Alkuraskaus ja mies kutsui juhannusvieraita
Olen raskaana rv 8+ ja nyt sain kuulla, että mies on kutsunut kaverinsa ja tämän vaimon ja lapsen meille yökylään juhannuksena.
Itseäni ällöttää tällä hetkellä koko ajan ja on voimaton olo. En kuitenkaan oksennus, joten mies ilmeisesti ajattelee, että olen ihan voimissani.
En vaan nyt jaksaisi vieraita yhtään, mutta ei kai sitä enää peruakaan voi.
Kommentit (138)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen voi kuvitella sellaisen mahataudin, jossa on ihan hirveä, etova olo, mutta yrjö ei välttämättä lennä. Sitä muutama kuukausi, välillä oksentaen. Jos joku tulee mulle nyt sanomaan, että raskaus ei ole sairaus, niin en takaa mitä tapahtuu.
raskaus ei ole sairaus vaikka miten tahtoisit sen olevan. raskauden aikana voi olla hyvinkin pahoja oireita, mutta ne eivät tee raskaudesta sairautta.
Ruokamyrkytyskään ei ole sairaus vaikka siinä on huono olo.
Ruokamyrkytyksen voi pahimmillaan kuolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen voi kuvitella sellaisen mahataudin, jossa on ihan hirveä, etova olo, mutta yrjö ei välttämättä lennä. Sitä muutama kuukausi, välillä oksentaen. Jos joku tulee mulle nyt sanomaan, että raskaus ei ole sairaus, niin en takaa mitä tapahtuu.
raskaus ei ole sairaus vaikka miten tahtoisit sen olevan. raskauden aikana voi olla hyvinkin pahoja oireita, mutta ne eivät tee raskaudesta sairautta.
Hyperemeesi on sairaus, se on diagnoosi. Itse olin 4 kk sairauslomalla.
niin. Mutta hypermeesi ei ole raskaus. Edelleen: raskaus ei ole sairaus. Raskauden aikana voi olla sairaana, raskauden aikana voi kokea oireita, mutta raskaus ei ole sairaus. Jos ihminen on raskaana ja hänellä on hypermeesi, hän sairastaa hypermeesiä, ei raskautta.
Meillä oli työmiehiä joille piti tehdä joka päivä ruoka, ja mulla raskauspahoinvointi. Yhtenäkin päivänä menin kauppaan ostamaan ruokatarvikkeita, ja tulin ulos satsumapussillisen kanssa. Kaikki muu ällötti liikaa. Olihan se tehtävä uusi kauppareissu.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli työmiehiä joille piti tehdä joka päivä ruoka, ja mulla raskauspahoinvointi. Yhtenäkin päivänä menin kauppaan ostamaan ruokatarvikkeita, ja tulin ulos satsumapussillisen kanssa. Kaikki muu ällötti liikaa. Olihan se tehtävä uusi kauppareissu.
minä samassa tilanteessa ilmoitin työmiehille, että nyt on sellainen tilanne etten jaksa tehdä teille ruokaa, joten vastustaako kukaan, jos tilaan pizzat teille. Kukaan ei vastustanut ja keräsin täytetoiveet ja soitin tilauksen.
Miten ihmeessä mies edes menee kutsumaan yhtäkään vierasta keskustelematta asiasta ensin sinun kanssa?? Ihan jo ilman raskauttakin.
Tottakai voit perua sen, kerta sinulta ei oltu kysytty!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otat vieraat vastaan miehen kanssa, sen jälkeen annat miehelle lapun käteen, missä vain sinun itsellesi haluamat ruuat ja juomat, käsket iltaan mennessä hakemaan ne kaupasta ja painut makkariin lepäilemään.
Mitään et tee etukäteen etkä vieraiden aikana. Mies ja vieraat saavat keskenään selvitellä nukkumapaikat ja syömiset. Siivouksenkin jätät väliin jos et perussiivoustakaan jaksa tehdä.
Miehen vieraat, miehen vastuu.
toimiiko tämä myös kaikissa naisten haluamissa asioissa? nainen hoitakoon itse kaiken, alusta loppuun?
tämä on ripulivammaisimpia neuvoja palstalla ikinä, enkä nyt tarkoita ainoastaan tätä provoa
Hehheh. Yleensä nimenomaan nainen hoitaa tuon kaiken, vaikka vieraat olisi ns. miehen vieraita.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä mies edes menee kutsumaan yhtäkään vierasta keskustelematta asiasta ensin sinun kanssa?? Ihan jo ilman raskauttakin.
Ei taida ap:llä olla sananvaltaa perheessään. Itse en missään nimessä hyväksyisi, että mies menis kutsumaan meille vieraita, ja vielä juhannukseksi kysymättä minulta lupaa! Enkä kyllä itsekään kutsuisi ilman varmuutta siitä, että se on miehellekin ok.
Jäin miettimään, että joko olette uskaltaneet noin alkuvaiheessa, että olet raskaana? Jos et, ja vieraat ei tiedä, niin vielä idiootimpaa mieheltä, kun sitten varmasti raskaus paljastuu liian aikaisin vieraille, kun voit pahoin, etkä voi mitään alkoholiakaan ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minä samassa tilanteessa ilmoitin työmiehille, että nyt on sellainen tilanne etten jaksa tehdä teille ruokaa, joten vastustaako kukaan, jos tilaan pizzat teille. Kukaan ei vastustanut ja keräsin täytetoiveet ja soitin tilauksen.
tämä(kin). En ymmärrä, että jos on itsellä heikko olo, ihan mistä tahansa syystä ja tajuaa ettei jaksaisi tehdä jotain juttua itse ja missään ei ole velvoitettu, että juttu pitäisi tehdä 100% alusta loppuun itse, niin miksei voi toimia noin, että tosiaan sanoo vaan, että sori olo heikko, käykö, että ostan teille valmispizzat.
Tai aloittajan tapauksessa, kun miehensä oli kutsunut vieraat, niin mikä ihmeen pakko on tunkea itsensä sinne sitten mukaan emännöimään - kyllä se mies varmaan ihan itse siitä selviää, kun selvisi vieraiden kutsumisestakin itse. Tosiaan toivottaa vain vieraat tervetulleeksi, selittää miksi menee lepäämään ja sitten vaikka vielä sanoo, että on hyvillään siitä, että miehellä on jotain aikuista seuraa, kun minusta ei nyt ole tähän ja toivoo, ettei vieraat missään nimessä lähde pois siksi, että minä olen lepäilemässä.
Sitäpaitsi ihmisuhteille tekee muutenkin parisuhteessa hyvää se, että välillä vieraat on vain toisen puolison kanssa. Muuten kaikki menee aina sitä samaa kaavaa, että toinen alkaa hallita keskusteluja, tarjoiluja, suunnitelmia ja ajanvietteitä. Kun toinen saa välillä olla päättävän asemassa, niin se itsessään jo monipuolistaa suhdetta ja auttaa puolisoita näkemään asioita toisenkin näkövinkkelistä ja ehkä myös naisia tajuamaan, että miehetkin osaa hoitaa tuollaisia juttuja, jos heille antaa siihen tilaa ja mahdollisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai voit perua sen, kerta sinulta ei oltu kysytty!
mikä oikeus hänellä muka on perua miehensä sopimia menoja, onko se mies määrätty holhouksen alaiseksi ?
Ajatteleeko kukaan niitä vieraita? Olisi melkoisen jäätävää tulla juhannuksen viettoon lapsen kanssa ja tajuta, että emäntä on raskaana, eikä varmastikaan ole meitä sinne halunnut, vaikka pöljä miehensä kutsui.
Tietysti siinä yrittäisi olla avuksi kaikin tavoin, mutta kyllähän sen tajuaisi, että oikeasti se toivoo meidät vain helkkariin sieltä. Vaikea lähteäkin, kun siitäkin tulee helposti draamaa.
Kyllä kiittelisin isännän kivasta tempusta ja ihanasta juhannuksesta!
Käyttäjä39572 kirjoitti:
Ajatteleeko kukaan niitä vieraita? Olisi melkoisen jäätävää tulla juhannuksen viettoon lapsen kanssa ja tajuta, että emäntä on raskaana, eikä varmastikaan ole meitä sinne halunnut, vaikka pöljä miehensä kutsui.
Tietysti siinä yrittäisi olla avuksi kaikin tavoin, mutta kyllähän sen tajuaisi, että oikeasti se toivoo meidät vain helkkariin sieltä. Vaikea lähteäkin, kun siitäkin tulee helposti draamaa.
miten se, että vieraille kerrotaan, että nyt en jaksakaan olla pystyssä, tarkoittaisi sitä, ettei olisi vieraita sinne halunnut? Siis ihan oikeasti en tajua.
Meillä ainakin on ihan normaalia, että mies voi kutsua ihmisiä kotiimme ja jos minä en sitten syystä tai toisesta voi tai jaksa olla läsnä, sitten en ole. Sama minun kanssa ja mies voi todeta ovelta, että kiva kun tulitte, minä häippäsen tästä kalaan, kun lupasin naapurille auttaa verkkojen kanssa.
Kaikki tietävät tämän eikä kukaan odota mitään täyskestitystä tai molempien osallistumista. Kerran kävi niinkin, että oli migreenikohtaus minulla ja sanoin vieraille (jotka mies oli kutsunut), että täytyy nyt mennä puoleksi tunniksi ottamaan pikatorkut, niin vieraiden lapsi kysyi äidiltään, että saako hän mennä mukaan, kun hänkin haluaisi ottaa pikatorkut :D sanoin sitten, että minulle kyllä sopii, nukkuessahan se aika menee ja sitten lähdettiin molemmat pikatorkuille. Meillä kun on aina ollut periaatteena, että vieraat saisi olla meillä kuin kotonaan, niin tuo nyt sopi siihen ajatukseen ihan hyvi ja mukavaa, että lapsikin oli sen sisäistänyt.
Outo mies. Omasta puolesta voisin sanoa että jos kyläpaikassa joku vaikuttaisi sairaalta (väsynyt, pahoinvoivan oloinen, ei aterioi yhdessä eikä toimi muuten normaalisti) niin lähtisin aika nopeasti pois. Vaikuttaisi siltä että en ole tervetullut tai että salaillaan mahatautia.
Elämä seis, kun rouva on paksuna!
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä39572 kirjoitti:
miten se, että vieraille kerrotaan, että nyt en jaksakaan olla pystyssä, tarkoittaisi sitä, ettei olisi vieraita sinne halunnut? Siis ihan oikeasti en tajua.
Meillä ainakin on ihan normaalia, että mies voi kutsua ihmisiä kotiimme ja jos minä en sitten syystä tai toisesta voi tai jaksa olla läsnä, sitten en ole. Sama minun kanssa ja mies voi todeta ovelta, että kiva kun tulitte, minä häippäsen tästä kalaan, kun lupasin naapurille auttaa verkkojen kanssa.
Kaikki tietävät tämän eikä kukaan odota mitään täyskestitystä tai molempien osallistumista. Kerran kävi niinkin, että oli migreenikohtaus minulla ja sanoin vieraille (jotka mies oli kutsunut), että täytyy nyt mennä puoleksi tunniksi ottamaan pikatorkut, niin vieraiden lapsi kysyi äidiltään, että saako hän mennä mukaan, kun hänkin haluaisi ottaa pikatorkut :D sanoin sitten, että minulle kyllä sopii, nukkuessahan se aika menee ja sitten lähdettiin molemmat pikatorkuille. Meillä kun on aina ollut periaatteena, että vieraat saisi olla meillä kuin kotonaan, niin tuo nyt sopi siihen ajatukseen ihan hyvi ja mukavaa, että lapsikin oli sen sisäistänyt.
No siten se tarkoittaa, että ap sanoi, että ei tahdo.
Kyllä meilläkin mennään torkuille ja kalaan ja vieraat ovat kuin kotonaan - silloin, kun molemmat vieraita haluavat.
Kuitenkin kotini on minun koti, ei mikään kestikievari, jonne on oltava vapaa pääsy jokaisessa elämäntilanteessa. Esimerkiksi alkuraskaus oli itselleni sellainen, että en toivonut meille vieraita yöksi norkkumaan. On niitä muitakin ollut, läheisen kuoleman odottelu, esimerkiksi. Nämä kuolemat ja syntymät kun ovat akuuttivaiheessa sellaisia, että niitä haluaa ensin käsitellä ja käydä läpi ihan oman perheen kesken, ei vieraiden, ei edes rakkaiden vieraiden.
Meidän kaveripiiristä on karsiutuneet ihmiset, jotka eivät tajua, että aina ei olla ehtoista emäntää ja rempsakkaa isäntää.
Käyttäjä39572 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä39572 kirjoitti:
No siten se tarkoittaa, että ap sanoi, että ei tahdo.
Kyllä meilläkin mennään torkuille ja kalaan ja vieraat ovat kuin kotonaan - silloin, kun molemmat vieraita haluavat.
Kuitenkin kotini on minun koti, ei mikään kestikievari, jonne on oltava vapaa pääsy jokaisessa elämäntilanteessa. Esimerkiksi alkuraskaus oli itselleni sellainen, että en toivonut meille vieraita yöksi norkkumaan. On niitä muitakin ollut, läheisen kuoleman odottelu, esimerkiksi. Nämä kuolemat ja syntymät kun ovat akuuttivaiheessa sellaisia, että niitä haluaa ensin käsitellä ja käydä läpi ihan oman perheen kesken, ei vieraiden, ei edes rakkaiden vieraiden.
Meidän kaveripiiristä on karsiutuneet ihmiset, jotka eivät tajua, että aina ei olla ehtoista emäntää ja rempsakkaa isäntää.
En tajua minäkään, miten ei tajua, että aina ei vieraita tahdota. Mahtaako tuo tyyppi itse tunkea toisten kotiin ajatuksella "me nyt tultiin, hei eläkää vaan omaa elämää, menkää nukkumaan ja kalaan, me täällä kyllä viihdytään teillä siitä huolimatta" sen enempää talon väkeä kuulematta.
Toivoisin että asia olisi noin päin. Täällä rv.27 menossa ja mies lähti yhtäkkiä kaveriporukkansa kanssa viettämään mökkijuhannusta, kauas, eikä edes omalla autollaan jolla pääsisi tarpeen vaatiessa pois. Ilmoitti palaavansa joskus sunnuntaina. Minua ei mukaan kutsuttu mutta katsottiin ilmeisesti asian laita niin että minä hoidan iloisena kotona jo olevan lapsi arjen ja eläimet raskauden ja juhannuksen kunniaksi yksin. Se vaan on niin että ne ei tajua .. eikä sitä koskaan kannata odottaakaan. Ja miehen on turha odottaa minulta miellyttävää ensi viikon alkua jos makaa krapulassaan samalla kun minä laukkaan ylimääräiseen ultraääneen katsomaan kuinka vaarallisesti se istukka olikaan nyt kiinnittynyt vanhaan sektioarpeen. Olo on todella paska ja yksinäinen tällä hetkellä. Tavata tuttuja ja ottaa muutama on ok, mutta läksiä muutaman yön ryyppylomalle "juhannuksen kunniaksi" ei ole ihan ok tässä elämäntilanteessa.
Lähde jonnekin hotelliin juhannukseksi? Voit syödä ja levätä siellä oman vointisi mukaan.