Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei varaa jäädä sairaslomalle -mitä tekisit ?

Vierailija
21.06.2021 |

Mitä tekisit tällaisessa tilanteessa ?

Tässä tämänhetkinen tilanne.

Olen vastikään aloittanut uudessa työpaikassa, ja vihdoin ja viimein siinä tilanteessa, että minulla olisi taloudellisesti mahdollista selvitä veloistani. (työttömänä sain juuri ja juuri minimivähennykset maksettua, mikä tarkoitti sitä, että velkasumma ei juurikaan lyhentynyt.)

Toinen asia on sitten se, että sairastan erästä sairautta (sarkoidoosi), mikä ei tällä hetkellä aiheuta sellaisia ongelmia, että se vaikuttaisi työkykyyni, mutta saattaa aiheuttaa niitä tulevaisuudessa. No, ongelma onkin sitten siinä, että lääkärin mielestä minun pitäisi jo nyt aloittaa voimakas kortisonikuuri tämän taudin hillitsemiseksi, ennenkuin se pahenee. No, ei muuten mitään, ongelmana vain on se, että -lääkärin mukaan- kortisoni aiheuttaa todennäköisesti sen verran pahoja sivuvaikutuksia, että joudun niiden takia jäämään sairaslomalle.

Haluaisin tietysti parantua, mutta en haluaisi sen takia joutua taloudellisiin vaikeuksiin. Sillä epäilemättä jos jään jo koeaikana ties kuinka pitkälle sairaslomalle, niin työnantaja takuulla lopettaa myös työsuhteen koeaikana.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortisoni aiheuttaa vaikka mitä sivuvaikutuksia, mutta en ole kuullut, että kortisonin syöjä jäisi sairauslomalle ellei ole joku akuutti keuhkokuume tai reuma ym pahana ja siis työkyvytön sairauden vuoksi.

Vierailija
2/2 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekijä voi olla sairaslomalla koeajalla eikä työnantaja saa irtisanoa sen vuoksi mutta työnantaja voi pidentää koeaikaa jos sairasloma jatkuu pitkään. https://www.minilex.fi/a/sairasloma-koeajalla. Jos teidän on pakko jäädä sairaslomalle pitkäksi aikaa niin ainakin sen sairasloman ajan saatte pitää työsuhteenne, ja jos ette niin työnantaja on rikkonut lakia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi