Miten pääsee yli tästä hyväkskäytetyn ihmisen tunteesta?
Olen kai käsittääksen aika fiksu, mukava, huumorintajuinen ja asioita ymmärtävä ihminen. Mietin usein muiden parasta ja kai välillä ohi itsenikin. En ajatellut, että myönän tätä edes itselleni, eikä ole edes niin iso asia, mutta mulle on.
Naimisissa oleva parin lapsen isä laittoi vaan viestin, ettei nyt kykene enää tähän ja toivottavasti ei jäänyt paha mieli. No ei jäänyt muusta kuin siitä, että oksettaa olla joku idiootin panopuu. Luulin olevani fiksumpi. Hävettää, nolottaa, tyhmää. Vastasin vain, että eipä se haittaa, mutta mietitkö joskus jatkossa sitten, että olisiko nelikymppisellä miehellä ehkä parempi harkintakyky, tunne-elämän tasapaino ja ymmärrys ylipäätään kuin parikymppisellä naisella. Todella, todella tyhmä olo. Enkä mitään muuta tyhmää edes tehnyt kuin annoin itseäni tolle. Hyi hitto mua oksettaa miehet nyt kaiken kaikkiaan!
Kommentit (52)
Kiva juttu! Mulla on ollut nuorena vähän vastaava tilanne (ei varsinaista suhdetta eikä varattua miestä, mutta "nolo" suhteentapainen) ja koin ihan lamauttavaa häpeää pitkään. Ihan oikeasti, se ei kannata! Toi miten toimit tuossa suhteessa ei kerro sinusta ihmisenä mitään. On äärimmäisen normaalia haluta ihailua, huomiota ja tunnetta siitä, että joku välittää ja haluaa. Väittäisin, että melkein kaikki ovat tehneet sen kokemuksen eteen jotain, mitä myöhemmin katuvat tai mikä tuntuu nololta. Tervetuloa joukkoon :) t. Edellinen
Kiva, jäi kappale välistä. Eli lyhyesti sanottuna oli seksisuhde, jossa selvät pelisäännöt ja ei sekään nyt haittaa, että loppui sitten lopulta kuin seinään. Mutta olo on kuin nartulla. Vittu. Olenko mä vaan helvetin säälittävä vai voisko joku sanoa pliis, että myös mies on aika ällö kun nuoria tyttöjä ja niiden surkeaa mielenterveyttä hyväkskäyttää? Koska surkea se mulla on jo valmiiks. :(
ap
No ajattele ens kerralla aivoillasi, äläkä pillullasi.
Eikä... miksi ihmeessä rupesit suhteeseen "naimisissa olevan, parin lapsen isän" kanssa...!!! Tämä ei nyt sovi yhteen sen kanssa, kun sanot "miettiväsi muiden parasta, jopa ohi itsesikin"...!!!! Tässä on nyt sen luoka ristiriita, että epäilen provoksi, tai sitten olet kaikkea muuta kuin "asioita ymmärtävä ihminen".
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 02:41"]
[/quote]
No kiitos vaan. Voi helvetti tarviiko tällasta tulla edes sanomaan? Niin järkevää. Mulla on todella paska olo, kiva jos sun yömeininkejä kohottaa se et joku minä random tuun vieläkin pahemmalle mielelle! :( Suomalaiset on kamalia.
ap
Aikuinen ihminen olet. Nuole haavasi, kunnioita tästedes muiden avioliittoja. Käy sp-tautitesteissä tuollaisen panopetterin jäljiltä,
Joo, surkeita olette molemmat, ihan tasapuolisesti. Ei sympatiaa täältä kummallekaan.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 02:44"]
Eikä... miksi ihmeessä rupesit suhteeseen "naimisissa olevan, parin lapsen isän" kanssa...!!! Tämä ei nyt sovi yhteen sen kanssa, kun sanot "miettiväsi muiden parasta, jopa ohi itsesikin"...!!!! Tässä on nyt sen luoka ristiriita, että epäilen provoksi, tai sitten olet kaikkea muuta kuin "asioita ymmärtävä ihminen".
[/quote]
Mutta kun mikään ei ole noin mustavalkosta! Tekisi mieli melkein ilmiantaa tämä ihminen! Vaikka onkin ollut niin saatanan ystävällinen ja kiva ja kuin seinään sitten "kiitti mulle riitti". Miesten pitäis nussia vaan omanikäsiään. Mulle jäi hirveä olo tästä. Ja ajattelen kaikkia muita just niin paljon, että heitän itteni näin hunningolle, että olen jonkun idiootin panopuu..
ap
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 02:45"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 02:41"]
[/quote]
No kiitos vaan. Voi helvetti tarviiko tällasta tulla edes sanomaan? Niin järkevää. Mulla on todella paska olo, kiva jos sun yömeininkejä kohottaa se et joku minä random tuun vieläkin pahemmalle mielelle! :( Suomalaiset on kamalia.
ap
[/quote]
Kunhan nyt vain totesin, ei se mitään mun yömeininkejä kohottanut. Miksi sä tekeydyt tuossa asiassa jotenkin nuoreksi ja viattomaksi uhriksi? Minä seurustelin parikymppisenä nelikymppisen miehen kanssa ja voisinpa melkein sanoa olleeni henkisesti aikuisempi kuin tuo silloinen miesystäväni.
Nuorilla naisilla heittäytyminen johonkin suhteeseen tarkoittaa valitettavan usein sitä, että tavallaan oletetaan miesosapuolen huolehtivan sinusta ja kantavan vastuun myös puolestasi. Tämä johtuu henkisestä kypsymättömyydestä ja epäitsenäisyydestä. Ulkoisesti ollaan "aikuisia naisia" mutta sisällä on pieni tyttö - täysin irti todellisuudesta. Miehet taas ovat ikään katsomatta melkein vielä alkeellisempia. Ympäröivä todellisuus on yksi iso karkkikauppa, jossa saa katsella ja makustella ihan mitä vaan, koska mies taas naivisti olettaa, että tyttö tietää mitä tekee. Oma vakikumppani voidaan kätevästi unohtaa sanomalla "mehän olemme molemmat aikuisia ihmisiä". Joo joo. Kyllä sä tuosta pääset yli. Ja ota huomioon, että menemällä suhteeseen varatun miehen kanssa, olet kuitenkin oman aikasi saanut siitä jotain: seksiä ja miehen huomionosoituksia. Väitteet hyväksikäytöstä eivät siis tarkalleen ottaen pidä paikkansa, koska silloihan et olisi saanut suhteesta mitään.
Ei heru sympatiaa täältäkään. Nyt Sä itket täällä jonain helkutan uhrina, kun perheen isää ei nappaakaan.
Myönnän, että mulla meni kakskymppisenä tyttönä tosi lujaa, mutta kyllä mä silloin varatut kiersin kaukaa.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 12:31"]Mä ymmärsin tämän niin, että ensisijaisesti ap:ta nolottaa tapahtunut, se ei sovi hänen ihanneminäkuvaansa tai jotain. Ja että tämä oli nyt jotenkin peruuttamaton moka. Mutta ajattele, ap,, jos joku ystäväsi kertoisi sinulle kun olette esim 4-kymppisiä, että hänellä oli parikymppisenä lyhyt suhde varatun miehen kanssa. Et varmaan pitäisi häntä moraalittomana luuserina. Tuollaista sattuu elämässä ja usein ekat suhteet ovat jotenkin hankalia tai epätasapainoisia. Koska parikymppisenä vasta harjoitellaan elämää. Moraalisesti (vaimoon liittyen) miehellä on 99% vastuu tapahtuneesta, hän on varattu, sinä et.
[/quote]
Kiitos kommentista! Ymmärsit juurikin syyn, josta ahdistus pääosin johtuu. Enemmän kuin kiintymys mieheen tai seksiin mieltä vaivaa huono olo ylipäätään tapahtuneesta ja tyylistä ja tavasta, jolla olin siinä osallisena.Helpotti nämä sunkin sanas, kiitos. :)
ap