Hävettää myöntää mutta olen iloinen että minulla todettiin raskausdiabetes
Saan nyt kunnon tarkkailun taas kuten esikoisenkin odotuksessa, ultrataan monta kertaa ennen laskettua aikaa :)
Arvot ovat pysyneet hyvinä nyt kotitarkkailussa joten en ole huolissani sokerivauvasta. :) Ekaa kun odotin kaverin kanssa samaan aikaan, yllätyin että rakenneultra oli viimeinen ultra mitä hälle tarjottiin ja synnytyksessä selvisikin että lapsi perätilassa -> sektio.
Kommentit (22)
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 10:48"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 09:44"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 09:37"]
Ok. Kun minulle selvisi raskausdiabetes (vasta viikolla 36, sillä minua ei ollut testattu aiemmin koska minun ei pitänyt kuulua mihinkään riskiryhmään), niin itkin koko päivän. Pelkäsin aivan hirveästi vahingoittaneeni vauvaani ja tietysti säikähdin myös oman terveyteni puolesta.
Jos olen vielä joskus toiste raskaana, niin aion todella yrittää parhaani, jotta raskausdiabetes ei sillä kertaa puhkeaisi.
[/quote]
No en minäkään riemusta hyppinyt kun taas toistamiseen otsaan kirjoitettiin raskausdiabetes. Olenhan silloin huono äiti koska ruokavalioni on rempallaan, en liiku jne jne jne. ;) Mutta tiedän itse että en olisi voinut paremmin syödä viimeiset pari vuotta, liikuntaa harrastan joka päivä. Ylipainoa on se 7 kiloa mutta en siitä ole stressannut enkä usko että se on radiini vaikuttanut.
-19-
[/quote]
Kyllä se nyt niin on, että se 7 ylimääräistä kiloa tod näk vaikuttaa paljonkin. Ja myös tulevaisuudessa se vaikuttaa riskiisi sairastua 2 tyypin diabetekseen. Turha huijata itseään...
[/quote]
Kyllä varmasti mutta sokeriarvoni olivat samat viime raskaudessa ja 20 kiloa sitten :) Eli paino ei ole mulla vaikuttanut asiaan. Vielä. Ja tiedostan kyllä että riskini sairastua diabetekseen on suuri. Mutta senhän luulisi olevan itsestäänselvyys kaikille radiin sairastuneille.
-19-
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 09:44"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 09:37"]
Ok. Kun minulle selvisi raskausdiabetes (vasta viikolla 36, sillä minua ei ollut testattu aiemmin koska minun ei pitänyt kuulua mihinkään riskiryhmään), niin itkin koko päivän. Pelkäsin aivan hirveästi vahingoittaneeni vauvaani ja tietysti säikähdin myös oman terveyteni puolesta.
Jos olen vielä joskus toiste raskaana, niin aion todella yrittää parhaani, jotta raskausdiabetes ei sillä kertaa puhkeaisi.
[/quote]
No en minäkään riemusta hyppinyt kun taas toistamiseen otsaan kirjoitettiin raskausdiabetes. Olenhan silloin huono äiti koska ruokavalioni on rempallaan, en liiku jne jne jne. ;) Mutta tiedän itse että en olisi voinut paremmin syödä viimeiset pari vuotta, liikuntaa harrastan joka päivä. Ylipainoa on se 7 kiloa mutta en siitä ole stressannut enkä usko että se on radiini vaikuttanut.
-19-
[/quote]
Kyllä se nyt niin on, että se 7 ylimääräistä kiloa tod näk vaikuttaa paljonkin. Ja myös tulevaisuudessa se vaikuttaa riskiisi sairastua 2 tyypin diabetekseen. Turha huijata itseään...