Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkuraskaus ja mies kutsui juhannusvieraita

Vierailija
21.06.2021 |

Olen raskaana rv 8+ ja nyt sain kuulla, että mies on kutsunut kaverinsa ja tämän vaimon ja lapsen meille yökylään juhannuksena.

Itseäni ällöttää tällä hetkellä koko ajan ja on voimaton olo. En kuitenkaan oksennus, joten mies ilmeisesti ajattelee, että olen ihan voimissani.

En vaan nyt jaksaisi vieraita yhtään, mutta ei kai sitä enää peruakaan voi.

Kommentit (138)

Vierailija
21/138 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kamala :( mulla oli alkuraskaudessa ihan hirveä olo. Halusin vaan nukkua ja en pystynyt edes jääkaappia avaamaan kun kaikki hajut ällötti. Jos ei tällaista ole kokenut niin olkaapa oikeasti hiljaa! Ei ole mikään kuviteltu juttu tuo raju pahoinvointi ja väsymys.

Vierailija
22/138 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen tällä kertaa. oliko tämä ensimmäinen juhannusprovo? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/138 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita vierasrouvalle ja kerro että sinua kuvottavaa kokoajan, jos hän on ystäväsi ymmärtää, jos ei ymmärrä mitä teet tuollaisella vieraalla.

Vierailija
24/138 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otat vieraat vastaan miehen kanssa, sen jälkeen annat miehelle lapun käteen, missä vain sinun itsellesi haluamat ruuat ja juomat, käsket iltaan mennessä hakemaan ne kaupasta ja painut makkariin lepäilemään.

Mitään et tee etukäteen etkä vieraiden aikana. Mies ja vieraat saavat keskenään selvitellä nukkumapaikat ja syömiset. Siivouksenkin jätät väliin jos et perussiivoustakaan jaksa tehdä.

Miehen vieraat, miehen vastuu.

toimiiko tämä myös kaikissa naisten haluamissa asioissa? nainen hoitakoon itse kaiken, alusta loppuun? 

tämä  on ripulivammaisimpia neuvoja palstalla ikinä, enkä nyt tarkoita ainoastaan tätä provoa 

Vierailija
25/138 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä voit sanoa, että jätät tällä kertaa alkoholin väliin koska on vähän huono olo. Toisaalta vieraat varmaan ihmettelevät, miksi heidät on kutsuttu jos sinulla on oletettavasti vatsatauti. Eli siitä he tekevätkin luultavasti johtopäätöksen, että olet raskaana.

Raskaana ja vauva-aikaan kannattaa pitää yllä sosiaalisia kontakteja. Mutta jos yhdessä asutaan, niin isommista vierailuista pitäisi sopia yhdessä kumppanin kanssa. Etenkin nyt, kun et ole täysissä voimissasi.

Vierailija
26/138 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi, pitäähän se koko elämä keskeyttää, kun arvon rouva on RASKAANA!

Sulla ei selvästi oo ollut raskauspahoinvointia kun et ymmärrä.

Mulla oli ekassa raskaudessa hyperemeesi, todellakin "koko elämä keskeytyi" pariksi kuukaudeksi. Toisessa raskaudessa onneksi oli helpompaa, oksensin harvoin mutta etova ja paha olo 24/7. Ei hirveästi tee mieli seurustella ja olla haisevan ruuan lähellä.

No minulla ollut hyperemeesi neljässä raskaudesta, oksentaminen loppui synnytykseen, hajuherkkyys tasaantui vuosi synnytyksestä. Silti, on tärkeää muulle perheelle pysyä kiinni normaalissa. Pitääkö koko perheen sairastaa raskautta äidin kanssa? Itse makasin sängyssä ja oli oikein mukavaa, kun muu perhe sai parempivointista seuraa ja muutenkin muuta ajateltavaa. Sitä paitsi, tuskin ne vieraat odottaa passaamista, jos näkevät äidin heikon kunnon?

Vierailija
27/138 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä yleensäkin tapana kutsua vieraita keskustelematta siitä muun perheen kanssa etukäteen?

Miehelläni valitettavasti on. Kertoo, että on kutsunut ja pyytää vahvistamaan, että eikö olekin kiva.

Mielestäni tosiaan saa kutsua omia kavereitaan, jos vastaa vieraista. Mutta se, että kutsuu myös perheet, tarkoittaa sitä, että myös minun täytyy olla vieraiden seurassa koko ajan, kestitä ym.

Itsekin kutsun ystäviä kahville, mutta silloin minulle riittää, että mies moikkaa, jos sattuu olemaan paikalla.

Ap

Vierailija
28/138 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita vierasrouvalle ja kerro että sinua kuvottavaa kokoajan, jos hän on ystäväsi ymmärtää, jos ei ymmärrä mitä teet tuollaisella vieraalla.

mielikuvitusihimisille on vaikeampi soittaa 

Vierailija
29/138 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi, pitäähän se koko elämä keskeyttää, kun arvon rouva on RASKAANA!

Sulla ei selvästi oo ollut raskauspahoinvointia kun et ymmärrä.

Mulla oli ekassa raskaudessa hyperemeesi, todellakin "koko elämä keskeytyi" pariksi kuukaudeksi. Toisessa raskaudessa onneksi oli helpompaa, oksensin harvoin mutta etova ja paha olo 24/7. Ei hirveästi tee mieli seurustella ja olla haisevan ruuan lähellä.

Sama oli täällä. Viime juhannus meni vessa lattialla. Välillä sängyssä, mutta oli vaan kätevämpää olla tyytnytn ja peiton kanssa jo valmiiksi siellä vessassa. Siihen vieraita...

Vierailija
30/138 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt nauti raskaudesta ja herkuttele juhannuksena vieraiden kanssa.

Voisiko joku vihdoin kertoa, mikä on se juttu, josta raskaudessa pitää nauttia? Inhottavaa aikaa.

En halua vääntää veistä haavassa, mutta esim. minulla on ollut enemmän tai vähemmän ihan normaali olo koko raskauden ajan. Rv 20 nyt menossa, eli voihan olla, että ne inhottavat ajat ovat vasta edessä. Tai sitten eivät.

Vierailija
31/138 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä yleensäkin tapana kutsua vieraita keskustelematta siitä muun perheen kanssa etukäteen?

Miehelläni valitettavasti on. Kertoo, että on kutsunut ja pyytää vahvistamaan, että eikö olekin kiva.

Mielestäni tosiaan saa kutsua omia kavereitaan, jos vastaa vieraista. Mutta se, että kutsuu myös perheet, tarkoittaa sitä, että myös minun täytyy olla vieraiden seurassa koko ajan, kestitä ym.

Itsekin kutsun ystäviä kahville, mutta silloin minulle riittää, että mies moikkaa, jos sattuu olemaan paikalla.

Ap

Juu, ihan varmaan juuri näin =D 

Vierailija
32/138 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otat vieraat vastaan miehen kanssa, sen jälkeen annat miehelle lapun käteen, missä vain sinun itsellesi haluamat ruuat ja juomat, käsket iltaan mennessä hakemaan ne kaupasta ja painut makkariin lepäilemään.

Mitään et tee etukäteen etkä vieraiden aikana. Mies ja vieraat saavat keskenään selvitellä nukkumapaikat ja syömiset. Siivouksenkin jätät väliin jos et perussiivoustakaan jaksa tehdä.

toimiiko tämä myös kaikissa naisten haluamissa asioissa? nainen hoitakoon itse kaiken, alusta loppuun? 

tämä  on ripulivammaisimpia neuvoja palstalla ikinä, enkä nyt tarkoita ainoastaan tätä provoa 

Kyllä, jos hän kutsuu kysymättä vieraita ja mies on samaan aikaan sairaana.

Vierailija
33/138 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin samaistua aloittajaan. Alkuraskaus oli minulla pelkkää tauotonta pahoinvointia, vaikka oksennusta ei tullutkaan. Siinä ei ollut mitään nautittavaa eikä herkuttelu tullut kuuloonkaan kun mikään ei maistunut ja kaikki öklötti. Ap:n tilanteessa makoilisin varmasti sängyssä ja antaisin muiden juhlia keskenään.

Vierailija
34/138 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku vihdoin kertoa, mikä on se juttu, josta raskaudessa pitää nauttia? Inhottavaa aikaa.

En halua vääntää veistä haavassa, mutta esim. minulla on ollut enemmän tai vähemmän ihan normaali olo koko raskauden ajan. Rv 20 nyt menossa, eli voihan olla, että ne inhottavat ajat ovat vasta edessä. Tai sitten eivät.

Ei se mitään. Kiva, jos raskaus etenee kuin huomaamatta.  :) Minulla on esimerkiksi pelkän nukkumisen takia ollut ongelmia jo rv 12 lähtien, ja nyt rv 29 nousen jo kolmesti yössä pissalle ja herään joka kerta vaihtaessani asentoa. Plus sitten vielä kaikki muu.

Vierailija
35/138 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi se tarkoittaisi sitä? Tai miksi olet valinnut puolison jolle se tarkoittaa sitä että sinä teet kuten hän ajattelee?

Itse voisin hyvin sanoa että mulla on muita suunnitelmia, en nyt ehdi olla vieraiden kanssa. Mies joko ilmoittaa kavereille että suunnitelmiin tuli muutos tai sitten keskitsee ja viihdyttää koko porukan ei vain niitä miespuolisia kavereitaan.

Vierailija
36/138 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olla tämän miehen kaverin vaimon kanssa kovin läheisiä. Hän on mukava, mutta ollaan aika erilaisia eikä ihan samalla aaltopituudella.

Miehelle tämä kaveri on hyvin läheinen. Jos mies haluaa kertoa raskaudesta näin aikaisin, niin fine. Mutta itse koen, ettei hänen vaimonsa tosiaan ole minulle niin läheinen, että kertoisin hänelle ensimmäisten joukossa tai haluaisin keskustella hänen kanssaan, jos raskaus meneekin kesken.

Ap

Vierailija
37/138 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

raskaus ei ole sairaus.

mitenkäs kaikki naisten muut hössötykset, joulusta alkaen?

nainen haluaa, nainen hoitaa? 

Vierailija
38/138 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan elämässäni voinut niin huonosti kuin raskausviikoilla 7-16. En edes pystynyt kuvittelemaan sellaista etukäteen! Sellainen vellova merisairaus/krapulainen olo aamusta iltaan, tolkuton väsymys, pelkkä jonkun "väärän" ruoan näkeminen tai haistaminen laittoi oksentamaan ja oksennusta tulikin monta kertaa joka ikinen päivä. Että nauti siinä sitten raskaudesta, eihän se mikään sairaus ole! :-)

Vierailija
39/138 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi sun pitäis kestitä? Tietenkin mies kestitsee vieraansa.

Vierailija
40/138 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

raskaus ei ole sairaus.

mitenkäs kaikki naisten muut hössötykset, joulusta alkaen?

nainen haluaa, nainen hoitaa? 

Oletko koskaan ollut raskaana? Joskus se voi todellakin olla niin hankala, että se on kuin sairaus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme