Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole käyttänyt korona-aikana maskia ollenkaan, olenko ikävä ihminen?

Vierailija
22.06.2021 |

Olen välttynyt koronalta vaikka olen matkannut linja-autoissa ilman maskia, käynyt ruokakaupassa ihan normaalisti jne. Se mitä olen muuttanut ajalta ennen koronaa, olen pessyt käsiä enemmän. Myöskään rokotetta en ole ottanut.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet. Ajattelet vain omaa napaasi eli olet itsekäs kun muut osallistuivat Koronan torjuntaan.

Vierailija
2/40 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet. Ajattelet vain omaa napaasi eli olet itsekäs kun muut osallistuivat Koronan torjuntaan.

Mitä se maski olisi ketään auttanut, kun ei ole sairastanut koronaa??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskivapaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko sä se tyhmä jankkaaja, jolle ei mene faktat perille?

Vierailija
4/40 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen toiminut samalla tavalla. Turhaa hysteriaa koko korona.

Vierailija
5/40 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mulle, mitä teet.

Vierailija
6/40 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt testeissä, katsos kun tämän taudin voi sairastaa oireettomanakin ja täten levittää tautia tietämättään?

Vierailija
7/40 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maskivapaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan oikeasti, mitä maskilla on merkitystä, jos ei ole sairastanut koronaa? Miksi sitä pitäisi pitää? En ymmärrä.

Et ole huono ihminen ap tietenkään. Sitä ihmettelen, ettet ota rokotusta. Koronasta ei päästä, ellei tyyliin kaikki ota. Jos et pelkää koronaa, niin miksi pelkäät rokotetta? Mitä siinä on pelkäämistä, jos kerran koronakaan ei pelota? Ymmärtäisin rokotepelon, jos olisin krona-asiassakin pöllö.

Vierailija
8/40 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maskivapaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan oikeasti, mitä maskilla on merkitystä, jos ei ole sairastanut koronaa? Miksi sitä pitäisi pitää? En ymmärrä.

Et ole huono ihminen ap tietenkään. Sitä ihmettelen, ettet ota rokotusta. Koronasta ei päästä, ellei tyyliin kaikki ota. Jos et pelkää koronaa, niin miksi pelkäät rokotetta? Mitä siinä on pelkäämistä, jos kerran koronakaan ei pelota? Ymmärtäisin rokotepelon, jos olisin*) krona-asiassakin pöllö.

*) olisiT

Vierailija
9/40 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskin käytöllä ei ole suurta merkitystä mutta sillä ettet ota rokotetta paljastat kyllä olevasi typerä ihminen.

Vierailija
10/40 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos korona on jonkun mielestä turhaa hysteriaa, niin mitä ovat ne miljoonat ihmiset, jotka korona on jo tappanut maapallolla? Näkemys on todella outo ja osoittaa älykkyystason lisäksi myös välinpitämättömyyttä.

Vierailija
11/40 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin. Typerää hysteriaa ja vähä-älyistä pelleilyä, mutta sellaista se laumakäytös on.

Vierailija
12/40 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos korona on jonkun mielestä turhaa hysteriaa, niin mitä ovat ne miljoonat ihmiset, jotka korona on jo tappanut maapallolla? Näkemys on todella outo ja osoittaa älykkyystason lisäksi myös välinpitämättömyyttä.

Sinähän se idiootti oletkin. Korona on sairaus, maski on vähä-älyistä hysteriaa.

En ole sairastunut, siis en ole tartuttanut. Hyvesignalointi on massojen idiotismia.

Vierailija
13/40 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne miljoonat ihmiset ovat olleet reilusti yli 80v monisairaita vanhuksia, jotka olisivat kuolleet mihin tahansa tautiin. Korona ei millään mittarilla mitattuna ole influenssaa pahempi tauti, päinvastoin lapsille ja nuorille lievempi.

Kiitos somen ja netin siitä on vaan tehty hirveä mörkö, kun somessa huutavat mielenterveyspotilaat johtavat maailmaa. Koko koronahysteria on osoitus ihmisten suunnattomasta typeryydestä.

Vierailija
14/40 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Hirveää, miten ihmisiä pelotellaan ja hysterioidaan Koronalla. On selvää, että taustalla on jokin agenda. 95% ihmisistä sairastaa sen todella lievänä tai huomaamattaan.

Vierailija
15/40 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maskivapaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole huono ihminen ap tietenkään. Sitä ihmettelen, ettet ota rokotusta. Koronasta ei päästä, ellei tyyliin kaikki ota. Jos et pelkää koronaa, niin miksi pelkäät rokotetta? Mitä siinä on pelkäämistä, jos kerran koronakaan ei pelota? Ymmärtäisin rokotepelon, jos olisin krona-asiassakin pöllö.

Katsos kun sinä et välttämättä tiedä sairastavasi koronaa ja sitten palloilet tautisena ja maskittomana ympäriinsä levittäen sairautta muihin kuin pahin lavantauti-Mary.

Itse toivon, että maskien käyttö jää meilläkin normaaliksi, kuten esim. Japanissa ja Koreassa. Niissä maissa on käytetty maskeja jo sadan vuoden ajan, espanjantauti-pandemiasta lähtien. Jos ihmisellä on pikkunuhaakin, hän käyttää siellä maskia jotta ei levitä tautia muihin ihmisiin. Ihan peruskohteliaisuutta ja hygienian ylläpitoa. Tosin suomalaisilta ehkä on turha vaatia hyviä käytöstapoja tai ylipäätään hygieniaa, viime viikonloppuna pysähdyin matkallani mm. Vaajakosken ABC:llä ja siellä naiset eivät pesseet käsiään vessassakäynnin jälkeen... Nopeasti se käsienpesu ja desinfiointi unohtui.

Vierailija
16/40 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole. Mies on tehohoitaja niin luulen sen nurjan puolen. Sairastaneet eivät ole olleet vain iäkkäitä ja perussairaita vaan eloonjäämisen jännityksiä on koettu myös perusterveiden, normaalipainoisten, perheellisten, liikkuvien ja työikäisten kohdalla.

Iäkkäät ja sairaat ovat olleet tulilinjalla enemmän sekä kohdanneet Koronan aiheuttamien komplikaatioiden vuoksi menehtymisen, mutta harvapa meistä perusterveistäkään haluaisi olla toipilaana monta kuukautta putkeen.

Aktiiviliikkujana koetan omalla toimellani ehkäistä sen hetkisen tiedon ja tutkimusten perusteella taudin leviämistä sekä rokottaudun, ettei tarvitsisi sairastaa vakavaa muotoa epidemian kohdalle tullessa. Haluan edelleenkin juosta ja pyöräillä käyttäen keuhkojen koko kapasiteettia ilman astmapiippua ja pitkää toipumisaikaa. Riski saada epidemiatartunta on suuri nyt, kun ihmiset alkavat taas aktiivisesti liikkua. Rokottautumalla otan riskin mahdollisesta haittavaikutuksesta, joka on keskimäärin kuitenkin tilastollisesti pienempi kuin taudin mukanaan tuomat haittavaikutukset.

Omilla toimillani olen halunnut ottaa myös huomioon muut ihmiset. En haluaisi, että sairastutan esim. mummon tai vanhempiani. Tekisi pahaa tietää, että he ovat sairaita tai joutuisivat sairaalaan vuokseni.

Minkä riskin sinä haluat ottaa?

Niin kauan kuin kaikki ne halukkaat, jotka ovat voineet rokotteensa ottaa, käytän maskia suojatakseni heitä. Ne,ketkä rokotetta tai maskia eivät halua käyttää ja sairastavat,tulisi kantaa myös vastuunsa itse. Toki perushoidon tarve tulisi turvata, mutta olisihan se noloa sen jälkeen olla pitkällä saikulla ja valittaa oireista, jos ei itse ole rokotetta halunnut. Menettää vähän kuin äänestämättömyys niin valitusoikeuden ;)

Vierailija
17/40 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole. Mies on tehohoitaja niin luulen sen nurjan puolen. Sairastaneet eivät ole olleet vain iäkkäitä ja perussairaita vaan eloonjäämisen jännityksiä on koettu myös perusterveiden, normaalipainoisten, perheellisten, liikkuvien ja työikäisten kohdalla.

Iäkkäät ja sairaat ovat olleet tulilinjalla enemmän sekä kohdanneet Koronan aiheuttamien komplikaatioiden vuoksi menehtymisen, mutta harvapa meistä perusterveistäkään haluaisi olla toipilaana monta kuukautta putkeen.

Aktiiviliikkujana koetan omalla toimellani ehkäistä sen hetkisen tiedon ja tutkimusten perusteella taudin leviämistä sekä rokottaudun, ettei tarvitsisi sairastaa vakavaa muotoa epidemian kohdalle tullessa. Haluan edelleenkin juosta ja pyöräillä käyttäen keuhkojen koko kapasiteettia ilman astmapiippua ja pitkää toipumisaikaa. Riski saada epidemiatartunta on suuri nyt, kun ihmiset alkavat taas aktiivisesti liikkua. Rokottautumalla otan riskin mahdollisesta haittavaikutuksesta, joka on keskimäärin kuitenkin tilastollisesti pienempi kuin taudin mukanaan tuomat haittavaikutukset.

Omilla toimillani olen halunnut ottaa myös huomioon muut ihmiset. En haluaisi, että sairastutan esim. mummon tai vanhempiani. Tekisi pahaa tietää, että he ovat sairaita tai joutuisivat sairaalaan vuokseni.

Minkä riskin sinä haluat ottaa?

Niin kauan kuin kaikki ne halukkaat, jotka ovat voineet rokotteensa ottaa, käytän maskia suojatakseni heitä. Ne,ketkä rokotetta tai maskia eivät halua käyttää ja sairastavat,tulisi kantaa myös vastuunsa itse. Toki perushoidon tarve tulisi turvata, mutta olisihan se noloa sen jälkeen olla pitkällä saikulla ja valittaa oireista, jos ei itse ole rokotetta halunnut. Menettää vähän kuin äänestämättömyys niin valitusoikeuden ;)

Luulen = kuulen, tekstinsyöttö "korjasi" ;)

Vierailija
18/40 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Covid on influenssan tasoinen sairaus. Tämä koko pandemia ollut pelkkää tilasto kikkailua.

Vierailija
19/40 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä tyhmä.

Vierailija
20/40 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi tehohoitajan puolisolle että kyllä on influenssakin vienyt niitä nuoria ja perusterveitä teholle. 

Minä käytin laumasieluna maskia maaliskuun loppuun ja sitten lopetin siihen, en myöskään ole käynyt rokotuksessa... 

Pesen käsiä ahkerasti enkä käy turhaan missään ihmisjoukoissa. Jos olen sairas niin en mene ihmisten ilmoille. toisaalta en ole ollut kertaakaan kipeä korona-aikana, joten en ole käynyt edes testissä. 

Elän elämääni niinkuin ennenkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan