Mikä on ertityislastentarhanopettajameettingin pointti?
Eli siis minut kutsuttiin päiväkodille meettinkiin joss oli minä, elto, lto lapsen ryhmästä plus lapsen puheterapeutti. Lapsi on erityislapsi puheentuoton vaikeutensa johdosta, poika 4v. On toki toimelias ja tekee paljon, tämän toki tiedostan, mutta mulle jäi ihan auki mikä oli moisen tapaamisen pointti. Mitään ratkaisuja tai muutoksia toista tuntia kestävästä tapaamisesta ei syntynyt, en ymmärrä yhtään miksi me siellä oltiin. Tai lähinnä että miksi se elto siellä oli, henkilö joka ei ole lapseni arjessa millään tavoin läsnä, ja joka toimi tapaamisessa ikäänkuin puheenjohtajana.
Minä luulin että kokouksessa nostetaan esille jotain konkreettista, kuvittelin esim että ohjaavat minua viemään lasta vaikka johonkin terapiaan (!) tai erityispäiväkotiin tai erityislääkärin vastaanotolle tai jotain muuta sellaista. Mutta siellä vaan käytiin läpi (tiukkaan sävyyn) se lapsen varhaiskasvatussuunnitelma mikä kaikista pk:n lapsista tehdään ja käydään läpi kahdesti vuodessa. Ja elto tenttas "mites tämä asia hoidetaan" "miten lapsi käyttäytyy tässä tilanteessa" jne. Kynä sauhusi julmetusti (sillä elto:lla)!
Varovasti piipitin lopuksi että mistäs tässä nyt oikein oli kyse. Elto vastasi "seurataan pedogogisen suunnitelman toteutumista". Wtf??!
Edelleenkään en ymmärrä mitä se elto siellä teki. kenelle se kirjoitti raportaasia?!
Voisiko joku lto tai elto selventää minulle asiaa? Miksi tämä "vieras tyyppi" elto sinne piti saada mukaan? Onko ne jotain alan guruja sitten vai mitä ihmettä??
Kyseessä kolmas lapseni ja minulla siis kokemusta pk-elämästä äidin roolissa kyllä, mutta ensimmäistä kertaa olin moisessa tilaisuudessa (pihalla kuin lumiukko).
Kommentit (3)
No jop, sun lapsesi on siis erityislapsi ja höntä auttamaan ja kuntouttamaan on tehty pedagoginen suunnitelma, jota påiväkoti toteuttaa. Tämä tilaisuus oli sitä varten että
a) elto voi varmistaa, etttä suunnitelmaa toteutetaan påiväkodissa ja
b) asianosaiset (sinä itse tai påiväkoti) voiso kertoa, jos on sitä mieltä, että tehty suunnitelma ei riitä tai se ei toteudu suunnitellulla tavalla. Ts. olisitte voineet vaatia tain lisää tai muutettavaksi.
elton raportti oli todennäköisesti ihan vain häntä itseään varten. Toiminnasta täytyy kirjoittaa joku paperi, jotta voidaan seurata, mitä tehdää ja onko siitähyötyä vai ei. Vuoden pääst samanlaisessa palaverissa aletan suunnitella myös eskaria ja sitä seuraavana vuonna viimeistään pohditaan, tarviiko erityisoppilasstatusta myös koulussa.
*sori kirjoitusvirheet*