Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos näet julkkiksen kaupassa, no esim. Heikki Paasosen niin tervehditkö sitä?

Vierailija
21.06.2021 |

Jos teille tulee katsekontakti.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkkiksia moikkaavat tuntemattomat jatkuvasti. Ihmiset näkevät tutun näköisen tyypin, moikkaavat, ja tajuavat vasta myöhemmin, että se olikin tv:stä tuttu uutistenlukija, poliitikko tai poppari.

Vierailija
22/52 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan rasittavaa olla tunnettu ihminen, joka ei ole julkisuudessa vain julkisuuden takia. Moni kun ei tajua, että ei se urheilija tms. välttämättä halua käyttää vapaa-aikaansa puhumalla työasioista ventovieraiden kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella pitkän työpäivän jälkeen tervehdin ja aloitin keskustelun julkisuuden henkilön kanssa kaupassa kun sekoitin hänet naapuriini. Kesken lauseen tajusin tilanteen ja pahoittelin häiriötä. Huvittavaa tuossa oli se etteivät edes muistuta toisiaan ulkonäkönsä puolesta.

Vierailija
24/52 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tervehdi, mutta jotkut ovat tervehtineet minua. Työpaikkani on talossa, jossa vierailee satunnaisesti julkisuuden henkilöitä. Epäilen, että he ovat tottuneet tervehtimään lähes kaikkia, jotka tulevat käytävällä/hissiaulassa vastaan. Olen toki tervehtinyt aina takaisin.

Vierailija
25/52 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä tunnista julkkiksia. Nuorempi työkaveri sanoi että ärsyttää kun asiakkaana käy julkkiksia, esim. tosi-tv -sarjasta jota hän katsoi. Minä ajattelin vain että mitä julkkiksia täällä muka käy.

Vierailija
26/52 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos se julkkis tervehtii ensin. Joskus telkkarissa on näyttänyt että jotkut tervehtivät kaupassa vähän kaikkia? Siis kun on näitä ohjelmia joissa julkkis menee ruokaostoksille?

Vierailija
27/52 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Saatan ehkä väläyttää hymyn, mutta siinä se. En halua mennä häiritsemään ihmisiä joita en tunne.

Vierailija
28/52 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tervehdi. Enhän tervehdi muutenkaan vieraita ihmisiä.

Vierailija
29/52 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohiksena näin kerran Matti Vanhasen kassajonossa (oli silloin pääministeri) nii pikkasen hymyilytti kun vilkaisin hänen ostoksiaan: osti halpaa ruisleipää ja B-luokan makkaraa. Luulis ny et hänen palkoillaan olis varaa ostaa vähän parempilaatuista muonaa.

Vierailija
30/52 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkkiksia moikkaavat tuntemattomat jatkuvasti. Ihmiset näkevät tutun näköisen tyypin, moikkaavat, ja tajuavat vasta myöhemmin, että se olikin tv:stä tuttu uutistenlukija, poliitikko tai poppari.

Varmasti yleistä. Itekin olen meinannut moikata ajatuksissani Antti Tuiskua ja Pirkko Mannolaa :) Mutta otsikon kysymykseen vastatakseni, tuttuja julkkiksia moikkaan, tuntemattomia en.

Vierailija
31/52 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo aloitus. En tervehdi tietenkään, jos en tunne. Jos olisin samassa työpaikassa tai kotitalossa ta harrastuksessa, niin kohtelisin, kuten työkaveria tai naapuria tai harrastusryhmätuttua (eli normaalia olisi tervehtiä).

Vierailija
32/52 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä en. Mutta olen mä joitain moikannut, kun olen halunnut mennä juttusille (paikka on ollut otollinen). Esimerkkinä vaikka Ville Valo.

Vierailija
33/52 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap haluaisitko itse että ihan random sakki tulee tervehtimään sinua?

Olen silloin tällöin ammattini puolesta törmäillyt esim suomalaisiin poliitikkoihin, satutaan samoihin tiloihin etc mutta en todellakaan menisi jauhamaan mitään säbää heille ihan vain sen pohjalta että tein katsehavainnon heistä.

Hyvä pointti, mutta tosiasia on se, että kun olet ammatissa joka tekee sinusta julkisuuden henkilön, on ihmisiä jotka tulevat juttelemaan ihan vain koska olet julkkis tai ihailevat sinua tms. Tuo on vähän sellainen asia, että toisaalta häiritsee yksityisyyttä mutta kun valitset olla julkisuudessa, joudut tuon asian hyväksymän ikävä kyllä. Jokainen julkisuuteen syystä tai toisesta hakeutunut ihminen varmasti ymmärtää tämän.

On näitä faneja jotka vaan röyhkeästi käyvät päälle ja se ei tietenkään ole koskaan oikein, olit kuka tahansa. Mutta julkkiksena hyväksyt sen, että joku saattaa tulla juttelemaan, pyytämään nimmaria tms. Joillakin ihmisillä ei ole mitään tilannetajua mitä näihin tulee, itse en koskaan menisi häiritsemään julkkista jos näkisin vaikkapa ulkona syömässä perheen kesken tms.

Vierailija
34/52 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

50/50 tervehdinkö vai en.

Olen ollut paljon eri töissä ja harrastuksissa, joissa törmää paljon uusiin ihmisiin. Parissakymmenessä vuodessa kertyy aika paljon tuttuja. Siten tulee automaattisesti tervehdittyä ihmisiä, jotka näyttävät tutuilta, vaikken muistaisi kuka ja mistä. Siinä samalla on sitten tullut tervehditty jokunen julkkiskin, jos en ole heti muistanut kenestä on kyse.

Vierailija
35/52 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikki Paasosta uskin tunnistaisin. Mutta se tuksin on olennaista nyt. - Luulen, että aika monta kertaa tulen, "tervetineeksi" jostain minulle tuttuja kasvoja / tutun oloista ihmisä, vaikka en häntä aina sen paremmin mitenkään tuntisi.  Se tulee jotenkin itsestään.

Vähän samalla tavalla kuin sitä saattaa "tervehtiä" bussipysäkillä tai junaa -odottavia ihmisä ja tai missä sitä nyt olemaan hetken hänen / heidän lähellään.  - - -  Tervehimisellä siis tarkoitan nyt esimerkiksi pienä pään nyökkäysä.  

Yhtä lailla sitä toimii milloin missäkin sitä ny onkaa silloin kun on olemassa se ohi kiitävä hetki, jossa voi olettaa, että toinen huomasi minut  ja minun oleteteaan huomanneen hänet ja mahd reagoivan siihen jotenkin.

Eli hän ei ole selin minuun vaan tulemme/ huomaamme olevamme samalla hetkellä kaupassa ja vaikka ottamssa samalta paikkaa banaaneja tms. 

Vaikka kai sitä tulsi osata vain vaistomaisesti tuijottamaan omia kengän kärkiään ja esittää ikäänkuin ei olisi ollenkaan. 

Mutta on totta myös, että välillä sitä myös kulkee kuin ravihevonen näkemättä ja huomaamatta mitään, mitä ympärillä tapahtuu, vaikka syitä muiden/ ympäristön huomioimiseen saattaisi kyllä olla useampikin  

Sinkkumies

Vierailija
36/52 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen silloin tällöin ammattini puolesta törmäillyt esim suomalaisiin poliitikkoihin, satutaan samoihin tiloihin etc mutta en todellakaan menisi jauhamaan mitään säbää heille ihan vain sen pohjalta että tein katsehavainnon heistä.

Hyvä pointti, mutta tosiasia on se, että kun olet ammatissa joka tekee sinusta julkisuuden henkilön, on ihmisiä jotka tulevat juttelemaan ihan vain koska olet julkkis tai ihailevat sinua tms. Tuo on vähän sellainen asia, että toisaalta häiritsee yksityisyyttä mutta kun valitset olla julkisuudessa, joudut tuon asian hyväksymän ikävä kyllä. Jokainen julkisuuteen syystä tai toisesta hakeutunut ihminen varmasti ymmärtää tämän.

On näitä faneja jotka vaan röyhkeästi käyvät päälle ja se ei tietenkään ole koskaan oikein, olit kuka tahansa. Mutta julkkiksena hyväksyt sen, että joku saattaa tulla juttelemaan, pyytämään nimmaria tms. Joillakin ihmisillä ei ole mitään tilannetajua mitä näihin tulee, itse en koskaan menisi häiritsemään julkkista jos näkisin vaikkapa ulkona syömässä perheen kesken tms.

Julkisuudessa olo ei ole lähimaillekaan aina oma valinta. Sinne voi päätyä vaikka ammattinsa takia ihan tahtomattaan. Se, että ihminen on ammattinsa vuoksi tunnettu, ei tarkoita, että häntä pitäisi häiriköidä vapaa-ajalla vaikka kuinka ihailisi ja fanittaisi. Fanitapaamiset sitten erikseen. 

Vierailija
37/52 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin ja toisaalta ei. Tämä argumentti rakentuu ihan sille mikä on kunkin yksilön käsitys siitä miten paljon saa jonkun toisen julkisuuden varjolla tunkea iholle. Se heijastaa aika paljon sitä maailmankatsomusta että miten paljon ylipäänsä saa tunkea toisten iholle. Minä julkkiksen nähdessäni yritän olla niin vähän nuisance kuin pystyn. Sama seuraa yksityiselämässäni. Toiset taas ei ajattele näin vaan ajattelevat että jos naapurilla on uima-allas niin se uima-allas on myös minua varten tai jos joku on julkkis niin sen julkkiksen ylin tarkoitus kadulla kävellessä on minun tapaaminen ja nimikirjoitusten antaminen. Minusta kumpikin ajattelutapa on kuin täysin 5-vuotiaan tarhamuksun tasolle jääneen ihmisen ajattelumalli.

Vierailija
38/52 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama kerta on joku julkkis  hymyillyt mulle , joku jopa tervehtinyt , kun olen ottanut katsekontaktia. 

Vierailija
39/52 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on Heikki Paasonen?

Vierailija
40/52 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohiksena näin kerran Matti Vanhasen kassajonossa (oli silloin pääministeri) nii pikkasen hymyilytti kun vilkaisin hänen ostoksiaan: osti halpaa ruisleipää ja B-luokan makkaraa. Luulis ny et hänen palkoillaan olis varaa ostaa vähän parempilaatuista muonaa.

Merja Vanhanenhan sanoi aikoinaan kun erosivat, että ero on harmaan pariskunnan harmaa ero, ja varmasti tiesi mistä puhui. Oli ilmiselvä piikki Matille, seksi tuon Matin kanssa on varmasti tooooodella tylsää. Matti on kuiva mies ja saakelin nuuka. Eikä taatusti syö kun ruokia joita on lapsuudessa syönyt. Coca-Cola lienee ollut ainoa myönnytys nykyajalle.

Merjanhan alkoi elää vasta erottuaan Matista. Mitenhän se Hannele viitsii tuota Matin kutlaketta katsoa. Minusta aina tuntuu, että Matilla hengitys haisee pahalle. Hyi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä