Kenellä on pankissa tallelokero? Mitä säilytät siellä?
Mulla ei ainakaan ole mitään, mitä siellä pitäisin.
Kommentit (20)
Minulla oli. Koruja, todistuksia, sopimuksia ja muutamia tärkeitä valokuvia.
Konttori lopetti, joten luovuin lokerosta.
Neljän asunnon osakekirjat ja testamentti. Kohta pääsee noista osakekirjoista eroon, kun ne muuttuvat sähköisiksi.
Testamentti, asunnon osakekirjat, avioehto, vaarin sotasaaliina ottama neuvostoupseerin ase yms.
Vastauksista näkee selvästi, miksi toisilla on tallelokeroon pantavaa ja miksi joillakin ei ihan luonnollisesta syystä ole.
Kuvittelin, että ainakin joku pankki lopetti jo vuosia sitten tallelokerot todeten, ettei se kuulu pankin toimialaan. Hauska kuulla, että Suomessa on vieläkin mahdollisuus tallelokeroihin.
Säilytän tärkeitä asiakirjoja, sekä testamenttiani. Myös käteistä rahaa vähän, onnettomuuksien varalle.
Tallelokero ei ole ilmainen, muistaakseni on useampi satanen vuodessa.
Se on kuitenkin turvallisin paikka säilyttää kaikkein tärkeimmät omat paperinsa.
Jotkut pankit tosiaan ovat lopettaan pankkilokerojensa vuokraamisen.
Testamentti, asuntojen osakekirjat, tärkeimmät kauppakirjat. (Esim. Mökkitontin jne)
Osakekirjoja, tutkinto- ja työtodistuksia, testamentit, edunvalvontavaltuutus, on siellä jonkinmoinen pinkka paperia.
Testamentti, todistukset, perintökoruja, muutama kultaharkko, vakuutuspapereita kuolemani varalle.
Vierailija kirjoitti:
Testamentti, asunnon osakekirjat, avioehto, vaarin sotasaaliina ottama neuvostoupseerin ase yms.
Huono paikka luvattomalle aseelle. Kun kuolet niin isoisän saalis liruu lokeron avauksen yhteydessä pois suvusta.
Onko OP:lla Hämeenlinnassa tallelokeroita? Olen siirtymässä Nordeasta heille ja jos olen Nordean Premium asiakas lokero maksaa ”vain” 7€/kk, mutta normaalina asiakkaana (joksi luultavasti jään) 20€/kk!
Minulla oli lokero, mutta pankki päätti suuressa viisaudessaan ja vallassaan korottaa sen hinnan moninkertaiseksi. Hankin muutaman vuoden kustannuksilla lokeron kotiini, jossa säilytän tärkeät asiakirjat ja ja arvopaperit sekä arvoesineet. Kotona ne ovat helposti saatavissa tarvittaessa.
Onko mitään muuta paikkaa kuin pankki, jossa on tallelokeroita vuokrattavana?
Mulla oli Aktiassa tallelokero, jossa pidin mm. asunnon osakekirjaa ja isosedän rahakokoelmia, mutta ensin Aktia suuressa viisaudessaan lopetti/tuhosi tallelokerot Espoon keskuksesta ja sitten jopa Tapiolasta, johon siirryin. Nyt Aktialla ei taida olla tallelokeroita enää kuin Helsingin pääkonttorilla. Todella huonoa ja lyhytnäköistä toimintaa pankilta. Meitäkin löytyy, joilla on ns. oikeaa, käsinkosketeltavaa omaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli lokero, mutta pankki päätti suuressa viisaudessaan ja vallassaan korottaa sen hinnan moninkertaiseksi. Hankin muutaman vuoden kustannuksilla lokeron kotiini, jossa säilytän tärkeät asiakirjat ja ja arvopaperit sekä arvoesineet. Kotona ne ovat helposti saatavissa tarvittaessa.
Millaisen lokeron ja mistä?
Mulla on. Säilytän siellä asunnon osakekirjoja.