Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etälapsen kuljetukset taas ongelmana!!!

Vierailija
16.06.2014 |

Oih koittaa jälleen kesä ja lomat. Mieheni lapsen äiti reissaa lapsen kanssa sukulaisten luo satojen kilometrien päähän.

Jos mies haluaa lastaan tavata pitää se lapsi sitten hakea sieltä missä milloinkin on! Käsittämätön ämmä tuo lapsen äiti.

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti olen ajatellut, että jos tuo etälapsikin asuisi meillä, niin varmasti paremmin sujuisi nuo erinäiset järjestelyt ja joustamiset. Meillä on tilaa ja sisaruksia. Muutenkin ihan normiperhe ollaan. Saattahan se päivä vielä joskus tulla, että haluaa asua meillä. Täytyy nyt vaan pitää päät kylmänä ja tehdä parhaansa lapsen hyväksi.

Ei tuo äitikään huono ole. Käyttää lasta vaan tosiaan kiistakapulana. Parisuhdetta ei onnistu luomaan. Lapsi kertoo miesystäväehdokkaista mm. Kuinka äiti on itkenyt, kun mies on rikkonut äitin puhelimen ja heittänyt lasin seinään. Lapsi aika taitamaton vielä ihan mormaaleissa asioissa. Äiti ei kai osaa riittävästi tukea lapsen iän mukaista kehitystä. Nämä nyt ei kuitenkaan ole sellaisia syitä, minkä takia lasta oltaisiin äidiltä riistämässä.

Saahan lapsi meillä ollessaan ainakin kokemuksia perheenä touhaamisesta. Paljon tehdään yhdessä juttuja ihan kotona. Askartelua, metsäretkiä jne. meille tavallista.

Vierailija
2/70 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

VINKKI: Jos sillä äidillä on edes yksi järkevä sukulainen/sukulaisia (äiti/isä/sisarus) niin soittakaa hänelle/heille ja kertokaa miten asia on.

Jos vähänkään on tolkkua päässä, niin se lapsen mummo/vaari/täti/setä tmv. (joka rakastanee lasta ja haluaa tämän parasta eikä halua mitään "kostaa" sille isälle) voisi puhua lapsen äidille (lapseen vedoten) kuin typerää tuollainen on.

Ehkä jopa seuraavan kerran kieltäytyisi lapsen hoitamisesta, viitaten tuohon lapsi mummollassa&äiti festareilla kohtaan, kun lapsi olisi voinut olla isälläkin suoraan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 10:26"][quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 10:18"]

Pariin kesään ei lapsi tavannut isään lainkaan. Mutta kas kummaa kuvioihin ilmeistyi uusi emäntä niin ruvettiin taas vääntämään tapaamisia. No, mikä siinä sitten lapsi halusi isäänsa tavata. Yksi kesä meni kivasti...mutta nyt taas mennään omaan tahtiimme ja eletään omaan arkeamme...

[/quote]

Mikä siinä on, että lapset ei kiinnosta kunnes uusi muija tulee kuvioon ja ne tarvitaan leluiksi kotileikkiin.

Vierailija
4/70 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 10:22"]

Ja lastenvalvoja on voimaton tuon asian kanssa. Siis käräjille pitäis mennä, että äiti saataisiin ruotuun. Äiti viettää sukulaisten luona aikaa muulloinkin, ja nyt on siellä koko heinäkuun. Tämä on ihan jokakesäinen ongelma. Ap

[/quote]Todella paha paha äiti. Herran jestas sentään. Vie oikein joka kesä lapset sukuloimaan. Ka-ma-laa. Käräjille vaan Ap.

Vierailija
5/70 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpä on etäisä, joka saa joka kuukausi sosiaalitoimistosta rahaa siitä, että lapset (2 kpl) käy hänen luonaan. Lapset eivät käy hänen luonaan kuin harvoin, koska isällä on ollut kaikenlaista terveysongelmaa ja kouluvuoden aikana tapaamisia oli hankala järjestää. Näitä rahojaan ei etäisä voi kuitenkaan käyttää siihen, että tulisi itse - sen kouluvuoden aikana - lapsiaan katsomaan. Yhteenkään kevät- tai joulujuhlaan etäisä ei ole päässyt. Olen tarjoutunut vuosien varrella olemaan poissa juhlista, maksamaan matkansa, ehdottanut, että tuo uuden perheensä mukanaan. Hän ei vain tule, vaikka työesteitä ei ole. 

Sen sijaan hän haukkuu minut maanrakoon aina tilaisuuden tullen, silloin kun muut eivät ole paikalla. Kaiken tiedon tapaamisiin liittyen joudun nyhtämään häneltä ts. tekee kiusaa minulle ja kun joudun kysymään asioita uudestaan haukkuu ja huutaa kuin raivotautinen. Miestä selvästi korpeaa se, että lasten ja minun elämänlaatu on parantunut eron jälkeen.

Niin ja minä en hauku häntä, en raivoa, käyttäydyn aina korrektisti. En olisi mieheen enää missään yhteydessä ellei hän olisi lasteni isä. Lasteni takia joudun sietämään miehen törkeää käytöstä ja hän ottaa siitä kaiken irti. Viime aikoina olen miettinyt, ettei lasten ja isän suhteen tukeminen näinä vuosina ole ehkäpä ollut hyvä ratkaisu. Mies on, ei varmaan yllätä ketään, persoonallisuushäiriöinen.

Vierailija
6/70 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 23:25"]

Meilläpä on etäisä, joka saa joka kuukausi sosiaalitoimistosta rahaa siitä, että lapset (2 kpl) käy hänen luonaan. Lapset eivät käy hänen luonaan kuin harvoin, koska isällä on ollut kaikenlaista terveysongelmaa ja kouluvuoden aikana tapaamisia oli hankala järjestää. Näitä rahojaan ei etäisä voi kuitenkaan käyttää siihen, että tulisi itse - sen kouluvuoden aikana - lapsiaan katsomaan. Yhteenkään kevät- tai joulujuhlaan etäisä ei ole päässyt. Olen tarjoutunut vuosien varrella olemaan poissa juhlista, maksamaan matkansa, ehdottanut, että tuo uuden perheensä mukanaan. Hän ei vain tule, vaikka työesteitä ei ole. 

Sen sijaan hän haukkuu minut maanrakoon aina tilaisuuden tullen, silloin kun muut eivät ole paikalla. Kaiken tiedon tapaamisiin liittyen joudun nyhtämään häneltä ts. tekee kiusaa minulle ja kun joudun kysymään asioita uudestaan haukkuu ja huutaa kuin raivotautinen. Miestä selvästi korpeaa se, että lasten ja minun elämänlaatu on parantunut eron jälkeen.

Niin ja minä en hauku häntä, en raivoa, käyttäydyn aina korrektisti. En olisi mieheen enää missään yhteydessä ellei hän olisi lasteni isä. Lasteni takia joudun sietämään miehen törkeää käytöstä ja hän ottaa siitä kaiken irti. Viime aikoina olen miettinyt, ettei lasten ja isän suhteen tukeminen näinä vuosina ole ehkäpä ollut hyvä ratkaisu. Mies on, ei varmaan yllätä ketään, persoonallisuushäiriöinen.

[/quote]

Tää sun juttus ei kyllä millään tavalla liittynyt mihinkään, mistä tässä ketjussa on keskusteltu. Mutta tsemppiä nyt kuitenkin sullekin ongelmiisi.

Vierailija
7/70 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 23:25"]

[/quote]Kuulostaa niin kovin tutulta. Etävanhemmat ovat useimmiten etävanhempia syystä. Valitettavasti Ap:n tarina saa minut tuntemaan myötätuntoa lähivanhempaa ja lapsia, ei Ap:ta kohtaan.

Vierailija
8/70 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 22:52"]VINKKI: Jos sillä äidillä on edes yksi järkevä sukulainen/sukulaisia (äiti/isä/sisarus) niin soittakaa hänelle/heille ja kertokaa miten asia on.

Jos vähänkään on tolkkua päässä, niin se lapsen mummo/vaari/täti/setä tmv. (joka rakastanee lasta ja haluaa tämän parasta eikä halua mitään "kostaa" sille isälle) voisi puhua lapsen äidille (lapseen vedoten) kuin typerää tuollainen on.

Ehkä jopa seuraavan kerran kieltäytyisi lapsen hoitamisesta, viitaten tuohon lapsi mummollassa&äiti festareilla kohtaan, kun lapsi olisi voinut olla isälläkin suoraan.

[/quote]

Jonkun verran jo vuosia sitten yritti mies vedota lapsen mummiin, mutta ilmeisesti ei ole omena kauas puusta pudonnut tässä tapauksessa.

Vierailija
9/70 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt vielä kerron vähän taustoja.

Mies ei ole seurustellut koskaan lapsen äidin kanssa. Viikonloppuisin baarin jälkeen lähinnä ollut sama osoite. Syy miksi ei halunnut enempää oli se, että tuo nainen yritti jo silloinkin komennella ja päättää miehen menemisistä. Kuitenkin usein kännissä päätyi tuon naisen viereen. Sitten kas kummaa kävikin niin , että pillerit petti ja nainen olikin raskaana. Nainen oli sanonut miehelle, että nyt seurustellaan tai teen abortin. No ei tehnyt, eikä mies hänen kanssaan halunnut seurustella.

Minä tulin kuvioihin vähän ennen lapsen syntymää ja näin ollen nainen kai sitten loukkaantui tästä. Vein viimeisenkin toivon saada mies itsellensä.

Nainen pyrki sitten vauvasta asti pitämään lapsen itsellään ja vieroittamaan miehestään. Mieheni vaan ei antanut periksi. Vei tapaamiset käräjille. Ensin tapasi lasta naisen kotona ja myöhemmin lapsen ollessa vanhempi päästiin tutustamaan kaikki yhdessä meillä.

Mutta naisen puolelta tuo kiusaaminen ei vain lopu van jatkuu ja jatkuu. Tekee jatkuvasti päätökset yksin ja kysymättä. Sitten taas antaa välillä vastuuta esim. Mies saa hoitaa lapsen rokottamisen ulkomaan matkaa varten. Ja sitten ei anna sitä kelakorttia, että saisi rokotukset apteekista.

Tottakai on ok ja kiva juttu, että sukuloivat, mutta siis vaatii, että mies noudattaa tapaamissopimusta silloinkin, olivatpa missä hyvänsä. Alan taipua siihen suuntaan, että tuo nainen on narsisti. Ei ota itse vastaan mitään, ei näe koskaan tekevänsä mitään virheitä. On kostonhimoinen jne. Tuollaisen ihmisen kanssa joko totellaan tai soditaan. Neuvottelu ei onnistu sitten yhtikäs missään.

Vierailija
10/70 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 10:40"]

VINKKI: Jos sillä äidillä on edes yksi järkevä sukulainen/sukulaisia (äiti/isä/sisarus) niin soittakaa hänelle/heille ja kertokaa miten asia on.

[/quote]

Siinäpä vaan sitten äkkiä saa niskaansa rikosilmoituksen kunnianloukkauksesta. Narsistin uhrina tämäkin on nähty..

Vierailija
11/70 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sapettaa taas lisää. Juuri kuulin, että lapsi tulee meille juhannukseksi, mutta pitää sitten sunnuntaina palauttaa mummonsa luokse hevonkuuseen. Äitinsä on kyllä silloin kotona, mutta lapsella ei ole varahoitopaikkaa, kun äitillä vielä ma-pe työviikko, joten lapsi menee mummun hoiviin. Sieltä sitten mies taas hakee

Viikon päästä, kun lähdemme perheen kanssa lomalle ihan toiseen suuntaan. Tämä meidän yhteinen loma, johon miehen lapsi tulee mukaan on muuten sovittu jo huhtikuussa. Ap

Vierailija
12/70 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai sitä naista oikeasti vituttaa pitää teitä elämässään mukana 18 vuotta. Inhottaisi minuakinh sopia joka käänteestäni jonkun vittumaisen pariskunnan kanssa. Miettikää omalle kohdallenne.

Vierailija
13/70 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 12:48"]No kai sitä naista oikeasti vituttaa pitää teitä elämässään mukana 18 vuotta. Inhottaisi minuakinh sopia joka käänteestäni jonkun vittumaisen pariskunnan kanssa. Miettikää omalle kohdallenne.

[/quote]

Näyttää olevan muitakin "lapsen parasta" ajattelevia.

Vierailija
14/70 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen parasta ajatteleva ei vie tapaamisia käräjille ellei lapsella ole väkivallan uhkaa.

Vierailija
15/70 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaamissopimus ei sido etävanhempaa mihinkään, lähivanhempi ei voi vaatia noudattamaan sopimusta. Soita vaikka lastenvalvojalle ja kysy. Ihmettelen miten heillä voi olla noin epämääräinen sopimus jos käräjilläkin jo käyty..

Vierailija
16/70 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 13:06"]Tapaamissopimus ei sido etävanhempaa mihinkään, lähivanhempi ei voi vaatia noudattamaan sopimusta. Soita vaikka lastenvalvojalle ja kysy. Ihmettelen miten heillä voi olla noin epämääräinen sopimus jos käräjilläkin jo käyty..

[/quote]

No käräjillä kun on oltu oli lapsi pienempi, eli silloin kesän lomat yms. Oli vielä isän luona lyhyempiä. Niistä ovat saaneet sentäs neuvoteltua pidemmiksi. Tapaamissopimuksessa ei määrätty kuljetuksista mitään, eikä äidille ole määrätty mitään sanktiota, jos itse jotain kikkailee.

Ja tosiaan nytkin jos ei lasta hae sieltä mummon luota, emme pääse reissuun yhdessä. Samaten usein on sinne pakko palauttaa, sillä äiti ei ole kotona. Siitä kai meteli nousisi jos ei palautettaisi. Poliisithan täällä olisi oven takana.

Nytkin olisi hyvin voinut lapsi jäädä meille juhannuksen jälkeiselöekin viikolle, kun minä olen kotona lasten kanssa, mutta se ei käy vaan mummolleen pitää sunnuntaina viedä. Mummolla ja lapsen äidilläkin on autot.

Nyt taas ei uskaltaisi äitiä suututtaa, kun tosiaan lomareissu lasten kanssa heinäkuun alussa ja toinen elokuussa. Pelkäämme, ettei sitten päästä lasta ollenkaan.

Samaten, jos mies ei hae lasta tuolta mummoltaan tai mistä milloinkin, niin äiti syyttää ettei isää kiinnosta. Ja kos uudelleen käräjille mennään niin noillakin syytäksillä on siellä painoarvoa

Vierailija
17/70 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsi on, jota pompottelette? Jospa hän kohta osaisi jo omaakin mielipidettä sanoa.

Vierailija
18/70 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle kouluikäinen.

Vierailija
19/70 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 13:49"]

Alle kouluikäinen.

[/quote]

No se ei vielä tajua tuon kuskaamishomman älyttömyyttä, kun ei ole vielä omaa kaveripiiriä. Sitten niitä ei tahdo saada enää mihinkään, kun tulee omatkin suunnitelmat.

Vierailija
20/70 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kostaa lapsen kautta, mikä on alhaisinta ja lapsellisinta mitä kuvitella saattaa. Kohta on sitten tällä palstalla itkemässä, kun lapsen isä on ihan hylännyt saatuaan uuden puolison "miksi isät unohtavat lapsensa eron jälkeen".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi