Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tomaatti ei kuki

Vierailija
21.06.2021 |

Laitoin hyvissä ajoin keväällä tomaatit ja paprikat kasvamaan ja siirsin kasvihuoneeseen toukokuun loppu/kesäkuun alku. Yhtään kukkaa ei näy yhdessäkään taimessa. Mahtaako näistä enää mitään tullakaan?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasteletko liian ahkerasti ja lannoitat liian vähän? Tomaatti tykkää pienestä kuivahtamisesta. Lannoitteessa pitää olla runsaasti kaliumia, jotta saat kukkia.

Vierailija
2/10 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni olen lannoittanut ohjeiden mukaan. Puutarhan kesää käytän. Varkaat olen poistanut sitä mukaa kun niitä on tullut. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän vaan ole varkaiden mukana nyppinyt vahingossa niitä kukkiakin?

Vierailija
4/10 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtii vielä hyvin. Meillä yhdessä pienet kukat. Nyt on vasta kesäkuu menossa. Ei kannata huolehtia. Ja itse en anna kuivahtaa. Tomaatti vaatii vettä paljon. 26 v näin kasvattanut ja viime kesänä 85 kg tuli

Vierailija
5/10 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo muuten tuokin on mahdollista, voi jäädä huomaamatta ne pienen pienet kukan nupun alut.

Mulla tomaattia tulee runsaasti, mietin pitäiskö tomaateista katkaista latvat että kasvuvoima menisi tomaatteihin eikä rungon kasvattamiseen.

Vierailija
6/10 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen poistanut vain siitä kahden oksan välistä kasvavasta kohdasta. Ei kai kukka siihen kasva? Apua! Ap

Vierailija
7/10 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo muuten tuokin on mahdollista, voi jäädä huomaamatta ne pienen pienet kukan nupun alut.

Mulla tomaattia tulee runsaasti, mietin pitäiskö tomaateista katkaista latvat että kasvuvoima menisi tomaatteihin eikä rungon kasvattamiseen.

Latva katkaistaan vasta sitten, kun varsissa on tietty määrä terttuja, joissa raakileet. En nyt muista virallisia suositeltuja määriä, mutta itse jätän kirsikkatomaatteihin 5-6 terttua kypsymään.

Vierailija
8/10 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen poistanut vain siitä kahden oksan välistä kasvavasta kohdasta. Ei kai kukka siihen kasva? Apua! Ap

Nimenomaan siihen myös kukka kasvaa. Ota varkaat pois vasta isompina.

Vierailija
9/10 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan siihen myös kukka kasvaa. Ota varkaat pois vasta isompina.

Voi apua, kamalaa! Olenko siis nyppinyt kukatkin? Luin, että varkaat kannattaa mahdollisimman pieninä poistaa ja niinpä olen pari kertaa nyppinyt ne pois. Ilmeisesti ei olisi pitänyt. Toivottavasti vielä jaksaa kasvattaa kukkia. Ap

Vierailija
10/10 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota varkaat pois vasta isompina. Välillä siihen ihan varkaan tyveenkin tulee kukkia ja toisinaan siitä voi katkaista latvan ja jättää kukat, riippuen siitä miten rehevä tomaatti on kyseessä. Pensastomaateista varkaita poistetaan muutenkin vähemmän kuin runkotomaateista.

https://parastapuutarhasta.blogspot.com/2015/05/mita-ne-tomaatin-varkaa…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi