Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa aivan kamalasti tuo Stubbin valinta pääministeriksi

Vierailija
15.06.2014 |

Täällä palstalla kun on aina tapana ahdistua kaikesta mahdollisesta :)

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että Stubb olisi kaikkien puolueiden pirtaan sopiva riippumatta ideologista: sujuvapuheinen, kansainvälinen, kielitaitoinen, välitön, hyväntuulinen, tyylikäs, asioihin perehtyvä, älykäs. Kukaan ei ole tietysti ihan täydellinen (koulukiusaaja), mutta ilmeisesti hän on sen rehellisesti myöntänytkin, ehkä pyytänyt anteeksi?

Vierailija
62/91 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin ahdistaa, kun selkeesti ei köyhistä ja tavis duunareista välitä. Varsinkin kun hänen arvonsa jo näkyi lukioaikana eli hauskaa nauraa toisille jos ei kaikki ole niin hienoa, kun hänellä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 16 tuli vahingossa yläpeukka, kun piti antaa alapeukku.

Vierailija
64/91 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stubb ajaa EU:n ja Yhdysvaltojen välistä kauppa- ja investointikumppanuutta, joka on aivan käsittämätön virhe. Kokoomuksen ansioita ovat vaikkapa hallintarekisterin piilottaminen ja korruptiolainsäädännön hidastelu. Vanhasen sekoilu kävi kalliiksi, mutta kyllä kokoomuskin osaa.

Vierailija
65/91 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehdissä uutisoitiin että tämä oli työläisten voitto. Nyt yrittäjyyttä suositaan ja se tuo työpaikkoja sekä työtä. Juuri nyt tulee työläisille hyvät ajat.

Eri asia ovat sitten ne länttäjälka puolueiden kannattajat, jotka eivät edes kaipaa työtä, vaan omia etuuksia mitään tekemättä. He eivät tietenkään pidä valinnasta vaan haaveilevat vain yhdessä pöhöttyneen johtajansa kanssa vaalioitosta, jota ei koskaan enää tule.

Juuri nyt oikein duunarien kannattaa taputtaa käsiään.

Vierailija
66/91 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 12:46"]Millaiset arvot? En ihan oikeasti ymmärrä mitä vikaa on kokoomuksen arvoissa? On ihan puhtaasti duunarin etu, että Suomessa on niitä työpaikkoja, eli yrittäjyyttä on syytäkin tukea. Erityisesti nyt pitää keskittyä talouskasvun kehittämiseen tai sitten voidaan sanoa samantein  heipparallaa hyvinvointivaltiolle. Karu fakta on että kokoomus on taitavin talouspolitiikan saralla. En voi ymmärtää miksi ahkeruudesta ei saisi ansaittua palkkaa. Ihan jokaislela on Suomessa mahdollssiuus opiskella ja hakeutua töihin vaikka sinne firman johtajaksi. Jos haluaa olla duunari, siinä ei ole yhtään mitään vikaa, mutta pitää ymmärtää että palkat on eri kuin enemmän työtä tekevillä. Tämä on oikeudenmukaisuutta.

[/quote]

Mitä tarkoitat sillä että parempipalkkaiset tekisivät enemmän töitä kuin duunarit? Kyse on työn arvostuksesta, ei määrästä tai laadusta.

Itse en koskaan voi allekirjoittaa Kokoomuksen teesejä, varsinkaan tätä "jokainen on oman onnensa seppä" -ajattelua. Jokaisella on niin eri lähtökohdat elämään, että toisille menestyminen on lapsesta saakka huomattavan paljon helpompaa kuin toisille. Kyllä se on yhteiskunnan tehtävä auttaa heikompiakin ponnistamaan. Ja mitä tulee sosiaalietuuksien väärinkäyttäjiin, niin aivan yhtä lailla löytyy kokoomuslaisista yrittäjistäkin veronkiertäjiä ja rahanpesijöitä.

Vierailija
67/91 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se oikein pilkata siitäkään, että sattuu syntymään rikkaaseen ja menestyvään perheeseen!?!

Vierailija
68/91 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Kokoomus onnistuu poistamaan perintöveron, mikä on vero jo miljoonaan kertaan verotetusta omaisuudesta, räjähtää sen suosio. Se koskettaa juuri työväestöä joiden vanhemilla on omaisuutta mitä periä. Ei tietenkään noita jänkäpuolueen kannattajia, jotka ehkä saattavat kulkea työvaatteissa kaupungilla, mutta eivät edes kykene töihin eikä heitä perintövero kosketa, vaan omat idioottimaiset aatteensa ja niistä höpinä.

Kokoomuksen johdolla duunarit kusevat hunajaa.

Demariteita tarvitaan siinä sivussa että saavutetut edut pysyvät. Juuri siksi Rinne myhäili Stubbin valintaa. Muita puolueita ei oikeastaan edes tarvita. Tai heistä ei ole kuin harmia.

Vierailija
69/91 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 14:36"]

Onko se oikein pilkata siitäkään, että sattuu syntymään rikkaaseen ja menestyvään perheeseen!?!

[/quote]

Se nyt vaan sattuu olemaan demukoitten ja komukoitten mielestä pahin mahdollinen synti. Toiseksi pahin on sitten se, että käyttää tietojaan ja taitojaan rahan tienaamiseen, ja nostaa sillä rahalla sitten omaa elintasoaan. Mitä korkeampi elintaso, sitä enemmän väärin se on.

Vierailija
70/91 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Komukoista" kirjoittava kertoo jo kuinka absurdin parodian tasolla liikutaan. Saahan sitä puhua paskaa, mutta älä loukkaannu, jos joku sanoo sinun puhuvan paskaa.

Vierailija
71/91 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä tätä yhteiskuntaa, jossa ahneus on ainoa älykkyyden laji.

Tai tuota että duunari ei arvostaisi työtä tai tekisi sitä, vietän viikonloppua ikänsä työtä tehneen isäni luona, 80v hoitaa pientä kasvimaataan ja nakertaa joka arkipäivä jotain, koska on aina tehnyt työtä, pyhittää lepopäivänsä ja mottonsa on ettei turhan takia hikoile, hiki on tultava työstä ja niin se tuleekin joka päivä.

Nykyään vain  on niin että duunaria ei arvosteta, duunarin pitäisi tehdä työ ilmaiseksi ahneelle pääomalle tai työ viedään muualle, missä sen vielä voi tehdä orjasopimuksella.

Tästä syystä en tule ikinä ymmärtämään kokoomuksen suosiota, ajavat juuri tuota pääoman etua. Perintövero saisi mielestäni olla vieläkin suurempi, milloin perijä muka on moneen kertaan verot perinnöstä maksanut?

Vierailija
72/91 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta Suomessa toimii tuo demareiden sekä Kokoomuksen liitto nyt kun demareiden johtoon saatu järkeä. Nyt työläisillä menee hyvin, kun Kokoomus huolehtii siitä että työläsillä riittää töitä ja demarit pitävät huolta siitä ettei työläisiä kuseteta. Mitenkään hienommin ei voisi olla.

Muut puoleet voisi ajaa ajas. Vasemmistoliitto jäänne neuvostoajalta, vihreyttä kannattaa kaikki ilman vihreitäkin, keskusta ei enää edusta tätä aikaa, ruotsalaiset osaa puhua kieltään ilman puoluetta ja persut rakennettu pelkän idiodismin varaan.

Demarien ja Kokoomuksen voimin Suomi nousuun. Eurooppa haltuun ja työläisille kissanpäivät.

Vierailija
73/91 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 14:35"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 12:46"]Millaiset arvot? En ihan oikeasti ymmärrä mitä vikaa on kokoomuksen arvoissa? On ihan puhtaasti duunarin etu, että Suomessa on niitä työpaikkoja, eli yrittäjyyttä on syytäkin tukea. Erityisesti nyt pitää keskittyä talouskasvun kehittämiseen tai sitten voidaan sanoa samantein  heipparallaa hyvinvointivaltiolle. Karu fakta on että kokoomus on taitavin talouspolitiikan saralla. En voi ymmärtää miksi ahkeruudesta ei saisi ansaittua palkkaa. Ihan jokaislela on Suomessa mahdollssiuus opiskella ja hakeutua töihin vaikka sinne firman johtajaksi. Jos haluaa olla duunari, siinä ei ole yhtään mitään vikaa, mutta pitää ymmärtää että palkat on eri kuin enemmän työtä tekevillä. Tämä on oikeudenmukaisuutta.

[/quote]

Mitä tarkoitat sillä että parempipalkkaiset tekisivät enemmän töitä kuin duunarit? Kyse on työn arvostuksesta, ei määrästä tai laadusta.

Itse en koskaan voi allekirjoittaa Kokoomuksen teesejä, varsinkaan tätä "jokainen on oman onnensa seppä" -ajattelua. Jokaisella on niin eri lähtökohdat elämään, että toisille menestyminen on lapsesta saakka huomattavan paljon helpompaa kuin toisille. Kyllä se on yhteiskunnan tehtävä auttaa heikompiakin ponnistamaan. Ja mitä tulee sosiaalietuuksien väärinkäyttäjiin, niin aivan yhtä lailla löytyy kokoomuslaisista yrittäjistäkin veronkiertäjiä ja rahanpesijöitä.

[/quote]

en ole tuo kenelle vastaat, mutta kyllä sinä voit ihan rauhassa vaikkapa perustaa oman firman, otat riskin ja teet hemmetisti duunia tai voit hakea eduskuntaan kansanedustajaksi, kun täällä niin kritisoidaan heidän palkkojaan. Kyllä yrittäjän työ on erilaista kuin esim varastoduunarin homma, kokeilepa. Katu fakta on että jos opiskelee ja hakeutuu hyvä palkkaisiin ammatteihin, siitä pitää saada parempi palkka kuin sellaisen, joka laittaa likkoon vähemmän. Toivon ettet edes vertaa yrittäjän ja esim varastotyöntekijän työnmäärää.

Vierailija
74/91 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 15:02"]

en ole tuo kenelle vastaat, mutta kyllä sinä voit ihan rauhassa vaikkapa perustaa oman firman, otat riskin ja teet hemmetisti duunia tai voit hakea eduskuntaan kansanedustajaksi, kun täällä niin kritisoidaan heidän palkkojaan. Kyllä yrittäjän työ on erilaista kuin esim varastoduunarin homma, kokeilepa. Katu fakta on että jos opiskelee ja hakeutuu hyvä palkkaisiin ammatteihin, siitä pitää saada parempi palkka kuin sellaisen, joka laittaa likkoon vähemmän. Toivon ettet edes vertaa yrittäjän ja esim varastotyöntekijän työnmäärää.

[/quote]

Karu fakta on että tuon jokainen varmasti hyväksyykin, mutta kun kokoomus ei aja sen hyvä palkkaisen akateemisen "duunarin" asiaa vaan sen purjehduskenkäperijän, jonka ei kokoomuksen mielestä tarvitse edes maksaa veroja tuloistaan eli siitä perinnöstä.

Vierailija
75/91 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas ollaan asian ytimessä. Minulla on teille muutamia kysymyksiä:

-Suomessa KAIKKI saavat saman peruskoulutuksen ja mahdollisuudet jatko-opintoihin. Toisen asteen koulutus ja korkeakoulut ovat maksuttomia, joten KAIKILLA on niihin yhtäläiset mahdollisuudet. Miten tätä asiaa voisi enää muuttaa tasa-arvoisemmaksi? Pitäisikö hyvin koulussa pärjääviä alkaa syrjiä?

-Suomessa KAIKKI saavat työttömyystukea, jos joutuvat yllättäen tai vähemmän yllättäen työttömiksi. Miten tätä systeemiä voisi enää muuttaa tasa-arvoisemmaksi? Pitäisikö työttömyystuki evätä vaikkapa äidiltä, jonka lapsuudenkodissa oltiin rikkaita, riippumatta tämän äidin varakkuustasosta? Ovatko vanhemmat tällöin velvollisia kustantamaan aikuisten lastensa elämisen, jos nämä joutuvat työttömiksi?

-Suomessa työkyvyttömät saavat tukia. Voiko ihminen vain päättää, että minä olen nyt työkyvytön, ja jäädä kotiin makaamaan toisten verorahoilla? Niitä rahoja tarvitsevat oikeasti ne, jotka eivät kykene työntekoon esimerkiksi sairauden takia.

-Suomessa on progressiivinen verotus. Rikkaat maksavat moninkertaisesti enemmän veroja kuin köyhät. Mikään ei kuitenkaan riitä, vaan rikkaiden olisi maksettava enemmän veroja, kuin heille jää tuloja. Rikkaat ovat joko syntyneet rikkaaseen sukuun tai tehneet koko elämänsä lujasti töitä saavuttaakseen asemansa. Pitäisikö lapsia siis rankaista syntyperänsä perusteella määräämällä heille kohtuuttomat verot tai pitäisikö työnteosta rangaista?

- Suomessa ei -luojan kiitos- ole ainakaan vielä rajaa siinä, kuinka paljon yksityinen henkilö voi tienata. Olemme vapaa kansa, ja valtio ei onneksi voi kieltää yksityishenkilöä omistamasta. Silti monet haluaisivat esimerkiksi palkoille ylärajan. Miksi haluatte polkea omia oikeuksianne? Mikä oikeus valtiolla on määrätä yksityisten yritysten palkanmaksun ylärajasta? Valtio, jossa kansalainen ei saa omistaa, ajautuu ennen pitkään samaan tilaan Ukrainan ja entisen Neuvostoliiton kanssa, kun päättäjät voivat kuitenkin päättää omasta omistuksestaan.

-Suomessa on käytössä uskomaton verotus nimeltä perintövero. Omaisuudesta on jo maksettu veroa! Lapsia siis rangaistaan jälleen vanhempiensa työstä, ja mikä pahinta, perintövero on nimenomaan pois kaikkein köyhimpien selkänahasta. Rikkaat pystyvät yleensä maksamaan perintöveronsa mutta jos köyhä perii esimerkiksi vanhempansa yrityksen, hänellä ei perintöveron jälkeen välttämättä ole varaa pitää yritystä pystyssä. Miettikää, jos köyhä perhe perisi esimerkiksi 10 000 euroa, miten valtavan eron se tekisi heidän elämäänsä! Kuitenkin tästä jo kerran verotetusta ansiosta valtio haukkaa valtavan osan. Miksi kannatat perintöveroa?

Tässä muutamia kysymyksiä, jotka äkkiseltään tulivat mieleen. Olen toiveikas Suomen suhteen: kokoomuksen politiikalla on mahdollisuuksia alentaa veroja ja hintoja (eli lisätä ostovoimaa), luoda työpaikkoja ja palkita yrittäjyydestä.

Vierailija
76/91 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 15:02"][quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 14:35"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Olen tuo jolle vastasit, ja olen itse akateeminen. Minusta se kuinka paljon ihminen opiskelee työtään varten ei korreloi työn raskauden ja kuormittavuudesta kanssa. Esim. kirvesmies, palomies ja raksamies tekevät todella kovaa duunia, mutta koulutus ei ole yhtä pitkä kuin vaikkapa teoreettista filosofiaa opiskelevalla. Tätä tarkoitan työn arvostamisella: akateeminen ja pitkä koulutus ei tee itse työstä sen arvokkaampaa kuin ammatillinen koulutus. Ja sanon tämän vaikka olen itse pian valmistuva VTM.

Vierailija
77/91 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 15:23"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 15:02"][quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 14:35"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Olen tuo jolle vastasit, ja olen itse akateeminen. Minusta se kuinka paljon ihminen opiskelee työtään varten ei korreloi työn raskauden ja kuormittavuudesta kanssa. Esim. kirvesmies, palomies ja raksamies tekevät todella kovaa duunia, mutta koulutus ei ole yhtä pitkä kuin vaikkapa teoreettista filosofiaa opiskelevalla. Tätä tarkoitan työn arvostamisella: akateeminen ja pitkä koulutus ei tee itse työstä sen arvokkaampaa kuin ammatillinen koulutus. Ja sanon tämän vaikka olen itse pian valmistuva VTM.

[/quote]

Vaikka oletkin akateeminen, sinulla tiivistyy duunarin ajattelumaailma: työssä ei nostella mitään --> työ ei ole raskasta.

Voin kertoa, että opiskelu, ajattelu, päätöksenteko ja vastuunkantaminen ovat raskaita töitä, varsinkin silloin, kun teet mitä tahansa hyvääkin ja saat vain paksaa ja arvostelua niskaasi.

Vierailija
78/91 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi itku ja kyynel, jos talous saataisiin kasvamaan ja useampi saisi töitä (ja niille, jotka tarvitsevat tukea, saisivat myös enemmän.). Olisihan se kamalaa.

Vierailija
79/91 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 15:15"]

Täällä taas ollaan asian ytimessä. Minulla on teille muutamia kysymyksiä:

-Suomessa KAIKKI saavat saman peruskoulutuksen ja mahdollisuudet jatko-opintoihin. Toisen asteen koulutus ja korkeakoulut ovat maksuttomia, joten KAIKILLA on niihin yhtäläiset mahdollisuudet. Miten tätä asiaa voisi enää muuttaa tasa-arvoisemmaksi? Pitäisikö hyvin koulussa pärjääviä alkaa syrjiä?

-Suomessa KAIKKI saavat työttömyystukea, jos joutuvat yllättäen tai vähemmän yllättäen työttömiksi. Miten tätä systeemiä voisi enää muuttaa tasa-arvoisemmaksi? Pitäisikö työttömyystuki evätä vaikkapa äidiltä, jonka lapsuudenkodissa oltiin rikkaita, riippumatta tämän äidin varakkuustasosta? Ovatko vanhemmat tällöin velvollisia kustantamaan aikuisten lastensa elämisen, jos nämä joutuvat työttömiksi?

-Suomessa työkyvyttömät saavat tukia. Voiko ihminen vain päättää, että minä olen nyt työkyvytön, ja jäädä kotiin makaamaan toisten verorahoilla? Niitä rahoja tarvitsevat oikeasti ne, jotka eivät kykene työntekoon esimerkiksi sairauden takia.

-Suomessa on progressiivinen verotus. Rikkaat maksavat moninkertaisesti enemmän veroja kuin köyhät. Mikään ei kuitenkaan riitä, vaan rikkaiden olisi maksettava enemmän veroja, kuin heille jää tuloja. Rikkaat ovat joko syntyneet rikkaaseen sukuun tai tehneet koko elämänsä lujasti töitä saavuttaakseen asemansa. Pitäisikö lapsia siis rankaista syntyperänsä perusteella määräämällä heille kohtuuttomat verot tai pitäisikö työnteosta rangaista?

- Suomessa ei -luojan kiitos- ole ainakaan vielä rajaa siinä, kuinka paljon yksityinen henkilö voi tienata. Olemme vapaa kansa, ja valtio ei onneksi voi kieltää yksityishenkilöä omistamasta. Silti monet haluaisivat esimerkiksi palkoille ylärajan. Miksi haluatte polkea omia oikeuksianne? Mikä oikeus valtiolla on määrätä yksityisten yritysten palkanmaksun ylärajasta? Valtio, jossa kansalainen ei saa omistaa, ajautuu ennen pitkään samaan tilaan Ukrainan ja entisen Neuvostoliiton kanssa, kun päättäjät voivat kuitenkin päättää omasta omistuksestaan.

-Suomessa on käytössä uskomaton verotus nimeltä perintövero. Omaisuudesta on jo maksettu veroa! Lapsia siis rangaistaan jälleen vanhempiensa työstä, ja mikä pahinta, perintövero on nimenomaan pois kaikkein köyhimpien selkänahasta. Rikkaat pystyvät yleensä maksamaan perintöveronsa mutta jos köyhä perii esimerkiksi vanhempansa yrityksen, hänellä ei perintöveron jälkeen välttämättä ole varaa pitää yritystä pystyssä. Miettikää, jos köyhä perhe perisi esimerkiksi 10 000 euroa, miten valtavan eron se tekisi heidän elämäänsä! Kuitenkin tästä jo kerran verotetusta ansiosta valtio haukkaa valtavan osan. Miksi kannatat perintöveroa?

Tässä muutamia kysymyksiä, jotka äkkiseltään tulivat mieleen. Olen toiveikas Suomen suhteen: kokoomuksen politiikalla on mahdollisuuksia alentaa veroja ja hintoja (eli lisätä ostovoimaa), luoda työpaikkoja ja palkita yrittäjyydestä.

[/quote]

Järjen ääni, kiitos! Juuri näin. Mutta vassaripersut eivät tätä tajua, eivät millään.

Vierailija
80/91 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa Stubb pääministerinä, koska hänellä ei ole poliittista painoarvoa. Mitä meriittejä hänellä on edustavuuden ja kielitaidon lisäksi? Kokoomuksen puheenjohtajavaalit olivatkin ilmeisesti missikisat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän