Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lohta sanotaan loheksi, jos se ei sitä ole?

Vierailija
21.06.2021 |

Päätin avartaa mailmaani viikonloppuna ja kokeilin porkkanalohta, jota ystävä ylisti Facebookissa maasta taivaaseen.

Valmistin ruoan ohjeen mukaan, marinoin ja laitoin jääkaappiin yön yli.

Maistoin seuraavana päivänä ja hyi helevetti mitä kuraa! Ei ollut lohta nähnytkään, maku ei ollut edes sinne päin. Nyt ei avartunut minun maailmani.

Sori jo kaikki vegaanit, jos otatte nokkiinne tästä mun kirjoituksesta, en halua dissata teitä, mutta en ymmärrä miksi kutsutte porkkanaa loheksi, kun ne ovat kaksi täysin eri asiaa.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegakkien mielestä savun maku = kalan maku. 😂😅😁

Hei kerro mulle mikä siinä sua noin kovasti kiristää että joku ei halua syödä eläinperäisiä ruokia? Miten tää on sun mielestä hauskaa tai kauheeta tai mitä nää sun kommentit ikinä tarkoittaakaan?

Ei halua syödä eläinperäistä, mutta silti niitä pitäisi jäljitellä ja saada sitä lihan makua sinne? Ristiriitaista.

-eri.

Vierailija
22/31 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis teit ruokaa porkkanasta ja ihmettelet, kun ei maistu kalalta?

Tarkoitus oli varmaankin jäljitellä lohen makua, etkö tajua?

Tarkoitus on jäljitellä lohen väriä. Maku pitää kuvitella. Ap:n mielikuvitus on vajaa.

Ok, olen vajaa. Sovitaan niin. Oletko nyt tyytyväinen, kun pääsit haukkumaan?

Ap

Itsehän mollaat parhaan kykysi mukaan vegaaneja. Siitähän avauksessasi oli kyse. Et tätä tietysti myönnä, mutta sen verran läpinäkyvä avaus tää on, että ei epäilystäkään tarkoituksesta.

En mollannut. Se nyt maistui helevetinnoiselta kuralta, enkä ymmärrä, miksi sitä kutsutaan loheksi, kun se EI sitä ole. En dissaa ketään, mutta voithan ajatella niin ihan vapaasti. Kivaa kesäpäivän jatkoa vaan sinullekin!

No luepas otsikkosi uudelleen.

Eikö sen pitäisi olla, että: Miksi porkkanaa kutsutaan loheksi, jos se ei sitä ole?

Se että miksi porkkana maistuu kuralta ei liity loheen mitenkään muuten kuin että joku (reseptin kehittäjä) nimittää porkkanaa loheksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis teit ruokaa porkkanasta ja ihmettelet, kun ei maistu kalalta?

Tarkoitus oli varmaankin jäljitellä lohen makua, etkö tajua?

Tarkoitus on jäljitellä lohen väriä. Maku pitää kuvitella. Ap:n mielikuvitus on vajaa.

Ok, olen vajaa. Sovitaan niin. Oletko nyt tyytyväinen, kun pääsit haukkumaan?

Ap

Itsehän mollaat parhaan kykysi mukaan vegaaneja. Siitähän avauksessasi oli kyse. Et tätä tietysti myönnä, mutta sen verran läpinäkyvä avaus tää on, että ei epäilystäkään tarkoituksesta.

En mollannut. Se nyt maistui helevetinnoiselta kuralta, enkä ymmärrä, miksi sitä kutsutaan loheksi, kun se EI sitä ole. En dissaa ketään, mutta voithan ajatella niin ihan vapaasti. Kivaa kesäpäivän jatkoa vaan sinullekin!

No luepas otsikkosi uudelleen.

Eikö sen pitäisi olla, että: Miksi porkkanaa kutsutaan loheksi, jos se ei sitä ole?

Se että miksi porkkana maistuu kuralta ei liity loheen mitenkään muuten kuin että joku (reseptin kehittäjä) nimittää porkkanaa loheksi.

No niin, alapa rauhottua siellä, ei tää nyt niin vakavaa ole. Olen vajaa mieleltäni, joka ei tajua mitään, kuten minut on jo täällä julistettu. Tyydyn kohtalooni!

Ap

Vierailija
24/31 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on niin makuasioita. Kiva taas lukea näitä kommentteja, huomaa että mammoilla on hiekkaa just siellä, menee niin tunteisiin tääkin keskustelu. 😂😂

Vierailija
25/31 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei kerro mulle mikä siinä sua noin kovasti kiristää että joku ei halua syödä eläinperäisiä ruokia? Miten tää on sun mielestä hauskaa tai kauheeta tai mitä nää sun kommentit ikinä tarkoittaakaan?

Ei halua syödä eläinperäistä, mutta silti niitä pitäisi jäljitellä ja saada sitä lihan makua sinne? Ristiriitaista.

-eri.

Ei oo mitenkään ristiriitaista, outo ajatus! Tykkää lihan mausta, mutta ei halua tappaa eläintä vain oman nautinnon takia. Onko tää susta ristiriitaista?

Vierailija
26/31 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää on niin makuasioita. Kiva taas lukea näitä kommentteja, huomaa että mammoilla on hiekkaa just siellä, menee niin tunteisiin tääkin keskustelu. 😂😂

hei mikä sä oot, jos et mamma? Mistä tiiät mikä mä oon, jos säkään et oo mamma?

Vierailija
27/31 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku joskus selitti, että nämä lihankaltaiset korvikkeet eivät ole vegaaneille vaan sekaaneille, jotka haluavat syödä vähemmän lihaa. Noihin ei kannata koskea pitkällä tikullakaan vaan tehdä kunnon kasvisruokaa eikä mitään "lihankorviketta".

Vierailija
28/31 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:DD ja kun joku ei tykkää jostakin, niin hänet lytätään heti. Vegaaniruoka on niin pyhää että sitä ei saa arvostella. Kyllä nää mammat on mainioita!

Ps. Kukaan ei ole osannut vastata ap:n kysymykseen.

Vierailija
29/31 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri.

Mikä siinä on ristiriitaista? Voi tykätä lihan mausta mutta ei silti halua syödä lihaa. En ymmärrä miten tämä aina on niin suuri ongelma joillekin.

Vierailija
30/31 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään porkkalasta, mutta eihän se nyt tosiaan kalalta maistu, savuaromin takia vain hyvin etäisesti muistuttaa savukalaa. Hyvää esim. tumman leivän päällä tai uuniperunan täytteenä. Porkkanalohi on kyllä aika typerä nimi.

Vierailija
31/31 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ap:n keksimä nimi. Katsokaa tuosta.

https://www.k-ruoka.fi/reseptit/porkkanalohi-eli-porkkala

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme