Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä maksaa tavalliset rempat 50 neliön kämppään?

Vierailija
21.06.2021 |

Täällä on varmasti porukalla kokemusta jos jonkinlaisten remonttien tekemisestä. Osaatteko heittää kokemuksesta arvioita, mitä maksaisi tällaisten remppojen tekemiset 50 neliön kaksioon:

- Seinien maalaaminen
- Pienen keittiön kaapistojen uusiminen
- Laminaatin vaihtaminen

Itse olen ihan kätevä käsistäni ja pystyn maalaamisen hoitamaan varmasti itse. Samoin keittiön kaapistot saan varmasti itse koottua, mutta asennuksessa ja tietysti putki- ja sähköhommissa luottaisin ammattilaisiin.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

30000

Vierailija
2/10 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

53 163

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

12000

Vierailija
4/10 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu käytetyistä materiaaleista+ziljoonasta muusta yksityiskohdasta. Annetuilla lähtötiedoilla siis 0-50000€.

Vierailija
5/10 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No laskeppa ihan ite materiaalien arvo jos osaat tehdä. Turhaan sitä maalaria palkkaa suttamaan ja remppamiestä kasaamaan kaapin.

Vierailija
6/10 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teetät työtä ulkopuolisella, niin tarkista että hänellä/firmalla on mahdollista antaa kuitti kotitalousvähennykseen. Tehdystä työstä sen saa, tarvikkeista ei.

Vierailija
7/10 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

47 529

Vierailija
8/10 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein vastaavan, maksoi 82 250€.

Materiaalit ja ratkaisut eivät toki olleet bauhausin alahyllyltä.

Vierailija
9/10 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko kaapistojen vaihtamisesta aiheutuvaa palkkaa vaiko myös uuden keittiön hintaa? Keittiön hinta kun hinta voi olla melkein mitä vain. Työmies veloittaa noin 50 euroa/h. Muilla paitsi Ikealla kaapit tulevat monesti jo koottuina paitsi että ovet pitää laittaa. Hinta riippuu myös siitä mitä ylläreitä tulee vaihtaessa vaikka vanhojen sähköjen kanssa ja pitääkö seiniä tasoitella. Voi olla yllättävän kallista.

Vierailija
10/10 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalarin tyrtärenä neuvoisin sinua laskemaan itse, koska materiaalikulut, sähkömiehen palkka ym maksaa...

Maali: riippuu minkä hintaluokan maalia ostat, onko maali sellaista että pitää eka pohjamaalata eli maalaat seinät monen kertaa. (Ota seinistä kuvia ja kysy rohkeasti maalikaupasta apua, ei tule sitten sellaista rumaa sinne päin tehtyä tee se itse-tyyliä)

Laminaattilattiaa on eri näköistä ja hintaista joten kaikki riippuu siitä mitä valitset.

Keittiön kaapit hinta luokka vaikuttaa, ikeasta saa halpaa ja ihan kelpo laatua. Ovien ja laatikoiden asennus on se mikä maksaa paljon. Hintaan ei käytännössä merkitse yhtään ostaako kaapit ja asennuksen samasta paikasta tai kokoaako ne ensin itse.

Sähkömiehen palkka riippuu mitä tehdään, materiaalia korvaukset (jos et ole itse hankkinut/tarvitaan jotain) tunti määrä vaikuttaa myös. Huom eri firmoilla voi olla eri hinnat, joten vertaile.

Jos osaa kannattaa oikesti tehdä itse (ja tekee sitten kunnolla hyvää työtä) käytä tuttuja apuna jos vaan mahdollista.

Lisäksi remonteissa kannattaa aina varautua yllätys kustannuksiin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän