Vierailija

Määrättiin Clindamycin antibiootti kuuri. Vuosi sitten söin amorionia mutta sain anafylaktisen shokin siitä. Jos olen tarvinnut antibioottikuurin niin se on ollut yleensä doximycin sen jälkeen. Nyt tulehdukseni takia lääkäri määräsi kefexinin, sain siitä eilen kovan allergisen reaktion (osasin odottaa sitä niin otin kokeeksi vain puolikkaan, onneksi). Tänään soitin lääkärille ja hän määräsi tämän antibiootin, sanoi että on vahvempi kuin muut aikaisemmat. Olen todella herkkä lääkkeiden sivuvaikutuksille ja olen jopa kortisonista saanut allergisen reaktion. Juuri nielaisin tämän uuden kapselin, pelottaa mitä tulossa. Onko kokemuksia tämän lääkkeen käytöstä? Tai onko "terveydenhuollon ammattilaista" paikalla? Annos on 300mg x 3 (900mg/vrk).

Kommentit (12)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jos siedät doksimysiiniä siedät todennäköisesti myös klindamysiiniä.

Ns penisilliiniallergiselle kefalosporiinit (kefexin) ja amoksisilliini (amorion) voivat aiheuttaa oireita. Molemmat kuuluvat beetalaktaaneihin ja tavallaan ovat penisilliinin puolijohdannaisia.

Vierailija

Amorion ja kefexin ovat lähisukulaisia. Sen sijaan klindamysiini ei ole, joten ei kai auta kuin toivoa, ettet ole sillekin allerginen. Klindamysiini on linkosamidiryhmään kuuluva antibiootti. 

http://fi.wikipedia.org/wiki/Klindamysiini

Kiitos, tietoa on kyllä paljon kaikenlaisista lääkkeistä, penisilliinille olen ilmeisesti allerginen, siksi tämä doximycin ollut tarvittaessa käytössä. Jäi eilisestä niin kova kammo, kun olen saanut allergisen reaktion vuoden aikana niin monesta lääkkeestä, prednisolonista paheni allerginen reaktio anafylaktiseksi shokiksi, mikä on todella harvinaista, kortisonin kun pitäisi auttaa allergiaan. Avaavaa piippua voin käyttää astmaan mutten voi hoitaa sitä kortikosteroidipiipuilla, ne pahentavat oireita

Toiv. tämä sopisi.. vielä vaan kun on maksasairaus, siitäkin varoitettiin selosteessa, lääkäri kyllä kai tietää sairauksistani ja lääkityksistäni..kiireessä vaan kirjoitti joku muu kuin omalääkäri uuden antibiootin jotta saan hoitettua tulehduksen mahdollisimman pian pois. 

Kortisoniallergiasi ei vaikuta todennäköisyyteen että olisit myös klindamysiinille allerginen. Älä huoli, mikä maksasairaus on kyseessä?

t. 4

Millainen maksasairaus sinulla on? Kirjoitettiinko tuo uusi antibiootti kuitenkin samassa paikassa kuin missä omalääkärisi ottaa vastaan? Eli onko kaikki potilastietosi siellä paikassa tiedossa??

Ja tosiaan, ihan ovat erityyppisiä antib. Itsekin olen penisil. ja sen ns. sukulaisille allerginen, mainitsemaasi lääkettä sen sijaan voin käyttää, siis klindamys.

Kai sinulla on epipen jos olet noin herkkä saamaan anafyl.shokkeja??

Vierailija

Kortisoniallergiasi ei vaikuta todennäköisyyteen että olisit myös klindamysiinille allerginen. Älä huoli, mikä maksasairaus on kyseessä?

t. 4

autoimmuunihep... ei siitä sen enempää.Alkoi vaan pistämään rintaa,"pistos" tulee n.3sekunnin välein oikealle puolelle,en ole sellaisia aiemmin saanut. Yhtä sekava olo tuli kuin eilen penisilliinistä, mutta puhe toimii jotenkin ja ventolinea en ole hirveästi tarvinnut. kai tämä tästä. taitaa vähän paremmin auttaa bakteereihin kuin doximycin. 

Vierailija
Vierailija

t. 4

autoimmuunihep... ei siitä sen enempää.Alkoi vaan pistämään rintaa,"pistos" tulee n.3sekunnin välein oikealle puolelle,en ole sellaisia aiemmin saanut. Yhtä sekava olo tuli kuin eilen penisilliinistä, mutta puhe toimii jotenkin ja ventolinea en ole hirveästi tarvinnut. kai tämä tästä. taitaa vähän paremmin auttaa bakteereihin kuin doximycin. 

Sain jopa d-vitamiini lisävalmisteesta pahan ihottuman ja huulet turposivat. mistäköhän johtuu. ei voi ottaa mitään vitamiinilisiä, ainut on berocca minkä siedän. mistä sitä koskaan tietää sitten. :) ja pahentunut puolen vuoden sisällä, hyvin harva lääke sopii minulle, ja laaja skaala ollut muutaman leikkauksen vuoksi.

Meillä lapsi on saanut lääkkeistä ja ruoista noita anafylaktisia. Lääkärin ohjeen mukaan ensimmäinen ja toinen lääkeannos käydään ottamassa päivystyksen aulassa. Meillä Epipen kyniä myös aina ja kaikkialla mukana.

Tsemppiä ja pikaista paranemista ap!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat