Mitä koirarotuja yläluokka harrastaa?
Sehän on selvää, että taistelurodut on alaluokan ja rikollisten suosiossa, mutta onko kultainennoutaja liian keskiluokkainen valinta? Mikä rotu antaa omistajasta sivistyneen, älykkään ja hyvän kuvan, ehkä myös hieman taiteellisen?
Kommentit (30)
Villakoirat, vesikoirat (italian, espanjan, portugalin) ja noutajista novascotiannoutaja ja sileäkarvainen noutaja
Ei rodulla niin paljon väliä, kunhan koiran kanssa harrastaa jotain koiraharrastusta, ja eri harrastuksiin sopivat eri rodut. Keskiluokka raataa töissä, joten koira on vain sohvakoira ja lenkkikaveri. Yläluokalla on (perittyä) varallisuutta, joten töiltä jää enemmän aikaa aktiiviselle koiraharrastukselle. Etenkin ylempiluokkainen kotirouva voi innostua koiraharrastuksesta, kun lapset ovat isompia, töissä ei tarvitse käydä, joten ajan voi käyttää koiratouhuihin ja vapaaehtoistyöhön.
En yleensä kirjoittele näihin, mutta pakko todeta, että yritättekö te ihmiset ihan todella todistaa hienouttanne ja arvokkuuttanne tietyn rotuisilla lemmikeillä? Suosittelen katselmusta sisään päin, oman itsearvostuksensa löytämistä. Sitten ei ole toisten mielipiteillä ja luokilla enää väliä ja voi ottaa sellaisen lemmikin mistä itse tykkää. Pompatkaahan pois oravanpyörästä ja ELÄKÄÄ. kiitos ja hei <3
mikä tarve palstalaisilla on keskustella asioista ihmisen varallisuuden mukaan?
Vinttikoirat, jotkut terrierit, mäyräkoirat ja jotkut erikoisemmat rodut, esim. Irlanninsusikoira
P.S. kannattaa tutustua siihen mikä on ego ja miten paljon se elämää rajoittaa. Pintapuolella hyväksynnän etsiminen on egon häkissä elämistä.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 12:37"]
Metsästys taitaa olla aika ylemmeän luokan harrastus joten ajokoira, beagle tai jokin spanieli voisi sopia.
[/quote]
Väärä vastaus!
Minä ja vanhempani olemme duunareita ja meillä on spanieli ja vanhemmillani ajokoira. Etkö tiedä, että av-palstalla metsästys on verenhimoisen roskasakin harrastus?
Novascotiannouraj[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 12:24"]Voi elämä, mikä ketju taas :D no mun ja miehen bruttotulot vuodessa yht. 180 000 €. Meillä on tolleri, jonka kanssa harrastan agilityä ja vanha, eläkepäiviä viettävä whippet.
Terkkuja tutuille.
[/quote]
mikäon tolleri?
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 13:02"]
Novascotiannouraj[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 12:24"]Voi elämä, mikä ketju taas :D no mun ja miehen bruttotulot vuodessa yht. 180 000 €. Meillä on tolleri, jonka kanssa harrastan agilityä ja vanha, eläkepäiviä viettävä whippet.
Terkkuja tutuille.
[/quote]
mikäon tolleri?
[/quote]
Novascotiannoutaja, se sellainen punertavaturkkinen.
Metsästys taitaa olla aika ylemmeän luokan harrastus joten ajokoira, beagle tai jokin spanieli voisi sopia.