kysytäänkö synnytyksen jälkitarkastuksessa, oletko ollut yhdynnässä synnytyksen jälkeen?
Kiva jos kysytään, joudun sanomaan että no enpä ole, koska mieheni ei halua minua :'(
Kommentit (46)
Minulta kysyttiin, onko ollut ongelmia yhdynnöissä.
Vastasin, että ei olla vielä kokeiltu. Lääkäri kehotti aloittamaan mahd. pian ettei henkinen kynnys kasva liian isoksi ja kirjoitti pillerit pyytämättäkin. No, aloitettiin vauvan ollessa 7 kk. Sopi meille, koska olimme rättiväsyneitä sitä ennen, eikä kummankaan tehnyt mieli.
Hieman ristiriitainen olo tuosta tiedustelemisesta: toisaalta tuntui harmilliselta yksityisasioihin puuttumiselta, aivan kuin olisi pakko harrastaa seksiä.
Toisaalta tuntui ihan hyväntahtoiselta neuvomiselta.
Vielä 22 jatkaa:
olen tosi pahoillani ap, jos sinusta tuntuu että mies on haluton :(
Meilläkin siis kummatkin oltiin aika jääpuikkoja halujen suhteen pitkään vauvan syntymän jälkeen. Johtui väsymyksestä ja sopeutumisesta uuteen elämäntilanteeseen.
Teillä on vielä aika pieni vauva (oletan, että esikoisenne?). Voisit ehkä kysyä mieheltäsi mikä asia vaikuttaa hänen haluttomuuteensa? En usko että se johtuu sinusta, vaan elämäntilanteestanne. :) Toivotaan parasta teille!
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 11:07"]12vkoa synnytyksestä? Mulla oli jälkitarkastus 7vkoa synnytyksestä... Eikä kyllä yhdynnöistä kysellyt, ehkäisystä kylläkin.
[/quote]
Jälkitarkastus on 6-12vk synnytyksestä. Riippuu ihan, miten omasta tk:sta antavat aikoja. Sinulla 7vk kohdalla monella muullakin noin 6-8vk. Mutta voi mennä 12 viikkoakin.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 11:38"]Vielä 22 jatkaa:
olen tosi pahoillani ap, jos sinusta tuntuu että mies on haluton :(
Meilläkin siis kummatkin oltiin aika jääpuikkoja halujen suhteen pitkään vauvan syntymän jälkeen. Johtui väsymyksestä ja sopeutumisesta uuteen elämäntilanteeseen.
Teillä on vielä aika pieni vauva (oletan, että esikoisenne?). Voisit ehkä kysyä mieheltäsi mikä asia vaikuttaa hänen haluttomuuteensa? En usko että se johtuu sinusta, vaan elämäntilanteestanne. :) Toivotaan parasta teille!
[/quote] kiitos ymmärryksestä. Ei ole esikoinen. Valitettavasti se johtuu minusta, mies ei enää ole kiinnostunut minusta seksuaalisesti kuin ani harvoin, eikä silloinkaan tee aloitetta.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 11:19"][quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 11:18"]Lähinnä siksi ne sitä kyselee, että voivat auttaa&neuvoa jos siinä on ollut ongelmia... Ei sen kysyminen mua ainakaan häirinny yhtään, seksi on ihan normaali asia ja jos on lapsen synnyttänyt, niin suurinosa on hedelmöittyny seksin yhteydessä.
[/quote] etkö tajua, miksi kysyminen ahdistaa? Koska se taas muistuttaa mieleen, että mies ei halua mua! Ap
[/quote]
Lopeta AP jo. Hoida se sun ongelma sen miehen kanssa kuntoon. On varmasti ikävä ja ahdistava tilanne teidän parisuhteessa, mutta ei liity nyt mitenkään siihen jälkitarkastukseen. Vai olisiko korrektimpaa olka puhumatta yhdynnästä ja ehkäisystä, koska joku yksittäinen synnyttänyt (!) nainen saattaa kokea sen epämiellyttävänä. Pelkkä ei riittää sille lääkärille ihan hyvin.
Mutta kun olen niin helvetin kateellinen teille muille äideille, joilla on hyvä seksielämä. Ja mä en ole edes lihava! Ap
No jätä se äijä äläkä oo tollanen marttyyri
Meillä ainakin neuvolasta saaduissa lappusissa luki, että yhdynnässä olisi hyvä olla vasta jälkitarkastuksen jälkeen. En tiedä miksi eikä kiinnostakaan, viimeksi sain seksiä joskus lokakuussa, kun vauva sai alkunsa. En osaa villeimmissä unelmissanikaan kuvitella, että jostain irtoaisi munaa mulle ennen jälkitarkastusta. Toivon hartaasti, että imetys veisi halut totaalisesti ja kestäisi piiiitkään.
Muiden ihmisten seksielämä ei kuulu mulle enkä siitä edes halua tietää. En mä saisi seksiä tai läheisyyttä yhtään sen enempää, vaikka kaikilla muillakin naisilla olisi paska seksielämä.
En ole itsekään lihava, edes raskaus ei ole tuonut minkäänlaista turvotusta tms. Painoa on tullut lisää tasan vauvan + muun ylimääräisen raskauteen kuuluvan verran. En kyllä oikeasti usko, että tällä on vaikutusta. Ei muuten halukas mies lakkaa haluamasta rakastaan vain siksi, että raskauden takia tällä saattaa olla kropassa vähän ylimääräistä. Ja jos aito halu puuttuu, niin ei siinä taas auta mikään itsensä puunaaminen tai pitsiin pukeutuminen.
Minusta tuota kuuluu kysyä! Huono lääkäri ei kysy.
Koska synnytyksen jälkeen yhdynnät voivat sattua ja silloin sen syy on selvitettävä. Jos et ole ollut vielä yhdynnässä, niin lääkäri voi kertoa minkälaisissa tapauksissa kannattaa oolla uudestaan yhteydessä. Jos olet ollut yhdynnässä, voi kysyä, että sattuiko, tuliko muita oireita, tarvitaanko hormonirasvoja jne.
Sitä lääkäriä ei kiinnosta haluaako miehesi seksiä vai ei.
Seksistä ja/tai ehkäisystä kysytään, tai ainakin ohjeistuksen mukaan pitäisi kysyä, koska aborttiin tulevista huomattava osa on naisia, joilla on vasta pieni vauva. Itseänikin ärsytti aikoinaan, kun vasta synnyttäneenä itselläni ei ollut mitään hinkua seksiin ja mieskin sanoi, ettei halua, kun on tikit, vuodot ja muutenkin vielä palautuminen synnytyksestä kesken ihan silmin nähdenkin. Ihmettelin pitkään, että luuleeko lääkärit meitä joksikin nymfomaaneiksi, kun hyvä että sairaalasta on kotiin päästy, alkaa jo seksielämästä tenttaaminen. Sitten eräs ystäväni, joka työskentelee kätilönä synnytyssaleissa, kertoi miksi asiaa aina tentataan... Olin tosi yllättynyt, että ensinnäkin on olemassa miehiä, jotka edes viitsii hässiä sitä synnytyksessä revähtänyttä reikää (siis että tekee edes mieli sellaista), ja toisekseen että on naisia, jotka oikeasti vaan levittää jalkansa kun painostetaan, ja vieläpä elävät sellaisessa parisuhteessa vuosikausia. Ja eniten yllätti se, että näitä parisuhteita on niin paljon, että aborttiin tulevista on merkittävä osa heitä - miten paljon tällaisia ihmisiä oikein on, kaikkihan eivät edes tule raskaaksi tai päädy aborttiin...
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 12:39"]Seksistä ja/tai ehkäisystä kysytään, tai ainakin ohjeistuksen mukaan pitäisi kysyä, koska aborttiin tulevista huomattava osa on naisia, joilla on vasta pieni vauva. Itseänikin ärsytti aikoinaan, kun vasta synnyttäneenä itselläni ei ollut mitään hinkua seksiin ja mieskin sanoi, ettei halua, kun on tikit, vuodot ja muutenkin vielä palautuminen synnytyksestä kesken ihan silmin nähdenkin. Ihmettelin pitkään, että luuleeko lääkärit meitä joksikin nymfomaaneiksi, kun hyvä että sairaalasta on kotiin päästy, alkaa jo seksielämästä tenttaaminen. Sitten eräs ystäväni, joka työskentelee kätilönä synnytyssaleissa, kertoi miksi asiaa aina tentataan... Olin tosi yllättynyt, että ensinnäkin on olemassa miehiä, jotka edes viitsii hässiä sitä synnytyksessä revähtänyttä reikää (siis että tekee edes mieli sellaista), ja toisekseen että on naisia, jotka oikeasti vaan levittää jalkansa kun painostetaan, ja vieläpä elävät sellaisessa parisuhteessa vuosikausia. Ja eniten yllätti se, että näitä parisuhteita on niin paljon, että aborttiin tulevista on merkittävä osa heitä - miten paljon tällaisia ihmisiä oikein on, kaikkihan eivät edes tule raskaaksi tai päädy aborttiin...
[/quote]
Oon samaa mieltä kanssasi. Mutta kyllähän täällä "neuvotaan" naisia antamaan vonkaavalle miehelle aina kun se haluaa, "ettei se jätä tai petä sua".
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 11:19"][quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 11:18"]Lähinnä siksi ne sitä kyselee, että voivat auttaa&neuvoa jos siinä on ollut ongelmia... Ei sen kysyminen mua ainakaan häirinny yhtään, seksi on ihan normaali asia ja jos on lapsen synnyttänyt, niin suurinosa on hedelmöittyny seksin yhteydessä.
[/quote] etkö tajua, miksi kysyminen ahdistaa? Koska se taas muistuttaa mieleen, että mies ei halua mua! Ap
[/quote]
Kenen kanssa sait lapsen?
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 11:02"]Ainakin saat ehkäisyvalistusta ja lääkäristä riippuen tuputtavat sinulle automaattisesti kierukkaa. Joo. Eiköhän se kortsu riitä, jos ei ole tarvetta 24/7-ehkäisylle? Ilmeisesti jotkut kätilöt ja lääkärit olettavat, että seksiä on heti päätellen siitä miten innokkaasti antavat ehkäisyvalistusta ja synnärillä. Miesten haluttomuus ja pihtaaminen on tabu.
[/quote]
Minullekin suositeltiin jälkitarkastuksessa kierukkaa vaikken ole edes parisuhteessa. Ja sen otankin, kortsu toki lisäksi kun ei sitä parisuhdetta ole. Vahinkoraskaus olisi katastrofi, siksi sen riskin minimoinkin.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 12:39"]
Olin tosi yllättynyt, että ensinnäkin on olemassa miehiä, jotka edes viitsii hässiä sitä synnytyksessä revähtänyttä reikää (siis että tekee edes mieli sellaista), ja toisekseen että on naisia, jotka oikeasti vaan levittää jalkansa kun painostetaan, ja vieläpä elävät sellaisessa parisuhteessa vuosikausia.
[/quote]
Ei synnytyksestä välttämättä tule tikkejä tai muita vaurioita :) Lihakset varmasti löystyvät kaikilla, mutta nehän lähtee nopeasti palautumaan kun treenaa. Vaikean ja helpon synnytyksen kokeneena en ihmettele, jos alapäähän ei halua mitään pitkään aikaan synnytyksen jälkeen, mutten myöskään sitä, jos seksiä haluaa ja pystyy harrastamaan jo ennen jälkitarkastusta.
Ei multa ole koskaan kysytty mitään seksin harrastamisesta, mutta ehkäisystä puhutaan. Vauvojen äidit on yksi iso ryhmä aborttitilastoissa. Liekö se kondomi vain unohtuu, jos sitä ei ole aikoihin tarvinnut käyttää muun ehkisymenetelmän ansioista ja raskauden yrityksen ja odotusajan vuoksi, vai luottaako niin moni imetyksen ehkäisevän?
Kysyttiin. Ja sitten kysyttiin, että minkä takia ette ole seksiä harrastaneet :-/
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 14:19"][quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 11:19"][quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 11:18"]Lähinnä siksi ne sitä kyselee, että voivat auttaa&neuvoa jos siinä on ollut ongelmia... Ei sen kysyminen mua ainakaan häirinny yhtään, seksi on ihan normaali asia ja jos on lapsen synnyttänyt, niin suurinosa on hedelmöittyny seksin yhteydessä.
[/quote]
Kenen kanssa sait lapsen?
[/quote] daa. Lapsi sai alkunsa viime heinäkuussa, pitäiskö mun siitä seksistä yhä kostua jotain? Ap
Ei kysynyt, vaan neuvolan täti sanoi, että seksi auttaa parantamaan emätintä, koska vilkastuttaa verenkiertoa jne.
Onko miehesi sanonut ettei halua? Mikä on syynä?
Kyllä multa on molemmilla kerroilla kysytty.
Ei oo kyselty, eikä ekan jälkeen oo ollu sellaisia vaurioita, jotka olis vaikuttanu yhdyntöihin..