monta päivää juhannukseen ja nyt jo pitäisi tuommoisia asioita tietää.

Sitten kun menet painostuksen alla lupaamaan jonkun ajan hätähousuille, niin siellä on samalla minuutilla paskat housuissa, jos vaikka rengasrikon takia myöhästyy tunnin.

Tän takia jätän äitini mökkikutsut täysin huomiotta, kun pitäisi viikkoa aikaisemmin minuuttiaikataulut lähettää, että arvon rouva tietää olla varautunut... varautua mihin? me tullaan kun tullaan ja tuodaan omat ruuat ja kamat tullessamme.

Kaikesta päätellen sinä et ole koskaan itse emännöinyt/isännöinyt usean eri perheen mökkijuhlia, jos kuvittelet, että kaikki vain hoituu itsestään kädenkäänteessä ja vaivaa näkevää talonväkeä ei tarvitse huomioida mitenkään. Että kaikki vaan voivat tulla milloin vain, kokkailla keittiössä omia ruokiaan tai lämmittää saunan omia aikojaan. Oman perheen kesken sukumökillä asia voi olla eri.

Olet kyllä todella itsekeskeinen vieras ja itse en kaltaisiasi viitsi kutsua toista kertaa. Tunnin päälle ei asia ole, mutta kyllä minä emäntänä haluan tietää hyvissä ajoin ennen kauppareissua (itselläni ke), tulevatko vieraat illalliselle vai vasta seuraavan päivän lounaalle, kuinka monta petipaikkaa millekin yölle tarvitaan, milloin haetaan veneellä rannasta ym.

Vierailija
34/52 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano niille että nyt kerrotte milloin olette tulossa, mun pitää ehtiä varautua. Ja pyydät tuomaan jotain ruokaa.

Eikä mitään jotain ruokaa vaan omat syötävät!

Jos itse kutsuu vieraita, niin ei voi sanoa suoraan, että tuokaa syötävät mukananne.

Se olisi törkeää.

Mutta kaikki mökille menijät toki tajuavat itse, että jotain ruokaa viedään mukana tuliaisiksi ja tietenkin myös viinipullo, jos kaikki alkoholia käyttävät.

Kutsujan oletaaan aina tarjoavan jotain kutsutuille, ellei etukäteen ilmoiteta, että kyseessä ns. nyyttikestit.

Et tainnut tajuta aloituksen pointtia laisinkaan.

"Kyseiset henkilöt tuntien arvaan myös että ruokapuoli on meidän vastuulla ja he tuovat vain omat juomansa"

Vierailija
35/52 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano niille että nyt kerrotte milloin olette tulossa, mun pitää ehtiä varautua. Ja pyydät tuomaan jotain ruokaa.

Jos itse kutsuu vieraita, niin ei voi sanoa suoraan, että tuokaa syötävät mukananne.

Se olisi törkeää.

Mutta kaikki mökille menijät toki tajuavat itse, että jotain ruokaa viedään mukana tuliaisiksi ja tietenkin myös viinipullo, jos kaikki alkoholia käyttävät.

Kutsujan oletaaan aina tarjoavan jotain kutsutuille, ellei etukäteen ilmoiteta, että kyseessä ns. nyyttikestit.

"Kyseiset henkilöt tuntien arvaan myös että ruokapuoli on meidän vastuulla ja he tuovat vain omat juomansa"

Tämä kommentti vahvisti arveluni.

Vierailija
36/52 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kyllä ärsyttäis jos kutsuja kutsuisi meidän lisäksi jotkin meille vieraat ihmiset paikalle. Tosin olenkin tälläinen introvertti, enkä jaksa yhtään vieraita, hyvä että tuttuja :D

Vierailija
37/52 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se olisi törkeää.

Mulla on tapana jättää tuollaiset vieraat kutsumatta... mutta eihän siinä jos kerran vieraansa tuntee ja haluaa heidät silti kutsua.

Vierailija
38/52 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

No se nyt on aivan yhdentekevää kysyä että haittaako, kun kutsu oli jo esitetty. He eivät siinä tilanteessa keksineet kohteliasta tapaa kertoa, että haittaa.

Nyt kuulostaa siltä, että kaverisi on aika lailla pahastunut.

Sinä olet kuitenkin toiminut huonosti, joten ei tuossa muuta voi kuin yrittää vain tavoitella. Jossain vaiheessa pitää kai laittaa viesti, että oletat hiljaisuudesta, että he eivät enää ole tulossa ja että pahoittelet, että mokasitte kutsuessanne muita.

On tietysti myös mahdollista, että kaverisi on vain itsekäs ja ajattelematon.

Vierailija
39/52 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Tuskin ne on tulossa. Eivät vaan kehtaa sanoa sitä.

Vierailija
40/52 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverit tuskin on tulossa, mutta joko eivät ole keksineet miten sen sanoisivat, tai sitten ovat tympääntyneet teihin eivätkä viitsi enää viesteillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan