Iäkäs suku kuolee pikku hiljaa pois
Mä jään tänne yksin. 40-vuotias lapseton nainen. No kai mut joku lions clubi tai vapaaehtoiset seurakuntalaiset järkkää mut hautaan, sitten kun mun aika on.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tiedä, pitäisikö surra lapsettomuutta, eihän mulla ole mitään muutakaan, kavereita, töitä, sosiaalista elämää.
AP
Vähemmän sulla on surtavaa kun ei ole lapsia.
Tarkoitan että, mun osalta suku ei jatku, sisarilla kyllä on lapsia.
maailmaan voi jättää muutakin pysyvää kuin omien geenien jatkumo eikä tuo lisääntymisgeenilotto muutenkaan aina anna hyviä arvontatuloksia.
Vierailija kirjoitti:
Eräs mies, noin kuusikymppinen. Hyvä työ ja toimeentulo, ei perhettä. Asuu isossa kartanossa, joka on ollut suvussa usean sadan vuoden ajan. Sitä vaan joskus miettii, että mitä hän mahtaa ajatella syksyn pimeinä iltoina? Hän on kirjaimellisesti sukunsa viimeinen. Esi-isät ovat useiden sukupolvien ajan asuneet siinä kartanossa. Nyt hän on se, joka viimeisenä sammuttaa valot.
Kai hänellä on jotain sen kartanosuvun serkku tai serkkujen lapsia, joille testamentata.
Vierailija kirjoitti:
Jännä kun palstan jännätamponit yrittää ulkoistaa nykyään jo jopa siedettävyyden toisten ihmisten silmissä.
Mitä tällä tarkoitetaan? Mikä on jännätamponi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tiedä, pitäisikö surra lapsettomuutta, eihän mulla ole mitään muutakaan, kavereita, töitä, sosiaalista elämää.
AP
No onhan sulla sitten 'hautaajia' - sisarukset ja heidän lapset, kyllä he yhden tädin hautaan saattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
No onhan sulla sitten sukulaisia
Vierailija kirjoitti:
Kuka edes haluaa lapsia tähän kamalaan maailmaan?
Niinpä, koska aina ennen maailma on ollut niin hyvä paikka lapsille syntyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
No onhan sulla sitten sukulaisia
Meidän suku ei välitä toisistaan. Mulla on esim serkkuja joita en ole nähnyt, ehkä lapsena viimeksi en muista. AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
No onhan sulla sitten 'hautaajia' - sisarukset ja heidän lapset, kyllä he yhden tädin hautaan saattaa.
Ne lapset ei pidä mitään yhteyttä muhun
AP
Tässä jokin aika sitten eräs sukulainen kuoli, ei meille siitä ole kerrottu. Kuultiin juoru. Ei kai sinne hautajaisiinkaan mennä kun ei ole kerrottu että on kuollut. AP
Se pelottaa kyllä, eikä asiaa ymmärrä yhtään, mutta toisaalta ei ole ollut koskaan laajaa sukua koossa. Nelikymppisiä on vähemmän kuin muita ikäryhmiä, koska ei kuulu suuriin sukupolviin joita ovat vanhemmat ja nuoremmat. Sekin tuntuu oudolta. Nuoremmilla on eri kulttuuri osalla ja vanhemmilla sukupolvilla myös, sitten yksilötkin erilaisia. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kääntäen: ennenvanhaan tehtiin lapsia vanhuuden turvaksi. Tyttöä saatettiin jopa alistaa ja nöyryyttää tehtävään sopivaksi.
Sairas ajatus että lapset on täällä ensisijaisesti minua varten.Yhteiskunta hoitaa hautajaiset. Löytäisitkö kavereita yhdistyksistä? Suomessa on paljon erilaisia yhdistyksiä.
Joo hei mee ennen vanhaan alistumaan sinne rintamalle niin voit vierottaa itsesi noista tyttönarratiiveista. Anna mennä. Malmin hautuumaallakin on niitä sortajia rivissä niin monta ja niin vähillä vuosilla että varmaan mielellään kuulevat sinun valistuksesi aiheesta josta et tiedä yhtään mitään.
Vaarin puolelta on tietävästi yksi sukulainen pakkonaitettu yhdelle naapuritilalliselle. Asiasta ei haluta vieläkään puhua. Naisparka sai sentään erillisen hautapaikan.
Varmasti tällaisia tapauksia löytyy muidenkin suvuista. Niistä ei vaan puhuta.
Kyllähän ötökät meidän ruumiit tuhoaa ja meistä tulee amppareita 😂😂😂
Täällä, olen jo sukuni yksinäinen.
😭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka edes haluaa lapsia tähän kamalaan maailmaan?
Minä. Lapset on Elämä.
Erittäin virheellisesti ajateltu!
Vierailija kirjoitti:
Eräs mies, noin kuusikymppinen. Hyvä työ ja toimeentulo, ei perhettä. Asuu isossa kartanossa, joka on ollut suvussa usean sadan vuoden ajan. Sitä vaan joskus miettii, että mitä hän mahtaa ajatella syksyn pimeinä iltoina? Hän on kirjaimellisesti sukunsa viimeinen. Esi-isät ovat useiden sukupolvien ajan asuneet siinä kartanossa. Nyt hän on se, joka viimeisenä sammuttaa valot.
Tuttu on 70 v. varakas yksineläjä sosiaalinen työura, tuttuja on mutta kaikenaikaa elää yksin taloudessaan.
Mitä mahtaa ajatella. Jos on sinut itsensä kanssa...mä en ole, vihaan yksinäisyyttä ja vihaan ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Sulla on sisaria ja heidän lapsia.
Eli lähisukua löytyy.
Ai, APllä on sisaria???
On kyllä ahdistavaa. Itse olen 30 ja isovanhemmista 3 ja vanhemmat kyllä vielä elossa.
Mutta ei sisaruksia ja vaan yksi serkku joka asuu kaukana ja ei olla mitenkään läheisissä väleissä.
Mies löytyy onneksi sentäs. En haluaisi lapsia mutta täysin yksinäinen vanhuuskaan ei houkuta. Jos vielä ajatellaan, että miehet keskimäärin kuolevat nuorempana kun naiset ja mieheni on minua vanhempi muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
AP
Ei mullakaan. Älä sure, et ole yksin. Lohtua ja hali sulle tuntematon. Tarjoaisin kahvin ja jäätelön jos tuntisimme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Ne lapset ei pidä mitään yhteyttä muhun
AP
ala antaa vaikutelmaa, että olet rahoissasi, niin heti alat kiinnostaa. tietävät, että lapsettomalta sisarukselta tulee perintöä
Sulla on sisaria ja heidän lapsia.
Eli lähisukua löytyy.