Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iäkäs suku kuolee pikku hiljaa pois

Vierailija
21.06.2021 |

Mä jään tänne yksin. 40-vuotias lapseton nainen. No kai mut joku lions clubi tai vapaaehtoiset seurakuntalaiset järkkää mut hautaan, sitten kun mun aika on.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu hoitaa

Vierailija
2/44 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se ei ole enää siinä vaiheessa sinun huolesi. Jokainen meistä lähtee ja se mitä ruumiille tapahtuu on ihan yks hailee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin siinä käy helposti, mutta muista, että vieläkään ei ole liian myöhäistä lähteä etsimään koko elämän kestäviä ystävyyssuhteita. Sitten ei ihan ventovieraat laske hautaan.

Vierailija
4/44 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä, pitäisikö surra lapsettomuutta, eihän mulla ole mitään muutakaan, kavereita, töitä, sosiaalista elämää.

AP

Vierailija
5/44 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkkikset muistetaan, rupea sellaiseksi.

Vierailija
6/44 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tiedä, pitäisikö surra lapsettomuutta, eihän mulla ole mitään muutakaan, kavereita, töitä, sosiaalista elämää.

AP

Vähemmän sulla on surtavaa kun ei ole lapsia.

Vierailija
7/44 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet jää nykyään lapsettomiksi ja suvut ei enää jatku. Sukunne päättyy sitten siihen ja sillä selvä.

Vierailija
8/44 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan tehdä hautaus testamentin ja viedä sen esim pankkiin tallelokeroon. Luettelet siinä kaiken mitä pitää tehdä. Kerrot siitä jollekkin ystävälle että sellainen löytyy.

Vierailija
9/44 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Vähemmän sulla on surtavaa kun ei ole lapsia.

Tarkoitan että, mun osalta suku ei jatku, sisarilla kyllä on lapsia.

Vierailija
10/44 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunta hoitaa jokaisen hautaan, oli omaisia tai ei. Hiljattain oli Hesarissa juttu, että joka vuosi haudataan vainajia niin, että paikalla on vain pappi ja kanttori.

Vierailija
11/44 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet jää nykyään lapsettomiksi ja suvut ei enää jatku. Sukunne päättyy sitten siihen ja sillä selvä.

Eihän siinä pääty kuin yksi perhe. Jollain serkulla on kuitenkin lapsia, joten suku jatkuu, vaikka yksi pikkuhaara sammuukin.

Niin on ollut aina ja niin tulee aina olemaan.

Vierailija
12/44 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs mies, noin kuusikymppinen. Hyvä työ ja toimeentulo, ei perhettä. Asuu isossa kartanossa, joka on ollut suvussa usean sadan vuoden ajan. Sitä vaan joskus miettii, että mitä hän mahtaa ajatella syksyn pimeinä iltoina? Hän on kirjaimellisesti sukunsa viimeinen. Esi-isät ovat useiden sukupolvien ajan asuneet siinä kartanossa. Nyt hän on se, joka viimeisenä sammuttaa valot.

Vierailija
13/44 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka edes haluaa lapsia tähän kamalaan maailmaan?

Vierailija
14/44 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkkikset muistetaan, rupea sellaiseksi.

Vierailija
15/44 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä kun palstan jännätamponit yrittää ulkoistaa nykyään jo jopa siedettävyyden toisten ihmisten silmissä.

Vierailija
16/44 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka edes haluaa lapsia tähän kamalaan maailmaan?

Minä. Lapset on Elämä.

Vierailija
17/44 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun setä kun kuoli lapsettomana ja mä kävin sitä vainajaa siellä vanhainkodissa katsomassa aamu tuimaan, mä aina muistan,kun mun isä sanoi siinä lähdön hetkellä , viimeinen sammuttaa valot ja mä konkreettisesti painoin koskettimen alas.

Ei sitä unohda.

Vierailija
18/44 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä.

Vierailija
19/44 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääntäen: ennenvanhaan tehtiin lapsia vanhuuden turvaksi. Tyttöä saatettiin jopa alistaa ja nöyryyttää tehtävään sopivaksi.

Sairas ajatus että lapset on täällä ensisijaisesti minua varten.

Yhteiskunta hoitaa hautajaiset. Löytäisitkö kavereita yhdistyksistä? Suomessa on paljon erilaisia yhdistyksiä.

Vierailija
20/44 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kääntäen: ennenvanhaan tehtiin lapsia vanhuuden turvaksi. Tyttöä saatettiin jopa alistaa ja nöyryyttää tehtävään sopivaksi.

Sairas ajatus että lapset on täällä ensisijaisesti minua varten.

Yhteiskunta hoitaa hautajaiset. Löytäisitkö kavereita yhdistyksistä? Suomessa on paljon erilaisia yhdistyksiä.

Joo hei mee ennen vanhaan alistumaan sinne rintamalle niin voit vierottaa itsesi noista tyttönarratiiveista. Anna mennä. Malmin hautuumaallakin on niitä sortajia rivissä niin monta ja niin vähillä vuosilla että varmaan mielellään kuulevat sinun valistuksesi aiheesta josta et tiedä yhtään mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi