Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juhannuksesta, aoppi taas, grr!

Vierailija
15.06.2014 |

Meillä on ollut jo monet vuodet perinteenä viettää juhannusta mökillä yhden porukan kesken. Meitä on juhannusaattona 3 perhettä ja juhannuspäivänä ehkä 5 perhettä jotka kokoontuu yhteen, vähän vaihdellaan vuosittain kenen paikassa ollaan, mutta sama porukka suunnilleen. Tänä vuonna ollaan sekä juhannusaatto että juhannuspäivä muiden paikoissa (oltiin pääsiäisenä meillä ja nyt on "heidän vuoronsa").  

Nyt on anoppi saanut päähänsä että hän tulee myös sinne miehen siskon lasten kanssa (miehen sisko on matkalla ja anoppi lastenvahtina, anoppi leski). Se mökki on vielä anopin omistuksessa ja siksi vaikea sanoakaan mitään. Mökistä on jo kirjoitettu kauppakirja että ostamme sen, se on juristilla tarkastettavana, en usko että saamme sitä ennen juhannusta valmiiksi, ja ei sillä käytännössä mitään merkitystäkään ole (siis luonnollisesti juridisesti on, mutta käytännössä se ei muuttaisi tilannetta). Olemme sisustaneet mökin, ja jo monta vuotta hoitaneet kaiken ylläpidon ja siitä koituneet kustannukset. Anoppia ei kiinnosta olla siellä, mutta itse kaupanteko on venynyt vaan koska anoppi ei osaa päättää ikinä mistään, nytkin saa nähdä saadaanko ne nimet siihen paperiin aikanaan, mutta näin lähellä ei ole koskaan oltu. Ja huom. anoppi todella haluaa myydä mökin pois ja miehen siskoa se ei kiinnosta (ja ostamme sen ihan puhtaana ostona sekoittamatta siihen perintöä juuri siksi että kukaan ei tuntisi että heitä on kohdeltu väärin). Anoppi vaan ei osaa päättää ikinä mitään lopullisesti.

No asiaan, tämä juhannus. Me emme tule olemaan mökillä juhannusta, molemmat illat meillä on siis menoa, ja nyt anoppi ilmoittaa että hän myös tulee sinne. Odottaako hän että minun pitää soittaa näillä ihmisille minne meidät on kutsuttu että ei kai se haittaa että miehen anoppi ja nämä kaksi lasta kanssa tulee paikalle??? Anoppi tuntee nämä ihmiset myös mutta tosiaan me kaikki olemme suunnilleen saman ikäisiä muut, anoppi toista sukupolvea tietenkin. Anoppi vaan on sitä mieltä että serkusten pitää saada leikkiä juhannuksena ja heillä ei ole muutakaan tekemistä. Mä ymmärräisin tämän jos me oltaisiin meillä, mutta kun me ei olla ja ei todellakaan muuteta juhannussuunnitelmia kun hän nyt sai tällaisen idean päähänsä. 

Tapaan tänään anopin ja hän tulee ihan takuulla hiillostamaan minua aiheesta (oli eilen tavannut hyvän ystäväni ja tälle myös ilmoittanut sillä lailla "testimielessä" ystäväni mielestä että aikoo myös mennä mökille). Ajattelin että onko törkeää sanoa että "aijaa, no, soita sitten Xxx:lle ja kysy että voitteko te tulle mukaan aattona"? Mä en haluaisin soittaa ja mielestäni anoppi ei voi olettaa meidän peruvan kaikkia hauskoja suunnitelmiamme siksi että hänellä on nyt muuten tylsää. Olen odottanut juhannusta kauan, tämä on yksi meidän kesä kohokohdista. Mökkiin kyllä mahtuu nukkumaan kolme henkeä lisääkin, vaikkakin heidän pitää tällöin tuoda mukanaan peitot ja tyynyt ja sänkyvaatteet. Ja ei anoppi eikä tietenkään ne lapsetkaan minua häiritse itse juhlinnassa mutta en usko että nämä muut kenen luokse meidät on kutsutta ovat kovin innoissaan tästä käänteestä. Ja samaten monta päivää pienissä tiloissa kaikki yhdessä ei innosta. Mitä mä teen? Mies on poissa juhannukseen asti, hänestä ei ole tämän jutun selvittäjäksi, minun se pitää taklata.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Grrr" ei ole vihamielinen ilmaisu vaan enemmänkin "mä haluun sua" -ele.

Vierailija
42/62 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kan oikeen ymmärtänyt tota alkutekstiä :D

Ehkä kuitenkin juttele vielä anopin kanssa, mikä hänen ajatuksensa on, meinaako tosissaan että teiän pitäis ottaa hänet menoillenne mukaan. Sitten vasta kysyt näiltä muilta käykö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 09:55"]

No se mies on ulkomailla töissä, tulee kotiin torstaina. Ja kyllä siellä on puhelin, mutta käytännössä tämä nyt jää minun hoidettavaksi, koska tapaan tänän anopin ja uskon hänen ottavan asian tällöin esille. Olisi erittäin omituista sanoa anopille että voisitko ottaa yhteyttä poikaasi tässä asiassa, minulla ei ole tähän mitään sanottavaa. Ei oikein luonnollista keskustelua..

Mieheni on vahvasti sitä mieltä että anoppi ei tule sinne tulemaan, mutta tapansa mukaan anoppi pitää kaikkia vaihtoehtoja auki ja yrittää samalla hieman hermostuttaa meitä, ja muistuttaa että hänen mökki se on. No pian se nähdään, en aio antaa hänen pilata minun jussia, hän saa todella itse sitten hoitaa kutsut muiden mökeille jos sitä haluaa.

[/quote] Mies ottaa nyt puhelimen käteensä ja soittaa äidilleen! Voi jumapliut, että on vaikeaa!!! Jos miehellä kerran on "vahva mielipide", niin hän esittää sen ihan omana mielipiteenään äidilleen vaikka sitten puhelimen kautta ja sinä et sotkeudu enää mitenkään asiaan! Jos miehesi ei osaa asiaansa hoitaa äitinsä kanssa niin se on ehdottomasti hänen ongelma ja iso ongelma totisesti onkin.

Vielä kerran: laita miehelle viesti/soitat, että soittaa äidilleen nyt heti ja järjestää asiansa niin, että asia menee hänen mielestään oikein. Siis mies soittaa äidilleen, ei äiti soita pojalleen. Jos soitat miehellesi, voitte vaikka leikkiä puhelimessa yhdessä minkälainen keskustelusta tulisi, eli ole sinä anoppi ja mies oma itsensä ja käykää läpi erilaisia vaihtoehtoja keskustelulle. Tehkää se nyt, turha täällä av:lla on anoppia haukkua ellei anoppi tätä palstaa lue myös.

Vierailija
44/62 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo on tylsää, koska jos juhannus ei suju kuten anoppi ajattelee, siitä saa kuulla myöhemmin useampaankin kertaan :(

ja epäilijöille, anoppeja on joka lähtöön, itsellä on järkky anoppi joten ap:n tilanne kuulostaa ihan normaalille eikä ap:llä liene pahempia patoumia edes anoppiaan kohtaan olevan...

Vierailija
45/62 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sekavaa ja paskaa tekstiä.

Vierailija
46/62 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta paras ratkaisu olisi, että anoppi ja lapset tulevat mökillenne, mutta sanot anopille suoraan, että mitä tulee illanviettoihin, teillä on suunnitelmia joista et vastaa/joita et järjestä sinä, etkä näin ollen voi luvata, että anoppi lapsenlapsineen voi osallistua kyseisiin kekkereihin. Riippuu toki illanvietosta, mutta aikuisten ihmisten juhannusillanvietto tuskin on tilaisuus, joihin lasten on ylipäätään suotavaa osallistua. Anoppi ymmärtänee tämän!

Vierailija
47/62 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se kaikille noin yksinkertaista vain tylysti pamauttaa anopille päin naamaa, että tule vain mukaan, mutta kukaan ei seuraasi kaipaa ja istu yksin mökissäsi. Kaikki ei vain osaa töksäytellä, koska ovat liian kilttejä.

Vierailija
48/62 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 13:09"]Onko se kaikille noin yksinkertaista vain tylysti pamauttaa anopille päin naamaa, että tule vain mukaan, mutta kukaan ei seuraasi kaipaa ja istu yksin mökissäsi. Kaikki ei vain osaa töksäytellä, koska ovat liian kilttejä.

[/quote]Sitten kun olette itse niitä yksinäisiä anoppeja ja miniä pamauttaa noin. Tiädätte miltä tuntuu.

Vierailija
49/62 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko anoppi ilmaissut kiinnostuksen lähteä teidän mukaan juhliin? Jos ei, niin en ymmärrä ongelmaa.

Ottakaa anoppi mökille (anopin mökille) mukaan ja antakaa viettää juhannusta siellä lasten kanssa. Hyvällä tuurilla vahtii vielä teidänkin lapset ja pääsette miehen kanssa ihan kaksistaan juhannusjuhliin.

Vierailija
50/62 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

OK, nyt tiedämme  millainen on ap:n anoppi. Seuraavaksi ap tai hänen miehensä tai ne juhannuskaverit toivottavasti kertovat millainen on ap:n miehen anoppi ja/ tai ap:n äitisuhde. 

Vierailija
51/62 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 13:09"]

Onko se kaikille noin yksinkertaista vain tylysti pamauttaa anopille päin naamaa, että tule vain mukaan, mutta kukaan ei seuraasi kaipaa ja istu yksin mökissäsi. Kaikki ei vain osaa töksäytellä, koska ovat liian kilttejä.

[/quote] Mitä pamauttamista siinä on miehen sanoa äidilleen, että hän nyt ei vaan voi työntää nokkaansa joka paikkaan? Että äidin pitäisi pystyä katkaisemaan napanuoransa lapseen viimeistään siinä vaiheessa kun lapsi on armeijaan menossa saati sitten kun lapsella on jo omia lapsia...? Jos poika ei sitä uskalla sanoa ja työntää sanomiset vaimolleen, on tämän äidin oma kasvatustyö epäonnistunut täysin. Ilkeä ei tarvitse olla, mutta asioiden tulee mennä perille ilman turhaa vänkäämistä, itkua, syyttelyä ja mielipahaa. Kaikki ei vain mene niinkuin yksi ihminen haluaa silloin kun on enemmän kuin yksi ihminen tekemisissä.

Vierailija
52/62 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jättäkää tekin omat lapsenne sinne omalle mökillenne anopin ja serkkujen kanssa!

Vierailija
53/62 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tässä nyt käynyt niin että anoppi ei ole ymmärtänyt että te ette vietä mökillä aikaa vaan käytte siellä vain nukkumassa? Jos hän olettaa että käytte välillä jossain mutta kuitenkin olette myös mökillä? Eiköhän tuo nyt selviäisi ihan ystävällisellä keskustelulla anopin kanssa?

Vierailija
54/62 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä miksi olisi niin hirveän kamalaa, jos anoppi serkkuineen tulisi varsinaiseen juhannuksenviettoonkin. Jos siellä on jo viisi lapsiperhettä(?) pyörimässä, niin siinä yksi mummo ja pari serkkua näy missään. Ihmeen vaikeaa ja sisäpiiriasennetta. Totta kai isäntäperheeltä pitäisi ensiksi kysyä.

Tuo teidän mökkisysteemi kuulostaa kyllä potentiaalisilta ongelmilta.  Vaikka kuinka olisitte työllänne ja selvällä rahalla ottanut mökin omistukseenne, niin voi tulla ikäviä tilanteita kun itse kukin tunnesyistä odottaa voivansa sinne tulla yms.

Vierailija
55/62 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajunnut, mikä on ongelma...

Vierailija
56/62 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hei Pirjo, siitä juhannuksesta soittelen. Niin että tosiaan, minä ja Jari olemme tosiaan vaan menossa yöpymään (sinun) mökille, meillä on päiväksi ja illaksi muita suunnitelmia parin ystävämme luona. Meistä ei sinulle ole sitten valitettavasti juurikaan seuraa juhannuksena, mutta tule ihmeessä jessican ja Micon kanssa mökillesi mikäli mielesi tekee, älä anna meidän häiritä! :) "

VAIKEAA? TUPPAUTUUKO ANOPPISI YLEENSÄKIN TEIDÄN JA YSTÄVIESI ILLANVIETTOIHIN? ::D

Vierailija
57/62 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olisko oikea ongelma siinä, että menette yöksi anopin omistamalle mökille, jossa anoppikin nukkuu juhannusyönsä, eikä diggaa vinoja askeleita?

Vierailija
58/62 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä anoppi omalle mökilleen saa tulla.

Vierailija
59/62 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ap:lla tänäkin vuonna samat ongelmat anoppinsa kanssa :D

Vierailija
60/62 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vähän surulliselta, että anoppi ei saisi tulla mökilleen juhannukseksi. Ehkä viimeistä kertaa, voisiko hän miettiä niin...Ehkä hän on nähnyt jotain merkkejä ilmassa, että hänestä ei välitetä kun mökin kauppakirjat on allekirjoitettu.