Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkuraskaus ja mies kutsui juhannusvieraita

Vierailija
21.06.2021 |

Olen raskaana rv 8+ ja nyt sain kuulla, että mies on kutsunut kaverinsa ja tämän vaimon ja lapsen meille yökylään juhannuksena.

Itseäni ällöttää tällä hetkellä koko ajan ja on voimaton olo. En kuitenkaan oksennus, joten mies ilmeisesti ajattelee, että olen ihan voimissani.

En vaan nyt jaksaisi vieraita yhtään, mutta ei kai sitä enää peruakaan voi.

Kommentit (138)

Vierailija
61/138 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy mieheltäsi haluaisiko hän vieraita silloin, kun hänellä on vatsatauti? Kyllä ainakin oma raskauspahoinvointi oli ihan samanlaista, kuin oksennustauti. Se vaan jatkui kauemmin, kuin sen pari päivää.

Vierailija
62/138 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette vaadi ap:n miestä menemään muualle juhlimaan juhannusta? Ap on huonossa kunnossa ja hänellä on oikeus olla rauhassa omassa kodissaan! Ei hän minusta mitenkään yritä estää muiden juhlimista.

sattuu olemaan miehenkin koti. onko tämä naisille vaikeaa hahmottaa?

ap pakkaa ryysynsä ja menee hotelliin 

Tuo voi olla ihan hyvä ratkaisu. Mies hoitaa siinä sivussa myös oman lapsensa. Rahaakaan ei mene, sillä lapsen mukana ollessa mies ei voi ryypätä.

yksikään nainen ei ole pikkulapsiaikana ottanut alkoholia kohtuudella?

tehän dokaatte surutta raskaanakin 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/138 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy mieheltäsi haluaisiko hän vieraita silloin, kun hänellä on vatsatauti? Kyllä ainakin oma raskauspahoinvointi oli ihan samanlaista, kuin oksennustauti. Se vaan jatkui kauemmin, kuin sen pari päivää.

ei aloittajalla ole edes koko miestä. mutta niin vain kiimoissanne jaksatte niellä tämän trollin 

Vierailija
64/138 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette vaadi ap:n miestä menemään muualle juhlimaan juhannusta? Ap on huonossa kunnossa ja hänellä on oikeus olla rauhassa omassa kodissaan! Ei hän minusta mitenkään yritä estää muiden juhlimista.

Tuo voi olla ihan hyvä ratkaisu. Mies hoitaa siinä sivussa myös oman lapsensa. Rahaakaan ei mene, sillä lapsen mukana ollessa mies ei voi ryypätä.

Siinä käy vanhemmille ihan oikeasti huonosti, jos lapsi pitää viedä päivystykseen ja vanhemmasta haiskahtaa alkoholi. Yksi olut menee, mutta ei enempää.

Vierailija
65/138 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan kerran kun mies potee vuosisadan krapulaa, huolehdi että heti aamusta teille tulee kylään anoppi, muutamia sukulaislapsia, ehkä joku vanha tätikin lähtisi kahvilla käymään. Saa jonkinlaista käsitystä millaista se sitten on seurustella siinä vieraiden kanssa, eihän krapula ole sairaus vaan täysin itse aiheutettu tila :) tätä nyt ei voi vielä raskauspahoinvointiin kuitenkaan verrata, siinä nimittäin tulee se järkyttävä henkinen väsymys päälle kun tila kestää päivästä ja viikosta toiseen.

Vierailija
66/138 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä taidat kyllä olla FAS-lapsi näistä naisvihamielisistä kommenteistasi päätellen. Olen pahoillani puolestasi.

Vierailija
67/138 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertakäyttöastiat(ei tule tiskiä),syömiset ulkona(ei tuu hajuja sisälle),kaapista lakanat ja kukin petaa omat pedit(ei ole iso homma vieraillekaan) tai sitten vieraat ottaa omat makuupussit. Miksi asioista pitää aina ottaa niin kauheasti paineita? Ap laittaa miehen siivoamaan ja käymään kaupassa ja itse keskittyy lepäämiseen niiltä osin kuin pystyy pakollisten töiden ja lapsen läsnäolon lisäksi.

Vierailija
68/138 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavan kerran kun mies potee vuosisadan krapulaa, huolehdi että heti aamusta teille tulee kylään anoppi, muutamia sukulaislapsia, ehkä joku vanha tätikin lähtisi kahvilla käymään. Saa jonkinlaista käsitystä millaista se sitten on seurustella siinä vieraiden kanssa, eihän krapula ole sairaus vaan täysin itse aiheutettu tila :) tätä nyt ei voi vielä raskauspahoinvointiin kuitenkaan verrata, siinä nimittäin tulee se järkyttävä henkinen väsymys päälle kun tila kestää päivästä ja viikosta toiseen.

Mikä se syy on jatkaa tuollaista ihanaa auvoista parisuhdetta?

Vierailija
69/138 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertakäyttöastiat(ei tule tiskiä),syömiset ulkona(ei tuu hajuja sisälle),kaapista lakanat ja kukin petaa omat pedit(ei ole iso homma vieraillekaan) tai sitten vieraat ottaa omat makuupussit. Miksi asioista pitää aina ottaa niin kauheasti paineita? Ap laittaa miehen siivoamaan ja käymään kaupassa ja itse keskittyy lepäämiseen niiltä osin kuin pystyy pakollisten töiden ja lapsen läsnäolon lisäksi.

Kai nyt mies sopi vieraiden kanssa, että he ottavat omat lakanat mukaan?

Vierailija
70/138 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä käy vanhemmille ihan oikeasti huonosti, jos lapsi pitää viedä päivystykseen ja vanhemmasta haiskahtaa alkoholi. Yksi olut menee, mutta ei enempää.

jaadajaada. 

Vierailija
71/138 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuossa muuta voi, kuin keskustella miehen kanssa vakavasti ja sinnitellä vierailun yli, tai sitten ottaa itselle hotellihuone siksi aikaa. Ajattelematonta, mutta jos tällaindn toiminta normaalisti olisi ok niin ei välttämättä vain hoksannut ottaa poikkeuksellista vointiasi huomioon.

Meillekin mies kutsui juhannukseksi vieraita minulta kysymättä ja kertoi vasta jälkikäteen, tämä ei minua haitannut yhtään, pidän vieraiden kestitsemisestä ja kyseisistä henkilöistä, mutta kieltämättä jos olisi saman tehnyt aikoinaan esikoisen alkuraskauden aikoihin, olisin kyllä repinyt pelihousuni. Halasin tuolloin pönttöä monta viikkoa ja olin täysin toimintakyvytön...

Vierailija
72/138 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

palstamammat elää riidanhaastamisesta ja passiivisaggressiivisuudesta.

haluaisin nähdä näiden arkielämää edes päivän =D 

Vierailija
73/138 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaus ei ole sairaus. Jos et jaksa seurustella ja miehesi kutsui vieraat, niin toivotat vieraat tervetulleiksi ja sanot, että sinulla on heikko olo ja siksi vetäydyt lepäilemään

Vierailija
74/138 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä maar ne vierahat ny tuloo, kun ne o kutsuttu! Eukko vaa turhia kitisöö, senkku laittaaa vaa tarjoamisia! Ohan täsä viä aikaa vääntää pötyä pöytähän usiaa eri sorttia! Ei lämmin luita riko ja yöllä voi sitte palvella miestäsä sängyssä! Nää o seksiheltehet ja silloon nairahan ku naitattaa!

Vierailija
75/138 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

palstamammat elää riidanhaastamisesta ja passiivisaggressiivisuudesta.

haluaisin nähdä näiden arkielämää edes päivän =D 

Mimnulle riittäisi viisi minuuttia sinun kotielämän seuraamiseen. Käyttäisin siitä kaksi minuuttia sinun puolison kanssa jutteluun.

Vierailija
76/138 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no kun aloittajaa oksettaa. sehän tässä oli se ongelma? =D 

Vierailija
77/138 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juon nyt kahvia.

Vierailija
78/138 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

raskaus ei ole sairaus. Jos et jaksa seurustella ja miehesi kutsui vieraat, niin toivotat vieraat tervetulleiksi ja sanot, että sinulla on heikko olo ja siksi vetäydyt lepäilemään

Niin "ei ole sairaus", mutta raskauspahoinvointi vetää kyllä vertoja oksennustaudille. Tiedän ihan kokemuksesta. Oksutauti menee yleensä parissa päivässä ohi, mutta raskauspahoinvointi vaan kestää ja kestää. Mikäs siinä, kun vieraat syövät, niin käyt oksentamassa. Varmasti oikein mukavaa vieraillekin :)

Vierailija
79/138 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi, pitäähän se koko elämä keskeyttää, kun arvon rouva on RASKAANA!

Luultavasti arvon herrakin on jotenkin ollut osallinen RASKAUTEEN!

Kun olin ekaa kertaa raskaana, oksensin viisi ensimmäistä kuukautta a) joka aamu herättyäni b) joka kerta kun kävin vessassa isommalla asialla c) joka kerta kun joku muu oli juuri ennen minua asioinut vessassa millä tahansa asialla d) voin huonosti ruokien hajuista ja ateria saattoi päätyä loppusijoituspaikkaan ennen sulamistaan. Lisäksi olin koko ajan hirveän väsynyt. 

Alkukuukausina painoni putosi kaiken aikaa huonovointisuudesta johtuen. Ei voinnistani muut rasittuneet, koska mies oli intissä tuolloin.

Onneksi ei ollut emännänvelvollisuuksia, en olisi pystynyt. Vertaiskokemuksen pohjalta suosittelisin, että ap:n mies hoitakoon vieraiden passaamisen.

Vierailija
80/138 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin "ei ole sairaus", mutta raskauspahoinvointi vetää kyllä vertoja oksennustaudille. Tiedän ihan kokemuksesta. Oksutauti menee yleensä parissa päivässä ohi, mutta raskauspahoinvointi vaan kestää ja kestää. Mikäs siinä, kun vieraat syövät, niin käyt oksentamassa. Varmasti oikein mukavaa vieraillekin :)

Raskaus ei ole sairaus, mutta esim hyperemeesi on sairaus. Itse yrjösin 6 kk. Oli vähän rankkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi