Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täys ylläri

Vierailija
15.06.2014 |

Mitä te tekisitte tässä tilanteessa?

Oot nuori alle 25v nainen, 3 lasta, -09, -11 ja -13. Oot vaan keskittyny lapsiin ja sit havahdut, että kuukautiset ovat jo 2vk myöhässä. Teet testin, vaikka toinen osapuoli sanookin että tuskin siihe mitään tulee.. No sit siihe testiin ilmestyy ne 2 viivaa! Mies ei silti vielä usko.. ehkäsy kuitenki ollu käytössä. Isoin kysymys täs on se, että miten jaksat uuden raskauden ja kahden pienen kanssa?

Mulla itellä pää lyö aivan tyhjää ja alkaa olla jo ahdistunu olo.. Oma jaksaminen mietityttää eniten.. :/

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin tulis vakavasti harkittua aborttia ja ehkäisyn tarkistusta jos oma jaksaminen epäilyttää. Mahdollisimman nopeesti kannattaa toki toimia!

Vierailija
2/24 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se abortti ei vaan ole niin helppo asia.. Järki sanoo aivan muuta kuin tunteet :(

-aloittaja-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esikoinen teillä jo kasvaa. Voimia, älä epäröi pyytää apua. Lapset ovat ihmeitä, tulet tästäkin aikanaan olemaan kiitollinen.

T. Neljän äiti, joka pelkäsi jaksamistaan aikoinaan.

Vierailija
4/24 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lapsi pidettäisiin. Abortti pitäisi olla vain sellaisille jotka muuten esim. pakastaisivat vauvansa.

Vierailija
5/24 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo esikoinen on onneksi jo 5v ja hirmusesti ollu nyt tuon pienimmän hoidossa apuna.

Ehkä osittain ahdistaa myös seki, kun tietää mitä sukulaiset sanoo.. Hirvee ongelma heille, jos saa enemmän lapsia kun 2!

-aloittaja-

Vierailija
6/24 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ehkäisy petti?

Vierailija
7/24 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei aborttia missään nimessä, ei ole tervettä toimintaa ja tulisit myöhemmin katumaan älyttömästi kun katsot kolmen lapsesi kasvua ja mietit että mitä se neljäs tekisi. Yritä ystäviltä ja sukulaisilta saada mahdollisimman paljon apua, ja loistavaa olisi jos miehesi pystyisi vähentämään töitänsä joksikin aikaa. Ei kai siinä muu auta, onnea ja jaksamisia.

Vierailija
8/24 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinki "luotettava" ehkäsy kun kumi! Sehä on vaan sen 98%..

-aloittaja-

Vierailija
9/24 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jaksamista, olen kanssa sen kannalla ettet tee mitään aborttia. Kannattaa neuvolassa puhua ja varmasti teille on jotain apuja tarjolla, että teijän arki helpottuis :)

Ja sukulaiset pääsee alkujärkytyksestä kyllä yli, ei niitä kannata miettiä ollenkaan :) <3

Vierailija
10/24 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle syntyi neljäs lapsi 2013, samat ikäerot kuin teillä. Kyllähän se aluksi oli rankkaa neljän kanssa mutta kun pienin alkoi seurustelemaan ja vähän liikkumaan, alkoi helpottamaan. Ja olin 25v neljännen syntyessä :)

Vierailija
11/24 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksathan sinä! Olet nuori ja lapset kasvaa =)

Onnea!

Vierailija
12/24 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin sen neljännen, mutta toisaalta olen 10 vuotta sinua Ap vanhempi. Omalla kohdalla ratkaisu siis olisi, että neljäs lapsi tervetuloa ja sitten piuhat jostain päästä kiinni tai tuplaehkäisy käyttöön. Lapset ovat ihania, heidän kasvunsa ja elämänsä seuraaminen on jotain ihan mahtavaa ja vanhemmankin elämän tarkoitus jossain mielessä, mutta siinä vaiheessa kun alkaa sun Ap kaltainen ahdistus mahdollisesta uudesta raskaudesta astua kehiin, niin sitten pitää oikeasti miettiä. Kukaan ei voi elää vain lastensa kautta.

Vierailija
13/24 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 21:19"]Joo ei aborttia missään nimessä, ei ole tervettä toimintaa ja tulisit myöhemmin katumaan älyttömästi kun katsot kolmen lapsesi kasvua ja mietit että mitä se neljäs tekisi. Yritä ystäviltä ja sukulaisilta saada mahdollisimman paljon apua, ja loistavaa olisi jos miehesi pystyisi vähentämään töitänsä joksikin aikaa. Ei kai siinä muu auta, onnea ja jaksamisia.

[/quote]

Mies tekee 3vuorotyötä / 5pv viikossa.. Eli 1vk aina samaa vuoroa ja vloppuna ainoot vapaat. Hänen iltavuoronsa on raskaimmat, kun oon klo 14-> lasten nukkumaan menoon yksin lasten kanssa.

-aloittaja-

Vierailija
14/24 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksen jälkeen piuhat poikki, jos ette halua enempää lapsia. Aborttia en tekisi. Sterilisaatio lienee ainoa tehokkain tapa ehkäistä selibaatin lisäksi. Onnittelut vauvasta! Eikä avun pyytäminen ole mikään häpeä vaan viisautta. 

Vierailija
15/24 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan voi sanoa mitä sinun pitää tehdä. Olet itse ainoa joka tietää. Itse pitäisin lapsen, koska ajattelisin että raskasta on varmasti mutta koko ajan helpottaa pikkuhiljaa. Jos taas miettii aborttia niin se antaa fyysisen helpotuksen saman tien mutta henkisestä taakasta ei välttämättä pääse koskaan eroon. Ainakin jos lapsen pitäminen on mahdollista.

Vierailija
16/24 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin abortin, jos oma jaksaminen olisi kyseessä. Mieluummin tiedostamattoman solumöykyn poistaminen kuin tuntevien ja tiedostavien lapsien elämän mahdollinen huonontuminen. 

Vierailija
17/24 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydämelliset onnittelut! Vauva on ihana asia. Tietenkään et tee aborttia. Sitä katuisit ja miettisit loppuikäsi. Aina kun hedelmällisessä iässä oleva nainen on yhdynnässä, raskaus on mahdollinen. Mikä tahansa ehkäisy voi pettää, jopa sterilisaatio. Jos ette mahdollisesti halua viidettä lasta, kannattaa synnytyksen jälkeen teettää sterilisaatio jommalle kummalle teistä. Voimia!

T. Viiden lapsen onnellinen äiti

Vierailija
18/24 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkööt sukulaiset omaa elämäänsä jos eivät olet valmiita tukemaan SINUN PÄÄTÖSTÄSI!

Vierailija
19/24 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin vauvan. Jos tekee abortin, siitä kannattaa olla täysin varma. Voitte saada perhetyötä ja muuta apua tarvittaessa :) sama se niille sukulaisille mitä miettivät!

Mulla on lapset syntyny poika -08, kaksospojat -09 ja poika -11. Olen yksinhuoltaja ja juuri valmistuin koulusta, enkä edes rimaa hipoen :)

te selviätte kyllä :)

Vierailija
20/24 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa saada positiivisia kannustuksia! Joo eihä ketään oo mulle sanoo mitä mun pitää tehä.. On vaan itel niin iso lasti hartioil et oli pakko saada ajatuksia purkaa ulos..

Sitä mä miehellekki sanoin, että jos tää lapsi meille suodaan tulevaksi niin tän jälkeen mä haluan piuhat poikki.. Ei mun tarvi nähä ku muna ni naps oon raskaana -.- :D

-aloittaja-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi