Mitä lääkärinne on tehnyt, jos teillä runsaat kuukautiset?
Kommentit (101)
Otettiin verikokeet. Määräsi gynelle tutkimuksiin ja rautakuurin. Tämä siis ihan peruslääkäriltä. Gyne teki ultran ja nyt etsitään sopivia pillereitä, jotka voisivat hillitä vuotoja. Edelliset lopetti veritulpan takia.
Vierailija kirjoitti:
Otettiin verikokeet. Määräsi gynelle tutkimuksiin ja rautakuurin. Tämä siis ihan peruslääkäriltä. Gyne teki ultran ja nyt etsitään sopivia pillereitä, jotka voisivat hillitä vuotoja. Edelliset lopetti veritulpan takia.
Niin ja caprilon lääkkeen sain, Luojan kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän voi tehdä sille että on koko ajan menkat eli kierto 21pv. Kierukka ei käy. Ikää 46 eli pillereitäkään ei kai suositell. Vuoto kestää 7-8pv, sitten pieni tauko ja taas sama uudestaan!
Minipillerit käy. Eikö tutkimuksissa löytynyt mitään syytä?
Vierailija kirjoitti:
Mitähän voi tehdä sille että on koko ajan menkat eli kierto 21pv. Kierukka ei käy. Ikää 46 eli pillereitäkään ei kai suositell. Vuoto kestää 7-8pv, sitten pieni tauko ja taas sama uudestaan!
asiaan voi varmaan vastata lääkärisi paremmin kuin vauvapalstan raati, koska emme ole tutkineet sinua emmekä tutustuneet sairauskertomukseesi ja tuskin täällä lääkäreitäkään käy ja jos käy, niin eivät nekään ehkä muuta neuvoisi, kuin että mene lääkäriin.
Caorilon- kuurin, ja tarvittaessa varalle. Ei onneksi tarvinnut, kuin tuon yhden kerran.
Kirjoitti Cyklokapron-reseptin, olen ollut tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minipillerit käy. Eikö tutkimuksissa löytynyt mitään syytä?
No tk lääkäri tutki ja sanoi että normaalia perimenopaussia, ensin kuukautiset kiihtyy, sitten vasta parin vuoden päästä hidastuu. Ennen oli kierto 28-29pv. Nyt koko ajan menkat. Anemia varmaan kohta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä lääke tää on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä lääke tää on?
Vierailija kirjoitti:
Mulla ihan sama kierto + kesto. Ikää tosin 48v. Söin vuosikausia pillereitä, mutta jätin ne pois sivuvaikutusten takia. Kokeilin ainakin kolmea eri merkkiä. Mulla on alle 30 vuotiaana diagnosoitu endometrioosi, mutta raskauduin ihan suht helposti 32 vuotiaana. Olisikohan ollut toisella kierrolla.
Kierrukkaa en halua, kun pelkään sivuoireita ja pelkään ettei helpota tilannetta muutenkaan, kun ei pillereistään ollut juuri apua. Pillereitä ei enää suositeltu, kun on sen verran pitkä tauko, kun jätin ne pois. Enkä halua kyllä niitäkään juuri sivuoireiden takia. Ärsyttää vain koko tilanne. Mulla on ollut aina suht runsaat ja pitkät menkat (n. 7pv), eikä pillerit vaikuttaneet tähän oikein mitenkään. Kipuja ja muita oireita on ollut menkkojen aikana aina. Pillereillä tai ilman. Turhauttaa. Toivon vain, että loppuisivat kokonaan.
Mirena-hormonikierukka laitettu, auttoi ehkä ensimmäiset puoli vuotta. Sen jälkeen kokeiltu caprilonia (kallis ja pitää ottaa joku 8 tbl päivässä). Nyt syönyt primolut noria jatkuvasti 1tbl päivässä, kuukautiset pysyvät poissa. Ja edelleen siis on myös se mirena paikoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Mirena-hormonikierukka laitettu, auttoi ehkä ensimmäiset puoli vuotta. Sen jälkeen kokeiltu caprilonia (kallis ja pitää ottaa joku 8 tbl päivässä). Nyt syönyt primolut noria jatkuvasti 1tbl päivässä, kuukautiset pysyvät poissa. Ja edelleen siis on myös se mirena paikoillaan.
no onko nyt sen kalliimpi caprilon kuin e pilleritkään
Naurahti ja sanoi että se kuuluu naiseuteen. Vaihdoin lääkäriä sen jälkeen. Seuraava lähetti kunnollisiin tutkimuksiin.