Alkuraskaus ja mies kutsui juhannusvieraita
Olen raskaana rv 8+ ja nyt sain kuulla, että mies on kutsunut kaverinsa ja tämän vaimon ja lapsen meille yökylään juhannuksena.
Itseäni ällöttää tällä hetkellä koko ajan ja on voimaton olo. En kuitenkaan oksennus, joten mies ilmeisesti ajattelee, että olen ihan voimissani.
En vaan nyt jaksaisi vieraita yhtään, mutta ei kai sitä enää peruakaan voi.
Kommentit (138)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otat vieraat vastaan miehen kanssa, sen jälkeen annat miehelle lapun käteen, missä vain sinun itsellesi haluamat ruuat ja juomat, käsket iltaan mennessä hakemaan ne kaupasta ja painut makkariin lepäilemään.
Mitään et tee etukäteen etkä vieraiden aikana. Mies ja vieraat saavat keskenään selvitellä nukkumapaikat ja syömiset. Siivouksenkin jätät väliin jos et perussiivoustakaan jaksa tehdä.
Miehen vieraat, miehen vastuu.
toimiiko tämä myös kaikissa naisten haluamissa asioissa? nainen hoitakoon itse kaiken, alusta loppuun?
tämä on ripulivammaisimpia neuvoja palstalla ikinä, enkä nyt tarkoita ainoastaan tätä provoa
Kyllä, jos hän kutsuu kysymättä vieraita ja mies on samaan aikaan sairaana.
raskaus ei ole sairaus.
mitenkäs kaikki naisten muut hössötykset, joulusta alkaen?
nainen haluaa, nainen hoitaa?
Alkuraskauden väsymys ja pahoinvointi on ihan sairauteen verrattavaa. Kun koko ajan kuvottaa ja yrittää pidättää oksennusta, niin siinä ei iloisesti seurustella vieraiden kanssa, kokata, leivota, siivota ja pyykätä tai laittaa petejä nukkumiskuntoon.
Jos lapsettomasta parista toinen haluaa kaikki joulujutut ja toinen ei, niin se joulusta tykkäävä tekee sellaisen joulun kun haluaa. Jos perheessä on lapsia, niin joulun järjestäminen kuuluu kummallekin. Siis siinä tapauksessa, että kumpikin on kunnossa.
No sanoitki miehelle, että ei ole kiva juttu? Sanoitko, ettet kestitse, mies voi hoitaa? Oletteko keskustelleet aiheesta yhtään? Onko teillä yleensäkään tapana keskustella asioista? Onnea vauvaelämään, jossei tällaisiakaan asioita kyetä kahden kesken ratkomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otat vieraat vastaan miehen kanssa, sen jälkeen annat miehelle lapun käteen, missä vain sinun itsellesi haluamat ruuat ja juomat, käsket iltaan mennessä hakemaan ne kaupasta ja painut makkariin lepäilemään.
Mitään et tee etukäteen etkä vieraiden aikana. Mies ja vieraat saavat keskenään selvitellä nukkumapaikat ja syömiset. Siivouksenkin jätät väliin jos et perussiivoustakaan jaksa tehdä.
toimiiko tämä myös kaikissa naisten haluamissa asioissa? nainen hoitakoon itse kaiken, alusta loppuun?
tämä on ripulivammaisimpia neuvoja palstalla ikinä, enkä nyt tarkoita ainoastaan tätä provoa
raskaus ei ole sairaus.
Oletko koskaan ollut raskaana? Joskus se voi todellakin olla niin hankala, että se on kuin sairaus.
anna kun arvaan? käyt terapiassa, äänestä vihreitä, etkä ole ikinä tehnyt mitään oikeita töitä, vaan jotain käsienheiluttelua?
mene sinne hotelliin.
miten sä pärjäät edes kotonasi, kun kaikki oksettaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt nauti raskaudesta ja herkuttele juhannuksena vieraiden kanssa.
Voisiko joku vihdoin kertoa, mikä on se juttu, josta raskaudessa pitää nauttia? Inhottavaa aikaa.
Asennekysymys hyvin pitkälti. Minä ainakin nautin ja tein kaikkia mitä sai ja mistä tuli hyvä olo ja hyvä mieli. Kaikesta mistä piti luopua, luovuin ongelmitta. Olis ollu paljon paskempaa kaikki, jos olis valinnut toisin.
T. 3 erilaista raskautta takana, yksi erityisen vaativa riskiraskaus
Ne vieraat voisivat ottaa itse kopin siitä kestitsemisestä, kun sinun olo on mikä on. Niin minä ainakin tekisin.
Vierailija kirjoitti:
Ne vieraat voisivat ottaa itse kopin siitä kestitsemisestä, kun sinun olo on mikä on. Niin minä ainakin tekisin.
ei se mitään auta, kun kaikki oksettaa tätä trollia. sinne hotelliin vaan makaamaan ja kipuilemaan.
voi soittaa vaikka terapeutille samalla ja maata kristallikivien päällä valaanlaulua kuunnellen
Miksi ette vaadi ap:n miestä menemään muualle juhlimaan juhannusta? Ap on huonossa kunnossa ja hänellä on oikeus olla rauhassa omassa kodissaan! Ei hän minusta mitenkään yritä estää muiden juhlimista.
Vierailija kirjoitti:
Ai kamala :( mulla oli alkuraskaudessa ihan hirveä olo. Halusin vaan nukkua ja en pystynyt edes jääkaappia avaamaan kun kaikki hajut ällötti. Jos ei tällaista ole kokenut niin olkaapa oikeasti hiljaa! Ei ole mikään kuviteltu juttu tuo raju pahoinvointi ja väsymys.
Minäpä luulen, että ap ei ole ihan tuollaisessa kunnossa. Muuten mies tuskin olis kutsunut ketään. Kai se nyt näkee sitä arkea miten ap siellä toimii. Eiköhän tämä ole nyt joku ap:n keino kikkailla raskaudella. Come on, kaikki me ollaan sitä tehty. Jos ei aina ole joku huvittanu, ni raskauden piikkiin vaan!
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette vaadi ap:n miestä menemään muualle juhlimaan juhannusta? Ap on huonossa kunnossa ja hänellä on oikeus olla rauhassa omassa kodissaan! Ei hän minusta mitenkään yritä estää muiden juhlimista.
sattuu olemaan miehenkin koti. onko tämä naisille vaikeaa hahmottaa?
ap pakkaa ryysynsä ja menee hotelliin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Jos olen jotain halunnut, olen hoitanut ihan itse kaiken alusta loppuun. Suunnittelun, rahojen hankkimisen, ja jos asia on sellainen, ettei minulla ole taitoa tai työkaluja, olen omilla rahoillani palkannut jonkun ammattilaisen.
Yhdessä jonkun kanssa halutut jutut ovat olleet sitten yhteisiä projekteja. Ei ole koskaan tullut mieleenikään, että jonkun pitäisi tehdä kaiken ilmaiseksi puolestani vain koska haluan jotain kivaa itselleni. Aina maksan, osallistun tai teen vastapalveluksen. Lokit ovat ihan oma porukkansa, joita en ole ikinä ymmärtänyt, sukupuolielimiin katsomatta.
Olin aiemmin töissä ravintolassa (tapahtui 80-luvun lopulla). Minulla oli uudenvuodenaattona työvuoro 16-01 ja uudenvuoden päivänä 11-17. Satojen kilsojen päässä asuva siskoni kutsui itsensä miehineen meille uudeksi vuodeksi kylään vaikka ilmoitin, että minulla on töitä. Ei siinä vielä kaikki. Mieheni kutsui vielä kaverinsa ja uuden tyttöystävänsä kanssa kylään vaikka vastustin ajatusta henkeen ja vereen. Kaiken kruunasi se, että tuolloin uudenvuoden aattona töihin mennessäni minulle ilmoitettiin, että uudenvuodenpäivänä työvuoroni alkaakin jo klo 9.
Kun uudenvuoden yönä tulin töistä kotiin bileisiin, olin aivan raivona. En muista olinko järjestänyt syömisiä mutta petejä en tehnyt kellekään vaan painuin nukkumaan. Mieheni sätti minua käytöksestäni - etenkin kun paikalla oli tämä uusi ihminen (kaverinsa tyttöystävä). Mielestäni raivoni oli oikeutettua: olin etukäteen vastustanut vieraita ja ilmoittanut sen selvästi. Minulla oli noin 5h aikaa nukkua ennen kuin piti herätä ja mennä taas töihin - ja tupa (kaksio) on täynnä vieraita. Ravintolassa olin kerännyt likaisia laseja koko illan pöydiltä ja kotona odotti sama homma.
Meinasi tulla avioero mutta kaikkien kanssa sovittiin.
Tähän juttuun ei liittynyt lapset eikä raskaus mutta sopimattomaan aikaan kutsutut vieraat.
Raskauspahoinvoinnissa on todella sairas. Itse söin 3 kuukautta tomaattikeittoa, kun mikään muu ei mennyt alas. Toivota vieraat tervetulleiksi ja sanot, että olet kipeenä. Mies ja vieraat hoitakoot juhannuksen. Sinä voit vain levätä. Omassa tapauksessa oksentelu loppui seitsemännellä kuulla, minkä jälkeen alkoi kaamea närästys. En muista olleeni koskaan niin sairas.
Vierailija kirjoitti:
Itse en vieraana ilahtuisi, kun yllättäen minulle jäisi oma ja kaveriperheen taapero hoidettavaksi sekä tietenkin kaikki muu illan grillausta lukuunottamatta. Ehkä joku harva mies hoitaa kaikki vierailun vaatimat asian oman lapsen hoidosta alkaen. Olen itse ollut vieraana tuossa tilanteessa ja ei kauheasti naurattanut, kun miehet keskittyi seurustelemaan keskenään ja minulle jäi kaikki muu. Kyläpaikassa en meteliä nostanut, mutta jälkeenpäin mies kuuli kunniansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
raskaus ei ole sairaus.
Oletko koskaan ollut raskaana? Joskus se voi todellakin olla niin hankala, että se on kuin sairaus.
anna kun arvaan? käyt terapiassa, äänestä vihreitä, etkä ole ikinä tehnyt mitään oikeita töitä, vaan jotain käsienheiluttelua?
Voihan se ollakin, että joku kaltaisesi pitää minuakin käsienheiluttelijana, niin kuin sinä nyt noin yleensäkin tunnut naisia pitävän. Mutta niinpä vain olet itsekin tarvinnut apuani joskus. Olen kätilö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo voi olla ihan hyvä ratkaisu. Mies hoitaa siinä sivussa myös oman lapsensa. Rahaakaan ei mene, sillä lapsen mukana ollessa mies ei voi ryypätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisvihaajatrolli on taas aktiivinen. Se taaperokin pitää vissiin ottaa sinne hotelliin mukaan, että mies saa juhlia rauhassa?
Tyypillinen uuuuli.
Vierailija kirjoitti:
Koska tämä provo ei olisi mitää elle ap joutuisi tai teksi niin kun mies ajattelee. Tai jos parisuhde olisi tasaverainen jossa asioista keskustellaan etukäteen, sovitaan kuka huolehtii vieraista, mihin heitä kutsutaan kotii vai esim. vuokrataan sitä varten mökki jos kerran molemmille ei ole ok että vieraita kutsutaan kotiin jne.
En olis pystynyt itse ottamaan yhtään vierasta. Kerrotte, että sulla huonovointisuutta. Pystytkö olemaan jossain muualla?
Kyllä tuon peruakin voi.
Se teidän esikoinen tarvitsee valvojaa.
Onpas sekava tilanne.
Toivottavasti on ainakin ilman alkoholia.
Mies ei nyt oikein tajunnut tilannetta.
En tiedä mikä paras.
Itse vaan olin niin huonovointinen raskaulsissa, että en olis kyennyt yhtään kantamaan vastuuta muista.