Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2v 3kk ikäinen poika 100cm ja 19,9kg, ylipainoa?

Vierailija
15.06.2014 |

Minun kummipoikani (siskoni poika) on nyt 2v 3kk ikäisenä 100cm ja 19,9kg. Tasan 2v iässä hänen mittansa olivat 95cm ja 16,8kg. Tämän lapsen äiti siis siskoni sanoi, että lastenlääkärin mukaan pituus ja paino olivat ok, joskin poika on ikäisekseen pitkä. No, niin on siskoni ja miehensäkin erittäin pitkiä, joten pituus tulee sieltä.

Siskoni käy siis poikansa kanssa lastenlääkärin luona, koska hänellä on ollut useita flunssia ja niiden aikana poika ei meinaa saada hengitettyä ja sen syytä selvitellään...

Minusta vaan vaikuttaa paljolta, että painoa oli tullut 3kk aikana 3,1kg lisää. Pituuttakin oli tullut, mutta nyt kummipojallani huomaa selvästi mahan kasvaneen, jos verrataan tuohon 2v ikään, niin silloin hällä ei vielä ollut mahaa. Epäilen vahvasti, että maha ja paino on tullut siitä, kun siskoni antaa pojalle aina jotain syötävää/juotavaa, jotta tämä lopettaa kiukuttelun. Esim. ensin kieltää poikaa tekemästä jotain, tämä alkaa itkeä, niin siskoni hakee kaapista esim. keksin ja antaa sen pojalle ja poika rauhoittuu. Sitten poika haluaisi lisää keksiä, siskoni sanoo ensin ei, mutta kun poika taas aloittaa huudon, niin antaa kuitenkin keksin. Tai vaihtoehtoisesti just ennen ruokaa antaa juoda 0,5l mehua, kun poika on pyytänyt mehua. Tiedän tuon määrän, koska pojalla on ns. nokkamuki, johon menee 0,5l kerralla ja siskoni tietysti laittaa tuon täyteen ja antaa pojan juoda kaiken, vaikka hetken päästä on ruoka. Poika kyllä yleensä tuosta huolimatta syö kaiken ruoankin. Ja kun poika on esim. syönyt ruoan, niin hetken päästä siskoni saattaa antaa pojalle taas jotain syötävää, vaikkei edes kiukuttelisi tmv.

Minut ja siskoni on pienenä kasvatettu samalla tavalla eli äitimme on ollut koko ajan antamassa meille jotain syötävää ja mammamme ollut aivan samanlainen, kun olemme olleet käymässä mammalla. Siskoni on edelleen ylipainoinen, minä olen nyt aikuisiällä työllä ja tuskalla opetellut eroon tuosta jatkuvasta syömisestä ja olen nyt viisi vuotta ollut normaalipainoinen.

Olen yrittänyt keskustella tuosta jatkuvasta syömisestä siskoni kanssa, mutta hän ei tiedosta sitä itse ja suuttuu, jos edes vihjailee siihen suuntaan, että siskoni ylipaino johtuisi jatkuvasta syömisestä.

Nyt olen kuitenkin huolissani tuosta kummipoikani painosta, että jos se nousee jatkossakin tuota vauhtia, niin kohta hän on ainakin ylipainoinen.

Minua siis kiinnostaisi tietää, että mitä muiden pojat ovat painaneet, kun ovat olleet noin metrin mittaisia. Tokihan se riippuu ruumiinrakenteestakin, onko oikeasti ylipainoa, mutta saisin edes jotain osviittaa.

Omiin lapsiini en oikeen voi verrata, kun minä olen vain 150cm pitkä ja meillä on kaksi tyttöä, jotka ovat molemmat ikäänsä nähden hyvin pieniä niin pituudeltaan kun painoltaankin. Siskoni on siis 180cm pitkä ja ruumiinrakenteeltaan sanoisinko roteva, hänellä on siis ylipainoa monta kymmentä kiloa, mutta ei hän normaalipainoisenakaan olisi mikään ns. tikku johtuen tuosta ruumiinrakenteestaan.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ylipainoa

Vierailija
22/23 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3,5v mitat 100cm ja 16,5kg.

Kummipoikasi on aika lihava, kun omanikaan ei ole mikään laiheliini...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3,5v mitat 100cm ja 16,5kg.

Kummipoikasi on aika lihava, kun omanikaan ei ole mikään laiheliini...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan