Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kenellä on pankissa tallelokero? Mitä säilytät siellä?

Vierailija
21.06.2021 |

Mulla ei ainakaan ole mitään, mitä siellä pitäisin.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on. Säilytän siellä asunnon osakekirjoja.

Vierailija
2/20 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pommia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sateenvarjoa sateen varalta.

Vierailija
4/20 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli. Koruja, todistuksia, sopimuksia ja muutamia tärkeitä valokuvia.

Konttori lopetti, joten luovuin lokerosta. 

Vierailija
5/20 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljän asunnon osakekirjat ja testamentti. Kohta pääsee noista osakekirjoista eroon, kun ne muuttuvat sähköisiksi.

Vierailija
6/20 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testamentti, asunnon osakekirjat, avioehto, vaarin sotasaaliina ottama neuvostoupseerin ase yms.

Vierailija
7/20 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parittomia sukkia

Vierailija
8/20 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksista näkee selvästi, miksi toisilla on tallelokeroon pantavaa ja miksi joillakin ei ihan luonnollisesta syystä ole.

Kuvittelin, että ainakin joku pankki lopetti jo vuosia sitten tallelokerot todeten, ettei se kuulu pankin toimialaan.   Hauska kuulla, että Suomessa on vieläkin mahdollisuus tallelokeroihin.

Vierailija
9/20 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilytän tärkeitä asiakirjoja, sekä testamenttiani.  Myös käteistä rahaa vähän, onnettomuuksien varalle.

Vierailija
10/20 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallelokero ei ole ilmainen, muistaakseni on useampi satanen vuodessa.

Se on kuitenkin turvallisin paikka säilyttää kaikkein tärkeimmät omat paperinsa.

Jotkut pankit tosiaan ovat lopettaan pankkilokerojensa vuokraamisen.

Vierailija
11/20 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testamentti, asuntojen osakekirjat, tärkeimmät kauppakirjat. (Esim. Mökkitontin jne)

Vierailija
12/20 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osakekirjoja, tutkinto- ja työtodistuksia, testamentit, edunvalvontavaltuutus, on siellä jonkinmoinen pinkka paperia.

Vierailija
13/20 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testamentti, todistukset, perintökoruja, muutama kultaharkko, vakuutuspapereita kuolemani varalle.

Vierailija
14/20 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Testamentti, asunnon osakekirjat, avioehto, vaarin sotasaaliina ottama neuvostoupseerin ase yms.

Huono paikka luvattomalle aseelle. Kun kuolet niin isoisän saalis liruu lokeron avauksen yhteydessä pois suvusta.

Vierailija
15/20 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko OP:lla Hämeenlinnassa tallelokeroita? Olen siirtymässä Nordeasta heille ja jos olen Nordean Premium asiakas lokero maksaa ”vain” 7€/kk, mutta normaalina asiakkaana (joksi luultavasti jään) 20€/kk!

Vierailija
16/20 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli lokero, mutta pankki päätti suuressa viisaudessaan ja vallassaan korottaa sen hinnan moninkertaiseksi. Hankin muutaman vuoden kustannuksilla lokeron kotiini, jossa säilytän tärkeät asiakirjat ja ja arvopaperit sekä arvoesineet. Kotona ne ovat helposti saatavissa tarvittaessa.

Vierailija
17/20 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitään muuta paikkaa kuin pankki, jossa on tallelokeroita vuokrattavana?

Vierailija
18/20 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli Aktiassa tallelokero, jossa pidin mm. asunnon osakekirjaa ja isosedän rahakokoelmia, mutta ensin Aktia suuressa viisaudessaan lopetti/tuhosi tallelokerot Espoon keskuksesta ja sitten jopa Tapiolasta, johon siirryin. Nyt Aktialla ei taida olla tallelokeroita enää kuin Helsingin pääkonttorilla. Todella huonoa ja lyhytnäköistä toimintaa pankilta. Meitäkin löytyy, joilla on ns. oikeaa, käsinkosketeltavaa omaisuutta. 

Vierailija
19/20 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli lokero, mutta pankki päätti suuressa viisaudessaan ja vallassaan korottaa sen hinnan moninkertaiseksi. Hankin muutaman vuoden kustannuksilla lokeron kotiini, jossa säilytän tärkeät asiakirjat ja ja arvopaperit sekä arvoesineet. Kotona ne ovat helposti saatavissa tarvittaessa.

Millaisen lokeron ja mistä?

Vierailija
20/20 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pientä hylsysarjaa.