Olen kihloissa ja hieman ihastunut toiseen mieheen
Nyt on pakko purkaa sydäntä.
Olen ollut puolisoni kanssa kolme vuotta, niistä puoli vuotta kihloissa. Mies on täydellinen minulle, enkä halua koskaan pettää häntä - tunnen huonoa omatuntoa pienimmistäkin asioista.
Tapasin työpaikallani ihastuttavan nuoren miehen, hän on minua pari vuotta nuorempi. Matala ääni ja vihreät silmät, sekä suloinen hymy ja huumorintaju veivät mennessään. Mies on myös kiltti, aivan kuten puolisoni. Olen hulluna kiltteihin ja hiljaisiin poikiin.
Olenluonteeltani aika flirtti. halusin olla nuorukaiselle rehellinen, joten sanoin suoraan että älä käsitä puheitani väärin, olen suorapuheinen ja flirttailen. Kerroin myös että luultavasti yrittäisin jotain, jos en olisi varattu. Kaamea olo, vaikka hänen näkemisensä piristää päiviäni suuresti! Emme soittele, tekstaile tai tapaile, olemme vain kollegoita.
Kommentit (15)
Ihastuminen on ok, sille ei voi mitään. Et olisi kuitenkaan saanut kertoa tuolle ihastuksesi kohteelle, mitä ajattelet tästä. Itse ainakin loukkaantuisin, jos mieheni kävisi puhumassa tuollaista työkavereilleen. Mitä mieltä sinä olisit, jos kuulisit miehesi kertoneen toisille naisille olevansa kiinnostunut heistä?
Kiitos asiallisesta vastauksestasi!
Minulla ei ole tällä paikkakunnalla kovinkaan paljon kavereita, joten vietämme todella paljon aikaa mieheni kanssa, siksi nuorukaisen läsnäolo ja hiljaiset hymyt tuovat piristystä Pitkiin työpäiviini. Kerron miehelleni aina, jos menen johonkin/tapaan jossain vastakkaista sukupuolta olevan miehen. Kysyin häneltä onko OK, jos menen nuorukaisen kyydillä töihin, koska olen välillä aika yksinäinen ja nyt on ollut mukavaa tutustua uusiin kollegoihin. Mieheni sanoi että saan hommata niin paljon kavereita kuin itse haluan.
Baareissa en käy ja alkoholia en juo, joten kännipettämistä ei ainakaan tule tapahtumaan. Nuorimies on aika ujo ja hiljainen, joten suora palaute ilahdutti häntä selvästi; hän sanoi "kiva kuulla", kun kerroin mitä tekisin, jos olisin vapaa.
Uskon, että mieheni loukkaantuisi asiasta.
Menee nopeasti ohi, mulla runsaasti kokemusta. Oma mies kuitenkin on se paras :)
Kiitos.
Tekisi mieli kertoa nuorukaiselle suoraan, että hän on yksinkertaisesti ihana :D
Puuttuuko omasta suhteestasi jotain, kun ihastut toiseen? Onko jokin asia kadonnut tai muuttunut? Minusta nuo ulkopuoliset ihastukset kertovat siitä että oma suhde ei tyydytä jotain tarvetta riittävästi, oli se sitten emotionaalista, älyllistä tai ruumiillista. Sinun pitäisi nyt panostaa oman suhteesi uudistamiseen.
Muussa tapauksessa kannattaa miettiä haluatko sitoutua sittenkään nykyiseen mieheesi.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 21:22"]
Menee nopeasti ohi, mulla runsaasti kokemusta. Oma mies kuitenkin on se paras :)
[/quote]
Lisään vielä, että kerran tosin suhteen aikainen ihastus yltyi niin suureksi, että oli pakko jättää silloinen mies. Nyt 7v naimisissa tämän ihastuksen kanssa!
Hyvä kysymys, 7. En osaa sanoa, mieheni on huolehtivainen ja huomioi minua, jumaloi jopa. En vain nyt voi tälle tunteelle mitään, en saa ihastusta pois mielestäni. Kaameaa.
ap
kuulostat pakkomielteiseltä. jätä se rauhaan, eiköhän sillä ole tyttöystävä.
Sama tilanne täällä.
Oman miehen kanssa menee miten menee...
Parannettavaa olisi paljon.
Ihastus on kyllä nyt hiipumaan päin.
En ole pakkomielteinen, pikemminkin vaan helvetin ihastunut. Kaamea tilanne.. Varmaan PMS vaivaa.
ap
Poissa silmistä, poissa sydämestä. Jos mitenkään on mahdollista niin yritä välttää tätä ihmistä ja aja tunteitasi aktiivisesti alas. Olen kokenut vastaavan ihastumisen monta kertaa kun olin eksäni kanssa. Milloinkaan en pettänyt mutta onhan se tosiaan kaamea tilanne kuten sanoit. Johtuu hormoneista ja mahdollisesti siitä että rakastumisellasi on parasta ennen-päivä mennyt umpeen.
13, puhut asiaa. Hänen kanssaan vain on niiiin mukavaa tehdä töitä, ja oletan että hänkin nauttii seurastani.
Ap
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 21:46"]
Kiitos.
Tekisi mieli kertoa nuorukaiselle suoraan, että hän on yksinkertaisesti ihana :D
[/quote]
Toi on ihana mutta raastava tunne. Been there, done that. Jos annat pirulle pikkurillin, se voi viedä koko käden ;) Toisin sanoen, hän saattaa innostua kuulemastaan ja yksi asia johtaa vähitellen toiseen, ja tunteet voimistuu molemmin puolin.
Se tunne kun haluaa lähelle vaikka ymmärtää ettei saa. Se on primitiivistä, ja toiset meistä on himokkaampia/kuumemmin ihastuvia/seksuaalisempia/villimpiä kuin toiset.
Yritä nauttia tunteesta, mutta pitää itsesi kurissa. Vaikeaa on, tiedän. :) Itse olen joskus mokaillut aika pahastikin, lopulta kuitenkin tajusin että se oli mitä sisimmässäni halusinkin.. Sen takia sanoisinkin, että pettäminen on harkittu teko eikä vahinkoa.
Totuuden sanoja, 15!
Elämäntilanteemme ovat aika erilaiset, ja olemme ihmisinä hyvin erilaisia. Hän on todella paljon yksin, ja kohta kenties muuttamassa opiskelujen perässä muualle. En koe minkäänlaista sielunkumppanuutta hänen kanssaan, vaikka hän on ihana ja mukavaa seuraa. Joku hoivavietti tai vastaava tässä nyt varmaan puskee päälle - ja se PMS :D
Näitä tulee kaikille. Siis ihastumisia, vaikka on varattu ja oma puoliso on hyvä.
Siitä ei tarvitse tuntea huonoa omaatuntoa, että niitä tulee. Omista teoista tietysti riippuu tuleeko tehtyä jotain oikeasti huono omatunnon arvoista.
Luuletko, että voisit kertoa omalle miehellesi tilanteestasi? Se saattaisi helpottaa, jos miehesi kestää sen.