Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työt alkaa 70 km päässä

Vierailija
21.06.2021 |

Uusi työ alkaa heinäkuussa, jonne matkaa 70km. Ajattelin vuokrata sieltä kakkos asunnon mutta virallisesti en sinne halua muuttaa koska kotipaikkakunnallani minua tarvitaan. Olen joskus ennenkin tehnyt näin mutta siitä on jo aikaa. Joten kaipaan vinkkejä, että miten vieraalla paikkakunnalla saa ajan kulumaan arkisin, viikonloput olen kotipaikkakunnallani? Viikonloput menee varmasti sitten nopeaa kotipaikkakunnalla ja siitä pitäisi saada kaikki irti. Tämmöinen elämäntilanne on nyt ainakin 10kk. Onko muut tehny näin työn vuoksi?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon joskus ajanut 4 vuotta 103 kilometrin työmatkaa  päivittäin, 206 km yhteensä . Nuorena jaksoi :)  Ja kilometrikorvaukset, matka-ajan palkka ja kokopäiväraha maksettiin. Laskutettiin toki ne sitten suoraan asiakkaalta

Vierailija
22/33 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika rankkaa ajaa noin pitkää työmatkaa, mutta on se tympeää viettää kaikki viikot toisella paikkakunnalla. Viikonloput menee sitten kotitöitä tehdessä että saa asunnon pidettyä kunnossa, kun ei viikolla ehdi tekemään. Kahden kodin ylläpito on myös kallista... No jos olet sinkku niin voi kai se olla ihan siedettävää, sitten varmaan teet siellä toisella paikkakunnalla samoja juttuja kuin nytkin iltaisin. Jos on puoliso/perhettä, en edes harkitsisi muuta kuin päivittäin työmatkan ajamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ehdottomasti ajelisin kotiin päivittäin, ainakin näin valoisaan aikaan. Syksyllä kun illat alkaa olla tosi pimeitä, voisin katsella jos löytyisi joku edullinen huone ettei ihan joka päivä tarvitsisi ajaa.

Vierailija
24/33 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tekee noin. Silloin, kun kotona on perhettä, toisella paikkakunnalla tunsi itsensä laiskaksi. Ei ollut mitään oikeaa työtä, kun kotona olisi ollut vaikka mitä.

Toisella paikkakunnalla voi käydä teatterissa, elokuvissa, kuntosalilla, ... Voi myös harrastaa sellaisia juttuja, joita kotonakin yksinään: käsitöitä, lukemista, opiskelua ...

Vierailija
25/33 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

70km suunta? Tuohan on pikkuinen ajomatka.. miksi edes mietit mitään asunnon hankkimista, kun suuntainen työmatka vie sen 45-55min?

Itselläni aikoinaan päivittäin oli ajamista yli 300km ja noin 2kk ajelun jälkeen hankin sen toisen asunnon jossa asuin arkisin ja vkonlopuiksi ajelin kotiin.

Puoliso on tunnollinen ja kunnollinen henkilö, joka piti arjen pyörimässä lasten kanssa.

Näin meni kaksi vuotta ja lopulta koko perhe muutti kanssani tänne.

Vierailija
26/33 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla ole sivistyneitä käytöstapoja opetettu? Jokaisella on nykyään ajokortti, tai lähes kaikilla. Miksi ajaa joka päivä matkaa, jos saa asunnonkin läheltä?

Vierailija
27/33 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään polttoaine on niin kallista että sillä kyllä saa jo toisen asunnon, en minäkään jaksaisi ajaa tuota matkaa joka päivä etenkin kun olen joskus sitä tehnyt ja nyt jo ikääkin alkaa olemaan, onneks tuli etätyö

ota lomana, kaukana arjesta, kyllä tuo 10 kk menee kuin siivillä

Vierailija
28/33 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin joskus tein niinkuin ap. Asuin silloin kerrostalossa, ja ei puhettakaan että siellä olisi päässyt aijoissa nukkumaan ja sitten olisi pitänyt herätä aikaisin. Onneksi pääsin omakotitaloon, täällä sentään viihtyykin toisin niinkuin kerrostalossa.

Vierailija
29/33 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton ylläpitäminen ja polttoaine on niin kallista, että halvemmaksi tulee kakkos asunto, ja samalla hermot kiittää :)

Vierailija
30/33 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tekisin ainakin niinkuin itse haluan, enkä muitten mielipiteitä kyselisi koska en välitä muiden uikutuksista. Jotku hankkii kakkos asunnon ja jotku ajaa työkseen työn ohella matkaa, jokainen valitkoon itselleen sopivan tavan, eiköhän aikuiset ihmiset osaa itse päättää mikä on parhaaksi.

Vierailija
31/33 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyllä mikään kauhea matka ajaa himaan joka päivä.

Sen 10 kk sitä ajelee, mutta pistäppä 10 vuotta, niin alkaa tuntumaan aika kauhealta. Ei se ajaminen, vaan se ajanhukka.

Vierailija
32/33 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköauto??on tuo aika matka.Lähempää töitä tai muutto..Ite en jaksais

Vierailija
33/33 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei välttämättä saa töitä sieltä missä asuu, kaikilla ei katsos ole suhteita.  Ihme uikutusta täällä, ja sitten maataan kelan rahoilla kun ME pitkänmatkan kulkijat käydään töissä. Tuollaisella asenteella onkin syytä jäädä kotiin kelan rahoille. En minäkään ole saanut kun asun tuppukylässä mutta mulla on omat syyni miksi asun täällä tuppukylässä, joita en muille selittele.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän