Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystytkö tiukkaan talouskuriin?

Vierailija
21.06.2021 |

Ja miten pitkäksi aikaa?
Ja tiukka on siis sitä että kaikesta säästetään.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Tekee mieli humputella.

Vierailija
2/25 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn töissä. Pitkälti sen johdosta ei tarvitse pihistellä mitenkään erityisesti.

Tänään kului 100€ harrastukseen + jotain yli 100 kilsaa autolla ajelua jotta pääsin harrastamaan. En syönyt mitään eväsleipiä vaan ravintolassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn jos talouskurin syy on järkevä, kuten muiden maiden talouden pelastaminen.

Vierailija
4/25 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyyköhän Petteri tai Juhana, vai tekisiköhän tiukkaa jos leikkeletuotteet pitäisi jättää pois tai vaihtaa sipuliteehen.

Vierailija
5/25 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on tarpeen vaatiessa onnistunut. Ensin sitä tehtiin pakon edessä ja sitten tottumuksesta neljännesvuosisata. Nyt voisi vähän höllätä, mutta opitusta on hankalaa päästä eroon.

Vierailija
6/25 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan mitä tarkoittaa "kaikesta säästetään". Kyllä säästän kaikesta järkevästi. Kilpailutan palvelut, en pidä turhaan kuukausimaksullisia palveluita, hyödynnän tarjoukset jos kohdille sattuu, en osta turhaa jne.

Tänä vuonna olenkin vaurastunut 48 k€, eli noin 8 000 eurolla kuussa.

Vierailija
7/25 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti, kuukaudessa menee 200-300 € pakollisiin menoihin, loput tuloista voin halutessani säästää.

Vierailija
8/25 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan pystyin silloin kun oli tarvetta. Ehkä osittain siitä, ja varsinkin korkeasti kouluttautumisesta, yritystoiminnasta ja sijoittamisesta johtuen ei ole ollut aikapäiviin enää tarvetta kysyä minkään asian hintaa.

Vierailija
9/25 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän mitä pidetään tiukkana. Meillä on viime kuukausien aikana mennyt yksityisiin lääkäreihin (pääasiassa silmä- ja hammaslääkärit, joita ei vakuutuksetkaan korvaa), silmälaseihin ja auton korjaukseen monta tonnia.

Jos olisi oikeasti tiukka talouskuri, eli vastaavalla kuin oikeasti pienituloiset joutuvat elämään, ei noita olisi voinut maksaa. Mutta kun on mahdollisuus, en noista tinkisi ihan vain säästämisen ilosta.

Eli vastaus kai on, että en pystyisi tiukkaan talouskuriin niin kauaa kun ei ole aivan pakko.

Vierailija
10/25 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, jos se tarkoittaa jotain kivaa, esim. lomareissua tai uusia kivoja vaatteita. Muuten en.

Vierailija
11/25 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty, kun ole tarvetta. Ehkä pystyisin jos pakko olisi. Tiedän tarkkaan mistä rahat tulee ja mihin ne on menneet. Viime vuonna kului 62300€. Tänä vuonna menee enemmän, kun piti vaihtaa auto.

Vierailija
12/25 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pystynyt jo 30 vuotta.

Köyhä

Vierailija
13/25 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt opintotuella. Eli pystyn.

Vierailija
14/25 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta! Talouskuri on sitä että kilpailutetaan, säästetään ja karsitaan.

Vierailija
15/25 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin pystyväni kun olen tähän ikään mennessä ostanut kaiken tarpeellisen ja mitään tarpeetonta krääsää en halua,

Vierailija
16/25 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ikinä ei ole voitu pitää mitään itsestään selvänä.

Vierailija
17/25 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talouskuri on parasta, etenkin jos sen tekee vapaaehtoisesti!

Vierailija
18/25 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti säästän ihan kaikessa. Joulu ja juhannus ovat sellaisia, jolloin ruuasta ei pihistellä. Alkoholia en osta siitä huolimatta. Tänään hain saksalaisesta kivennäisvettä ja limua 6 1,5 litran pulloa. Juomat maksoivat 35 c/pullo ja pantit palautan myöhemmin. Ostin monta purkkia silliä ja lohta graavaan itse. Lisäksi uusia perunoita, fetasalaattia ja porsaan filepihvejä. Itse teen mustikkapiirakkaa ja jäätelöä. Rahaa menee, vaikka osan tekee itse. Ruokaa pitää olla riittävästi.

Vierailija
19/25 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti säästän ihan kaikessa. Joulu ja juhannus ovat sellaisia, jolloin ruuasta ei pihistellä. Alkoholia en osta siitä huolimatta. Tänään hain saksalaisesta kivennäisvettä ja limua 6 1,5 litran pulloa. Juomat maksoivat 35 c/pullo ja pantit palautan myöhemmin. Ostin monta purkkia silliä ja lohta graavaan itse. Lisäksi uusia perunoita, fetasalaattia ja porsaan filepihvejä. Itse teen mustikkapiirakkaa ja jäätelöä. Rahaa menee, vaikka osan tekee itse. Ruokaa pitää olla riittävästi.

Vierailija
20/25 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän