Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naantalissa asuvat!

Vierailija
16.06.2014 |

Ollaan etsimässä asuntoa Naantalista työpaikan vuoksi ja kysyisinkin, onko siellä jotain erityisen mukavia asuinalueita lapsiperheelle, ja toisaalta myös niitä, joita kannattaa välttää? Kiitos jo etukäteen :)

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rymättylä on ehdottomasti parasta aluetta lapsiperheelle!

Vierailija
2/25 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyky-Naantalihan on iso, kaupunkiin kuuluu vanhan Naantalin lisäksi Rymättylä, Merimasku, Velkua ja osa Askaisiakin.

Oletteko harkinneet muuttamista "kantakaupunkiin" vai maaseudulle?

Terv. Tyytyväinen naantalilainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältä Karvettia (etenkin Karvetinkatu, käärmetalot), Tammistoa (Orkonkatu, Haikarinkatu), Ruonaa ja Nuhjalaa. Taimo on ihanteellinen paikka lapsiperheille.

Vierailija
4/25 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! "Kantakaupunki" olisi se ihannepaikka meille.

ap

Vierailija
5/25 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen paikka Luonnonmaa on?

Vierailija
6/25 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naantalissa ei ole yhtään kokonaan huonoa asuinaluetta. Yllämainitut Karvetti ja Ruonakin ovat pääosin omistusasuntoaluetta muutamilla vuokrataloilla varustettuina. Esim. Karvetissa on runsaasti rivitaloasutusta mainiosti aivan päiväkodin ja koulun vieressä, ja suurin osa Ruonan kerrostaloista on omistusasuntoja, osa merinäköalalla. Yhtään gettoa ei  Naantalista löydy, muutamia huonoja katuosotteita ehkä.

Taimo on lapsiperheiden suosiossa, mutta ongelmana pitäisin ylitäyttä koulua. Luonnonmaan puolelta taas puuttuu kaupat.

Soinisiin on rakennettu paljon uusia omakotitaloja, ja siellä on uusi päiväkotikin, mutta minulle se alue on vähän kaukana, vaatii perheeseen kaksi autoa.

Vierailija
7/25 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen perhe ja mistä päin on Naantaliin muuttamassa?

Omat lapseni ovat jo isoja, nuorinkin yläkoulussa jo. Olemme olleet tosi tyytyväisiä Naantalissa asumiseen, kaupungin palvelut ovat toimineet hyvin (mm. viime viikolla lapsi pääsi lääkäriin tunnin varoitusajalla).

Luistimet sitten vaan jalkaan, tuntuu siltä että kaikki lapset harrastavat jotain jäälajia VG:ssä.

Vierailija
8/25 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 13:10"]Naantalissa ei ole yhtään kokonaan huonoa asuinaluetta. Yllämainitut Karvetti ja Ruonakin ovat pääosin omistusasuntoaluetta muutamilla vuokrataloilla varustettuina. Esim. Karvetissa on runsaasti rivitaloasutusta mainiosti aivan päiväkodin ja koulun vieressä, ja suurin osa Ruonan kerrostaloista on omistusasuntoja, osa merinäköalalla. Yhtään gettoa ei  Naantalista löydy, muutamia huonoja katuosotteita ehkä.

Taimo on lapsiperheiden suosiossa, mutta ongelmana pitäisin ylitäyttä koulua. Luonnonmaan puolelta taas puuttuu kaupat.

Soinisiin on rakennettu paljon uusia omakotitaloja, ja siellä on uusi päiväkotikin, mutta minulle se alue on vähän kaukana, vaatii perheeseen kaksi autoa.

[/quote]mikä ongelma on Luonnonmaalta puuttuvat kaupat? Kotiin ajaessa ajaa kuitenkin aina "keskustan" kautta.

Vierailija
9/25 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 14:18"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 13:10"]Naantalissa ei ole yhtään kokonaan huonoa asuinaluetta. Yllämainitut Karvetti ja Ruonakin ovat pääosin omistusasuntoaluetta muutamilla vuokrataloilla varustettuina. Esim. Karvetissa on runsaasti rivitaloasutusta mainiosti aivan päiväkodin ja koulun vieressä, ja suurin osa Ruonan kerrostaloista on omistusasuntoja, osa merinäköalalla. Yhtään gettoa ei  Naantalista löydy, muutamia huonoja katuosotteita ehkä.

[/quote]mikä ongelma on Luonnonmaalta puuttuvat kaupat? Kotiin ajaessa ajaa kuitenkin aina "keskustan" kautta.

[/quote]

Jos autoilee työmatkansa, niin ei kai mitään. Itse asun niin lähellä Ukko-Pekka -kauppaa, että unohtunut maito on helppo hakea kävellenkin. Samoin bussipysäkki on ihan vieressä.

Lapsiperheelle asuinalueista vielä vinkkinä Viluluoto, se usein unohtuu näistä listauksista.

Vierailija
10/25 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minun viestini on teille ehkä vähän turha, kun työpaikan takia olette jo muuttamassa, mutta niille jotka suunnittelevat Naantaliin muuttamista muutama varoituksen sana. Paikkan on kesällä mielettömän kaunis, mutta porukka on niin auttamattoman sisäsiittoista ja sisäänpäinlämpiävää, että ulkopaikkakuntalainen joka ei tunne valmiiksi paikkakunnalta ketään on ihan seinäruusunen siellä. Ehkä lapsien harrastuksien/koulun kautta jotain kontakteja saa, mutta minä inhosin, inhosin, INHOSIN paikkaa sydämeni pohjasta. Piiri pieni pyörii...

Vierailija
11/25 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö nro 11.

Vierailija
12/25 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 14:38"]

Höpö höpö nro 11.

[/quote]

Niinpä. Mutta, jos oma asenne on tuo niin voi ihan pitää paikkaansa. Take's two to tango.

Vierailija
13/25 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turusta ollaan muuttamassa ja lapset on alle kouluikäisiä.

ap

Vierailija
14/25 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asumme rivitalossa Taimossa, ja lapset ovat vuosien varrella käyneet ensin Karvetissa avoimessa päiväkodissa äidin kanssa, sittemmin Karvetin päiväkodissa, Karvetin koulua ja iltapäiväkerhoa. Harrastettu on niin VG:ssä kuin Naantalin Sinisissä (meripartiolippukunta, oma vene Tokka-Lotta).

Tervetuloa Naantaliin, on ihan paras paikka kasvattaa lapsia.

Vierailija
15/25 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 14:31"]

No, minun viestini on teille ehkä vähän turha, kun työpaikan takia olette jo muuttamassa, mutta niille jotka suunnittelevat Naantaliin muuttamista muutama varoituksen sana. Paikkan on kesällä mielettömän kaunis, mutta porukka on niin auttamattoman sisäsiittoista ja sisäänpäinlämpiävää, että ulkopaikkakuntalainen joka ei tunne valmiiksi paikkakunnalta ketään on ihan seinäruusunen siellä. Ehkä lapsien harrastuksien/koulun kautta jotain kontakteja saa, mutta minä inhosin, inhosin, INHOSIN paikkaa sydämeni pohjasta. Piiri pieni pyörii...

[/quote]

Aika paljon on itsestä kiinni.  Me muutimme toiselta paikkakunnalta Naantaliin ja hyvin meidät on otettu vastaan joka tavalla. Toki tuntuu, että  siellä kaikki tuntevat kaikki, mutta omasta itsestä on kiinni, miten joukkon sulautuu, sillä kaikki ovat kuitenkin olleet todella avosydämisiä. 

Luulen,että paljon kuvailemaasi johtuu siitä, että siellä on kesäisin kovasti turisteja, joten ei kaikkiin huvita/ehdi tutustua jne..mutta talviaikaan siellä erottaa ketkä ovat vakiokalustoa ja siitä pikkuhiljaa eteenpäin.

Itse jouduimme työn perässä muuttamaan pois, mutta sydän jäi sinne koko perheeltä.  

Vierailija
16/25 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärmetaloa kannattaa välttää = Sienipolun talot.

Nuhjalassa vuokrakerrostaloja, mutta myös omistustaloja, vanhempia kerrostaloja, mutta myös ok-taloja. Immasissa vanha ok-alue, mutta nyt myös 10vuoden sisällä rakennettu hyvin paljon uusi ok-alue, samoin Soininen. Suopelto ok-taloja ja rivitaloja. 

Jos pitää kulkea julkisilla, niin en suosittele Rymättylää, eikä Merimaskua, koska bussilla ei pääse mihinkään, edes töihin. Muuten Merimasku on kiva paikka, vaikka oli parempi ennen Naantaliin liittämistä. Yläkoulu ja lukio kuitenkin Naantalissa ja Rymättyläntie on vaarallinen, ei pyörätietä, huonokuntoinen tie, hirviä, peuroja, pimeä.

Vierailija
17/25 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muuttaisin ehkä keskutan vanhat puutalot/ok-talot, Maijamäentie, Kreivinkatu, Vadstenankatu, Päivölänkatu jne, jos nyt pitäis sinne muuttaa. Tai vanhan kaupungin puutalot, tai ihan keskustaan yleensäkin. Kaupat ja kaikki palvelut kävelymatkan sisällä.

Vierailija
18/25 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naantalissa on kyllä mahtava asua, lapsiperheitä on paljon tuolla Taimo-Immanen alueella. Alueilla myös on satunnaisesti sopivan kokoisia taloja myynissä. Terveyskeskus ja koulut ovat 2000-luvulla ajatusmaailmaltaan ja todella hyvin toimivia. Sisäpiireistä en tiedä, mutta meidänkään kadulla ei taida asua yhtään alkuasukasta vaan kaikki ovat  muualta suomesta muuttaneita, joten  sekaan vaan!  

Vierailija
19/25 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä se asenne ratkaisee. :-) Oletko muuaalla sitten päässyt porukoihin heti mukaan, tuskinpa vika täysin naantalilaisissa on.

Vierailija
20/25 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruona on hyvällä sijainnilla oleva kerrostaloalue. Lähinnä omistusasuntoja paria kerrostaloa lukuun ottamatta. Rauhallinen alue. Olen asunut täällä melkein 15 vuotta. Yläkoululainen lapsi viihtyy myös.

Tavallisia ihmisiä. Monet asuneet hyvin pitkään.