Tienaan vähemmän kuin avomieheni ja omatuntoni on huono
Siinäpä asia pähkinänkuoressa. Olemme molemmat suht köyhiä, asumme Englannissa. Mieheni tienaa n. 1200 puntaa kuussa (on kaupassa vuoropäällikkönä) ja minä tienaan kuukaudesta riippuen 500-800 puntaa antamalla pianotunteja. Avomieheni siis maksaa elämisestä suurimman osan.
Mulla on tämän asian kanssa kauhean huono omatunto. Olin aikaisemmin toimistotöissä ja tienasin n. 1100 puntaa kuussa, mutta en kestänyt sitä painetta ja hyväveli-järjestelmää mikä toimistolla vallitsi. Olen koulutukseltani vain lukion käynyt, opinnot ammattimuusikoksi jäivät kesken aikanaan. Olen kai hiukan autistinen tms. koska en vaan PYSTY 9-5 toimistotyöhön tai olemaan kaupan kassana - liikaa työkavereita, ihmisiä, melua, stressiä. Masennusdiagnoosi mulla on mutta olen alkanut epäillä autismia koska hyvin monet asiat täsmäävät.
Joka tapauksessa - en vaan pääse siitä yli että tunnen oloni arvottomaksi paskaksi joka käyttää miestään rahallisesti hyväksi, ja totta onkin ettei mulla olisi varaa asua omillani tällä hetkellä. Silloinkin kun asuin yksin, nykyinen avomieheni usein auttoi rahallisesti vaikeimpina kuukausina.
Ottaisin mielelläni lisää oppilaita, mutta heitä on vaikea mahduttaa aikatauluun kun tuntien on oltava koulun jälkeen. Lisäksi kysyntä vaihtelee - kerran kolme uutta oppilasta aloitti viikon sisään, joskus menee kuukausia ilman tarjouksia. Soittotuntini ovat halpoja koska haluan antaa myös köyhempien perheiden lapsille mahdollisuuden soittaa.
Koitan kompensoida tekemällä kaikki kotityöt ja ruuat, mutta arvottomuuden tunteesta en pääse. Tukia en halua eikä avomieskään, ja tuskin me tukia saataisiinkaan kun kumpikin käy töissä eikä ole lapsia.
Provohuutelijat voivat sitten mennä hevon helvettiin. Ja jos joku tästä tunnistaa, niin ihan vapaasti, olen avoin ihminen.
Mutta osaisiko joku kiltti ihminen auttaa?
Kommentit (8)