Alkuraskaus ja mies kutsui juhannusvieraita
Olen raskaana rv 8+ ja nyt sain kuulla, että mies on kutsunut kaverinsa ja tämän vaimon ja lapsen meille yökylään juhannuksena.
Itseäni ällöttää tällä hetkellä koko ajan ja on voimaton olo. En kuitenkaan oksennus, joten mies ilmeisesti ajattelee, että olen ihan voimissani.
En vaan nyt jaksaisi vieraita yhtään, mutta ei kai sitä enää peruakaan voi.
Kommentit (138)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
raskaus ei ole sairaus. Jos et jaksa seurustella ja miehesi kutsui vieraat, niin toivotat vieraat tervetulleiksi ja sanot, että sinulla on heikko olo ja siksi vetäydyt lepäilemään
Niin "ei ole sairaus", mutta raskauspahoinvointi vetää kyllä vertoja oksennustaudille. Tiedän ihan kokemuksesta. Oksutauti menee yleensä parissa päivässä ohi, mutta raskauspahoinvointi vaan kestää ja kestää. Mikäs siinä, kun vieraat syövät, niin käyt oksentamassa. Varmasti oikein mukavaa vieraillekin :)
Raskaus ei ole sairaus, mutta esim hyperemeesi on sairaus. Itse yrjösin 6 kk. Oli vähän rankkaa.
Onko matkapahoinvointi sairaus? Itse voin autossa pahoin teiniksi asti ja vielä nykyäänkin samaa tulee laivalla. Autossa pärjään, kun katson suoraan eteenpäin mutta minua saa laivalle kirveelläkään. Ihan samanlaista kuvotusta ja pahoinvointia minulla oli raskaana, en todellakaan tehnyt silloin kuin välttämättömän. Vieraita en halunnut nähdä, ei se oksentamisen kuuleminen ole kenestäkään kivaa.
Perutte kutsut, sanotte että olette karanteenissa
Eikö voi muuttaa suunnitelmaa vain päivävierailuksi
Vierailija kirjoitti:
Mies ei halua sitä tehdä koska haluaa juhlia juhannusta kavereiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt nauti raskaudesta ja herkuttele juhannuksena vieraiden kanssa.
Puuttuuko tästä pilkku välistä? Lauseen merkitys muuttuu täysin, jos nyt-sanan jälkeen tulee pilkku.
Älä nyt nauti raskaudesta ja herkuttele
Älä nyt, nauti raskaudesta ja herkuttele
Ensimmäinen kieltää raskaudesta nauttimisen ja herkuttelun, ja jälkimmäinen kehottaa siihen. Suomen kieli on kyllä jännä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap voi tämän sitten ottaa huomioon, kun miehellä on paha krapula. Ap haluaa juhlia kavereidensa kanssa.
Saa olla taas onnekas, että oma mies kyllä otti ihan tosissaan raskauspahoinvointini eikä ikinä olisi minua saattanut tuollaiseen tilanteeseen mitä ap:lla nyt on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap voi tämän sitten ottaa huomioon, kun miehellä on paha krapula. Ap haluaa juhlia kavereidensa kanssa.
Miksi mies ottaisi sen huomioon? Miksi mies jatkaisi suhdetta ap:n kanssa? Mitä puoliso saa suhteesta jossa valitsee koston kierre tai jossa vain toisen mielipiteillä on merkitystä? Ei tuo ihan tavanomaiselta suhteelta vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
raskaus ei ole sairaus. Jos et jaksa seurustella ja miehesi kutsui vieraat, niin toivotat vieraat tervetulleiksi ja sanot, että sinulla on heikko olo ja siksi vetäydyt lepäilemään
Niin "ei ole sairaus", mutta raskauspahoinvointi vetää kyllä vertoja oksennustaudille. Tiedän ihan kokemuksesta. Oksutauti menee yleensä parissa päivässä ohi, mutta raskauspahoinvointi vaan kestää ja kestää. Mikäs siinä, kun vieraat syövät, niin käyt oksentamassa. Varmasti oikein mukavaa vieraillekin :)
Raskaus ei ole sairaus, mutta esim hyperemeesi on sairaus. Itse yrjösin 6 kk. Oli vähän rankkaa.
Onko matkapahoinvointi sairaus? Itse voin autossa pahoin teiniksi asti ja vielä nykyäänkin samaa tulee laivalla. Autossa pärjään, kun katson suoraan eteenpäin mutta minua saa laivalle kirveelläkään. Ihan samanlaista kuvotusta ja pahoinvointia minulla oli raskaana, en todellakaan tehnyt silloin kuin välttämättömän. Vieraita en halunnut nähdä, ei se oksentamisen kuuleminen ole kenestäkään kivaa.
Ihan sama mikä sen pahoinvoinnin aiheuttaa oli sitten vatsatauti, krapula, raskaus tai matkapahoinvointi, niin ei silloin ihmisen tarvitse kestää mitään ylimääräistä, vaan levätä. Minulla on ollut noita kaikkia, kuten varmasti liki jokaisella ja jokainen varmaan ymmärtää, kuinka hirveää se on, kun vatsassa kiertää ja koko ajan tekee pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Saa olla taas onnekas, että oma mies kyllä otti ihan tosissaan raskauspahoinvointini eikä ikinä olisi minua saattanut tuollaiseen tilanteeseen mitä ap:lla nyt on.
Tuo kuulostaa ihan normaalilta parisuhteelta. Onnekkuden kanssa sillä on melko vähän merkitystä kun jokainen kuitenkin voi vaikuttaa itse siihen puolison valintaa. Parin valinta ei ole mikään lotto, jossa arpa ratkaisee kumppanin valinnan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies ottaisi sen huomioon? Miksi mies jatkaisi suhdetta ap:n kanssa? Mitä puoliso saa suhteesta jossa valitsee koston kierre tai jossa vain toisen mielipiteillä on merkitystä? Ei tuo ihan tavanomaiselta suhteelta vaikuta.
Miksi mies kutsuu vieraita, vaikka toinen kärsii raskauspahoinvoinnista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska hän niin haluaa tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Missä ongelma? Miehen vieraat, mies passaa vieraansa.
Ai missä?
Talo porukkaa ja meteliä täynnä ja itsellä viittä_vaille_yrjö_lentää_olo!
Missähän, hmmmm 🤔
Olisitko itsekään innoissasi! Osaatko empatiaa, osaatko miettiä muiden kantilta?
I d i o o t t i
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se olisi sitten väärin, jos ap haluaisi tehdä myös niin joskus? Ei se mitään kostoa ole, jos haluaa tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi voi, pitäähän se koko elämä keskeyttää, kun arvon rouva on RASKAANA!
Sulla ei selvästi oo ollut raskauspahoinvointia kun et ymmärrä.
Mulla oli ekassa raskaudessa hyperemeesi, todellakin "koko elämä keskeytyi" pariksi kuukaudeksi. Toisessa raskaudessa onneksi oli helpompaa, oksensin harvoin mutta etova ja paha olo 24/7. Ei hirveästi tee mieli seurustella ja olla haisevan ruuan lähellä.
Ap:lla ei ilmeisesti ole kyse hyperemeesistä.
Ymmärrän ap:ta täysin. Rv 12 menossa ja olen voinut pahoin 2kk. Mikään ruoka ei maistu, tai kaikki maistuu nyt lähinnä kissanpaskalta (en ole maistanut). Yrjöttää ja yritän väkisin syödä jotain etten yrjöisi. Olo kuin mahataudissa, mutta ei mene ohi. Iltaa kohti vain pahenee.
Ja alussa oli aivan törkeä väsymys. Mä en oikeasti ole valittajatyyppiä, mutta kun olo on hirveä, niin se on. Mies ei selkeästi ymmärrä. Ajattelee, että raskaus ei ole sairaus. Mutta kun yrjö lentää, niin ei se olo kovin hehkeäkään ole. Kotitöitä pystyy tekemään vain pätkissä. Ruoan laitossa haju saa yrjön lentämään heti.
Aika on mullakin kullannut muistot. Tämä on siis mulle jo kolmas raskaus eli olisi kyllä pitänyt muistaa, millaista tämä on!
Tsemppiä ap:lle. Mä todennäköisesti sanoisin ukolle, että järjestää bileensä ihan itse. Mä en pysty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se olisi sitten väärin, jos ap haluaisi tehdä myös niin joskus? Ei se mitään kostoa ole, jos haluaa tehdä.
Melkoisessa pattitilanteessa ollaan suhteessa jos molemmat ei halua huomioida toistensa mielipiteitä. Jos asioista ei edes ole mahdollista puhua sen puolison kanssa, melko turha sitä suhdetta mielestäni on jatkaa kummankaan. Jos siihen on hyviä syitä kiinostavaa kyllä olisi mitä ne olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkoisessa pattitilanteessa ollaan suhteessa jos molemmat ei halua huomioida toistensa mielipiteitä. Jos asioista ei edes ole mahdollista puhua sen puolison kanssa, melko turha sitä suhdetta mielestäni on jatkaa kummankaan. Jos siihen on hyviä syitä kiinostavaa kyllä olisi mitä ne olisi.
Eli ap:n pitäisi nyt erota?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ap:n pitäisi nyt erota?
Mun on edelleen hyvin vaikea kuvitella että tuo olisi ainakaan koko totuus tilanteesta. Joten en lähde neuvomaan mitä ap pitäisi tehdä. Onko edes olemassa ko. parisuhdetta josta hänen pitäisi erota?
Mitä kiinnostavaa tuossa olisi? Vaikuttaa melko ennalta-arvattavalta ja yksitoikkoiselta elämältä.