Tienaan vähemmän kuin avomieheni ja omatuntoni on huono
Siinäpä asia pähkinänkuoressa. Olemme molemmat suht köyhiä, asumme Englannissa. Mieheni tienaa n. 1200 puntaa kuussa (on kaupassa vuoropäällikkönä) ja minä tienaan kuukaudesta riippuen 500-800 puntaa antamalla pianotunteja. Avomieheni siis maksaa elämisestä suurimman osan.
Mulla on tämän asian kanssa kauhean huono omatunto. Olin aikaisemmin toimistotöissä ja tienasin n. 1100 puntaa kuussa, mutta en kestänyt sitä painetta ja hyväveli-järjestelmää mikä toimistolla vallitsi. Olen koulutukseltani vain lukion käynyt, opinnot ammattimuusikoksi jäivät kesken aikanaan. Olen kai hiukan autistinen tms. koska en vaan PYSTY 9-5 toimistotyöhön tai olemaan kaupan kassana - liikaa työkavereita, ihmisiä, melua, stressiä. Masennusdiagnoosi mulla on mutta olen alkanut epäillä autismia koska hyvin monet asiat täsmäävät.
Joka tapauksessa - en vaan pääse siitä yli että tunnen oloni arvottomaksi paskaksi joka käyttää miestään rahallisesti hyväksi, ja totta onkin ettei mulla olisi varaa asua omillani tällä hetkellä. Silloinkin kun asuin yksin, nykyinen avomieheni usein auttoi rahallisesti vaikeimpina kuukausina.
Ottaisin mielelläni lisää oppilaita, mutta heitä on vaikea mahduttaa aikatauluun kun tuntien on oltava koulun jälkeen. Lisäksi kysyntä vaihtelee - kerran kolme uutta oppilasta aloitti viikon sisään, joskus menee kuukausia ilman tarjouksia. Soittotuntini ovat halpoja koska haluan antaa myös köyhempien perheiden lapsille mahdollisuuden soittaa.
Koitan kompensoida tekemällä kaikki kotityöt ja ruuat, mutta arvottomuuden tunteesta en pääse. Tukia en halua eikä avomieskään, ja tuskin me tukia saataisiinkaan kun kumpikin käy töissä eikä ole lapsia.
Provohuutelijat voivat sitten mennä hevon helvettiin. Ja jos joku tästä tunnistaa, niin ihan vapaasti, olen avoin ihminen.
Mutta osaisiko joku kiltti ihminen auttaa?
Kommentit (8)
Olen , tälläkin hetkellä. Mies ansaitsee noin 1100€, ja minä 500€. Meillä mies maksaa koko vuokran, ja oikeastaan kaikki hänen palkkansa menee elämiseen. Minun rahani koitamme säästää, tai käytämme hätätilanteissa.
On ihan sama kenen rahoja käytätte!
Jospa päiväsajalle ottaisit jotain vanhempia oppilaita?
Pitää vaan lisätä työmäärää. Ja ehkä sun miehelle se on todella okei elättää sinua, miksi siis murehdit?
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 18:32"]Jospa päiväsajalle ottaisit jotain vanhempia oppilaita?
Pitää vaan lisätä työmäärää. Ja ehkä sun miehelle se on todella okei elättää sinua, miksi siis murehdit?
[/quote]
Kiitos - olen yrittänyt saada aikuisoppilaita sekä lisää kotikoulussa olevia, mutta kysyntää ei tosiaan ole ollut.
Meillä on rahat jatkuvasti tiukalla ja mies on stressaantunut, ja kyselee saanko pian taas lisää oppilaita. Oppilaita on nyt säännöllisesti 18, aloitin kahdeksasta oppilaasta viime talvena joten heitä on tullut ihan hyvin. Nyt vaan on tilanne ollut pysähdyksissä muuraman kuukauden.
Sinänsä mies ei kyllä syytä eikä syyllistä, paitsi riitatilanteessa aina sanoo miten hän raataa meidän molempien eteen. Tiedän kyllä että hänen työpäivänsä ovat hirvittävän pitkiä ja siksi koitan pitää kodin rentouttavana paikkana.
Jos vaan voisin jatkaa juuri tätä työtä, en välittäisi vaikka juoksisin opettamassa 14 tuntia päivässä. Rakastan työtäni enkä halua mennä takaisin toimistohommiin rahan takia! Annan miehelle palkastani niin paljon kuin pystyn sekä ostan ruuat. Mies siis maksaa 80% laskuista, minä maksan puolet vuokrasta. Täällä on sekä sähkö että vesi kallista, samoin council tax ja autoon liittyvät maksut.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 18:30"]Olen , tälläkin hetkellä. Mies ansaitsee noin 1100€, ja minä 500€. Meillä mies maksaa koko vuokran, ja oikeastaan kaikki hänen palkkansa menee elämiseen. Minun rahani koitamme säästää, tai käytämme hätätilanteissa.
[/quote]
Voi kun voisin ajatella noin! Tiedän kyllä että jos tienaisin enemmän, maksaisin enemmän. Huono omatunto tulee kai siitä kun tilanne on kohdallani ollut aina sama; olen aina ollut köyhä ja aikaisemmassa pitkässä suhteessani mies myös maksoi suurimman osan.
En halua olla hyväksikäyttäjä mutta en pysty ns. normaalitöihin! Olenko hirveä ihminen kun en pysty?
ap
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 18:47"][quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 18:30"]Olen , tälläkin hetkellä. Mies ansaitsee noin 1100€, ja minä 500€. Meillä mies maksaa koko vuokran, ja oikeastaan kaikki hänen palkkansa menee elämiseen. Minun rahani koitamme säästää, tai käytämme hätätilanteissa.
[/quote]
Voi kun voisin ajatella noin! Tiedän kyllä että jos tienaisin enemmän, maksaisin enemmän. Huono omatunto tulee kai siitä kun tilanne on kohdallani ollut aina sama; olen aina ollut köyhä ja aikaisemmassa pitkässä suhteessani mies myös maksoi suurimman osan.
En halua olla hyväksikäyttäjä mutta en pysty ns. normaalitöihin! Olenko hirveä ihminen kun en pysty?
ap
[/quote] toivottavasti pystyt joku päivä? Ainakin itse odotan sitä, että joku päivä voin ansaita hyvin..
Vaikka meillä on rahasta aika tiukkaa välillä, elämme hyvin. Ruoka on asia josta voi säästää kovin , ja minä hoidan kaupassa käynnin koska jos mies hoitaa, ostaa hän kaikkea turhaa
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 18:49"][quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 18:47"][quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 18:30"]Olen , tälläkin hetkellä. Mies ansaitsee noin 1100€, ja minä 500€. Meillä mies maksaa koko vuokran, ja oikeastaan kaikki hänen palkkansa menee elämiseen. Minun rahani koitamme säästää, tai käytämme hätätilanteissa.
[/quote]
ap
[/quote] toivottavasti pystyt joku päivä? Ainakin itse odotan sitä, että joku päivä voin ansaita hyvin..
Vaikka meillä on rahasta aika tiukkaa välillä, elämme hyvin. Ruoka on asia josta voi säästää kovin , ja minä hoidan kaupassa käynnin koska jos mies hoitaa, ostaa hän kaikkea turhaa
[/quote]
Kuten sanoin, ansaitsisin oikein mielelläni enemmän tällä työllä mitä nyt teen, koska se on unelmatyöni. En siis kirjaimellisesti pysty toimisto- tai kassahommiin. Siivoojaksi hain monta kertaa, ei otettu. Niin kauan kuin saan itse päättää työstäni ja olla oma pomoni, voin työskennellä viikot läpeensä ilman ongelmia.
ap
ei siitä nyt huonoa omaatuntoa voi ottaa. teette molemmat parhaanne, ja tilanne on mikä on. naimisissa kohtaatte haasteet yhdessä. eri asia olisi jos toinen ei yritä mitään.
Eikö kukaan ole / ole ollut samassa tilanteessa..?
ap