Eräänlainen "menopaussi" tapaus tämäkin
Hei. Kysymys kaiken tietävälle foorumille.
Olemme naisystäväni kanssa kohdanneet aikuis iässä. + 50 v. Tapailleet olemme n. viisi vuotta. Meillä on omat kodit ja "kyläilemme" toistemme luona ahkerasti, miten työt ja muu elämä sen sallii.
Yhteytemme on hyvä, keskustelemme monipuolisesti, olemme läsnä toisillemme ja läheisyys / seksi sujuu upeasti yhteen. Meillä menee hyvin lähes kaikilla suhteen alueilla.
Yksi mikä on herättänyt kysymyksiä on meidän erilainen taloudellinen tilanne. Ystävättäreni tulot on merkittävästi pienemmät koostuen työkyvyttömyyseläkkeestä ja pien sijoituksista. Minun tulot ovat ihan tavallista palkkatuloa. Ei suurta palkkaa, vaan enemmänkin pitkän työuran aikaansaamaa vakautta.
Reissaamme jonkin verran ja kulutamme rahaa yhdessä. Suhteeseemme on hiipinyt peikko nimeltä "menopaussi" eli ystävättäreni olettaa, että maksajan paikalla olen minä. Ja hänen ei tarvitse osallistua kuluihin koska olen hieman enemmän tienaava. Olemme tästä keskustelleet ja ehdottamani jakosuhde ei hänen mielestään ole oikea. Esim. 2000 € matkasta minun osuus olisi 1500 € ja hänen 500 €. Tämä olisi mielestäni järkevä, ettei kumpikaan olisi "vapaa matkustaja" matkalla.
Onko tilanne näin, että mies kustantaa kaiken vai onko tähän jokin tunnistamaton uusi jakotapa kuluille?
(Talous asioiden suunnittelu olisi toinen, jos me asuisimme saman katon alla tai meillä olisi yhteisiä lapsia. Eikä kysymys ole pihistelystä tai "minun rahoilla päsmäröinnistä", vaan ihan reilun pelin ajatuksesta)
Kommentit (19)
Jos nainen elää miehen rahoilla, sille on nimi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minusta naisena, joka on samassa tilanteessa taloudellisesti kuin sinun seurustelukumppanisi, tuo matkakulujen jakotapasi kuulostaa varsin reilulta.
Persettäkin voi jakaa jos siltä tuntuu..🤭
Mun mielestä voisitte ihan avoimesti puhua tästä eli istutte alas keittiön pöydän ääreen. Otatte kynän ja paperin. Sitten listaatte tulonne paperille ja pakolliset menot. Ja katsotte mitä molemmilla jää viivan alle ns. huvitteluun. Ja sen mukaan sitten mietitte, miten olisi reilua jakaa vaikkapa 2000 euron matka. Kyllä mäkin olettaisin, että jos mies tienaa huomattavasti enemmän, että hän tulisi jonkun verran vastaan. Esim. maksaisi reissussa syömiset ja osan matkastakin.
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen elää miehen rahoilla, sille on nimi.
Sillä on helvetin hölmö mies
Vierailija kirjoitti:
Jätä hyväksikäyttäjämuija.
Olen niin ruma ja tyhmä etten uutta akkaa saa.
Vierailija kirjoitti:
Sitäkö se menopaussi olikin :D
Sitäkin ja runsaita kuukautisia suihkussa ...🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖
Kas vanha tuttu "siskoni on hoikka, älykäs ja seksikäs" aktivoitui taas haukkumaan "vaimoaan". Ja jos ketju ei lähde vetämään nii sivulla 3 tulee mukaan "vsinon" mielenterveys- ja alkoholiongelmat ja sivulla 5 väkivaltaisuus. Ja kyllä, olen liikaa palstalla, kun tunnistan tämänkin aloittajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minusta naisena, joka on samassa tilanteessa taloudellisesti kuin sinun seurustelukumppanisi, tuo matkakulujen jakotapasi kuulostaa varsin reilulta.
Persettäkin voi jakaa jos siltä tuntuu..🤭
Sitä ei kukaan voi estää keneltäkään.. ei se vesi soutamalla kulu .🍑🍆
Jos tuo on jakosuhde eikä kahden tonnin reissusta voi maksaa 500, pitänee tehdä tonnin reissu jotta nainen pystyy mitään omaa osuutta maksamaan.
Menopaussi sanana nolo tässä aloituksessa.
Eli nainen tienaa niin vähän ettei voi osallistua kahden tonnin reissuun haluamallasi summalla pitää reissun olla halvempi.
Tai sitte etsit hieman varakkaamman daamin muutoin samoilla spekseillä.
Reissukulujen jako ehdottamallasi tavalla voi olla hyvinkin reilu, mutta siitä voi silti hyvinkin todennäköisesti seurava, että naisystäväsi ei enää voi lähteä noille reissuille. Useimmilla työkyvyttönyyseläkeläisillä 500€ ylimääräisiä kuluja on puolen kuun eläke, vuokran jälkeen koko kuukauden käyttöraha . Sei sitä voi käyttää mihinkään huviretkiin.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä voisitte ihan avoimesti puhua tästä eli istutte alas keittiön pöydän ääreen. Otatte kynän ja paperin. Sitten listaatte tulonne paperille ja pakolliset menot. Ja katsotte mitä molemmilla jää viivan alle ns. huvitteluun. Ja sen mukaan sitten mietitte, miten olisi reilua jakaa vaikkapa 2000 euron matka. Kyllä mäkin olettaisin, että jos mies tienaa huomattavasti enemmän, että hän tulisi jonkun verran vastaan. Esim. maksaisi reissussa syömiset ja osan matkastakin.
Juuri näin. Varsinkin jos mies haluaa syödä yhtään paremmissa ravintoloissa tms niin eihän se nainen voi viimeisiä pennosiaan siihen laittaa.
Ystävätär? Silloin maksetaan jokainen omat kulut ja reissut ja tekemiset suunnitellaan sen mukaan miten vähemmän tienaava pystyy maksamaan. Selvästi et halua kuitenkaan kustantaa toisen osapuolen menoja. Vakisuhteessa jossa asutaan yhdessä on enemmän pelivaraa. Asumiskuluja, kun on kaksi jakamassa.
Minä en kehtaisi lähteä matkalle, jos maksaisin siitä vain 500€ ja mies 1500€, vaikka olisinkin pienempi tuloinen.
Vierailija kirjoitti:
Reissukulujen jako ehdottamallasi tavalla voi olla hyvinkin reilu, mutta siitä voi silti hyvinkin todennäköisesti seurava, että naisystäväsi ei enää voi lähteä noille reissuille. Useimmilla työkyvyttönyyseläkeläisillä 500€ ylimääräisiä kuluja on puolen kuun eläke, vuokran jälkeen koko kuukauden käyttöraha . Sei sitä voi käyttää mihinkään huviretkiin.
Joo, mun työkyvyttömyyseläke on n 1100/kk niin ei olisi 500 euroa mistään ottaa. Mutta en mä mitään matkoja suunnittelekaan. En tokikaan odottaisi, että kukaan mua maksaa mihinkään, ainoastaan jos mies itse ehdottaisi tekevänsä niin. Perusolettamus on, että jos jotain suunnittelen, niin minulla on mahdollisuus osallistua jollain sopimallamme määrällä.
Vierailija kirjoitti:
Kas vanha tuttu "siskoni on hoikka, älykäs ja seksikäs" aktivoitui taas haukkumaan "vaimoaan". Ja jos ketju ei lähde vetämään nii sivulla 3 tulee mukaan "vsinon" mielenterveys- ja alkoholiongelmat ja sivulla 5 väkivaltaisuus. Ja kyllä, olen liikaa palstalla, kun tunnistan tämänkin aloittajan.
Niinpä onkin tuttu. Tosin lopetti kutsumasta siskoaan seksikkääksi, kun sai muutaman huomautuksen insestistä 😂
Mikä tässä oli se "menopaussi"? En ymmärrä vitsiä.