Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Niin ne vaan on ne pari virikelasta hoidossa vielä juhannusviikolla ja juhannuksen jälkeenkin!

Vierailija
21.06.2021 |

Ja tietenkin täydet päivät. Toisessa perheessä toinen vanhempi lomalla ja toisessa molemmat!

Kommentit (1048)

Vierailija
181/1048 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö sinä sen perheen elämäntilanteen? Omakin on vielä hoidossa vaikka minä ja koululainen ollaan lomalla, koska on pakko. Ennemmin minä sen kotona pitäisin, mutta ei pysty. Mun sairaus ei näy päälle päin ellei tajua laihtumista lasketa, mutta tänäänkin oon kipujen kans lähinnä maannut sängyssä lämpötyynyn kans ja miettinyt aivan tosissani, että alan vaatia avannepussia. Ei tästä oo kerrottu päiväkodin henkilökunnalle ja siinäpä tuomitsevat mun "virikelasta". En oo saanut tänään ees syötyä, ku en pääse keittiöön asti vatsakivuiltani eli en ois voinut ruokkia lasta. Koululainen lämmitti eilistä ruokaa. Lapsi istuis nytkin katsomassa telkkaria tai piirtämässä, koska musta ei oo sen kummempiin aktiviteetteihin ja koululaisen homma ei oo olla päivät lapsenvahtina. Mies jää lomalle torstaina ja siitä alkaa myös lapsen loma. Mies tekee lapsen kans asioita, minä lähden mukaan jos satun pystymään.

Miksi et kerro hoitopaikassa tästä? Ihan oikeasti olisi järkevää ja teihinkin suhtauduttaisiin paremmin. Edelleenkin kaikki lomillaan lapsia hoitoon tuovat kun eivät todellakaan ole sairaita tms.

Vierailija
182/1048 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan ihmeellinen keskustelu. Meillä ei koskaan pidetty kesällä lomaa viikkoa kauempaa. Eikä oltaisi haluttukkaan. Lomat pidettiin pätkissä, koska haluttiin aina reissata lomilla. Kesällä viikko, vuokrattiin mökki, syksyllä viikko, lyhyt kaupunkiloma ja loput kotona. Joulun aikaan pari viikkoa, yleensä jenkeissä tai aasiassa ja keväällä viikko lasketellen. Ollaan ihan hirveitä vanhempia. 

Edelleen. Ensinnäkin teidän lapset eivät varmaan ole olleet virikelapsia ja niillähän on sitten ollut lomaa pitkin vuotta. Kaikilla ei näin ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/1048 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mutta ei pienen lapsen hyvinvoinnin kustannuksella.

Mitä mahdat tarkoittaa? Se että lapsi on hoidossa viikonlopun tai viikon kun vanhemmat lomailee on lapselta ja hänen hyvinvoinnistaan (??) pois miten? 

Onhan se lapsen hyvinvoinnista pois jos ei saa pitää kunnon lomaa, koska tärkeämpää on se että ”aikuiset” ihmiset pääsevät vapaalle ja viihteelle. Miksi että anna suoraan lapsia sijoitukseen?

Et vastaa ollenkaan siihen, että miten yksi viikko tai viikonloppu vanhempien omaa lomaa murtaa tämän kaiken koko muuna aikana tehdyn vanhemmuuden? Miksi asia on niin mustavalkoinen, että ei yhtään lomaa vanhemmille, pelkästään lapsille?

Itsehän olet mustavalkoinen siinä kun ajattelet että loma lasten kanssa ei ole lomaa vanhemmille?! Niin outo ajatus että en vaan voi käsittää. Miksi tehdään lapsia (nimenomaan monikossa) jos se on tuollaista kärsimystä?

Ja kyllä minusta on väärin viedä lomalla lapsia hoitoon, enkä myöskään pysty arvostamaan äitejä jotka ovat pelkästään vauvan kanssa kotona kun pieni taapero pitkiä päiviä ympäri vuoden hoidossa, eivätkä kesäksikään voi ottaa näitä taaperoita kotihoitoon vaan aamuisin isä tuo päiväkotiin itkuinen lapsen jo aamupalalle ja hakee viimeisten joukossa. Edelleen miksi tehdään lapsiA jos ei niitä osata/jakseta hoitaa?

Onneksi ketään ei vois vähempää kiinnostaa sinun arvostuksesi :) meidän perhe voi hyvin ja tämä toimii meille, perheaikaakin jää hyvin!

No, en varmasti ole ainoa joka ajattelee näin. Valkoista r väkeä kuten joku kommentoi.

Vierailija
184/1048 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lomailee koululainen ja eskarinsa päättänyt 6v koko koulujen loma-ajan kesäkuusta elokuuhun kun olen vauvan kanssa kotona. Lisäksi lasten isä on lomalla melkein kuukauden, ollaan reissussa sukulaisilla ja ystävillä, käydään uimassa ja huvipuistoissa - joka päivä keksitään jotain koska tylsistyn myös itse vain kotona olemiseen. Kuitenkin 6v valittaa lähes päivittäin, että on epäreilua kun osa kavereista sai jäädä hoitoon eskarin loppumisen jälkeen, ja hänkin menisi mieluummin hoitoon kun siellä on kaverit! 

Voi olla siis näinkin päin... Tietenkään kovin pieni ei osaa samalla tavalla kaipailla kavereita kun tämä melkein koululainen. 548

Vierailija
185/1048 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan ihmeellinen keskustelu. Meillä ei koskaan pidetty kesällä lomaa viikkoa kauempaa. Eikä oltaisi haluttukkaan. Lomat pidettiin pätkissä, koska haluttiin aina reissata lomilla. Kesällä viikko, vuokrattiin mökki, syksyllä viikko, lyhyt kaupunkiloma ja loput kotona. Joulun aikaan pari viikkoa, yleensä jenkeissä tai aasiassa ja keväällä viikko lasketellen. Ollaan ihan hirveitä vanhempia. 

Edelleen. Ensinnäkin teidän lapset eivät varmaan ole olleet virikelapsia ja niillähän on sitten ollut lomaa pitkin vuotta. Kaikilla ei näin ole.

Tämä keskustelu nimen omaan lähti paheksuntana siitä, että on juhannus viikko ja lapset edelleen hoidossa. Ihan kuin vain kesällä ja just tiettynä aikana vietetty loma olisi sitä oikeaa pph työntekijöiden hyväksymää lomaa. Ihan naurettavaa. 

Vierailija
186/1048 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö sinä sen perheen elämäntilanteen? Omakin on vielä hoidossa vaikka minä ja koululainen ollaan lomalla, koska on pakko. Ennemmin minä sen kotona pitäisin, mutta ei pysty. Mun sairaus ei näy päälle päin ellei tajua laihtumista lasketa, mutta tänäänkin oon kipujen kans lähinnä maannut sängyssä lämpötyynyn kans ja miettinyt aivan tosissani, että alan vaatia avannepussia. Ei tästä oo kerrottu päiväkodin henkilökunnalle ja siinäpä tuomitsevat mun "virikelasta". En oo saanut tänään ees syötyä, ku en pääse keittiöön asti vatsakivuiltani eli en ois voinut ruokkia lasta. Koululainen lämmitti eilistä ruokaa. Lapsi istuis nytkin katsomassa telkkaria tai piirtämässä, koska musta ei oo sen kummempiin aktiviteetteihin ja koululaisen homma ei oo olla päivät lapsenvahtina. Mies jää lomalle torstaina ja siitä alkaa myös lapsen loma. Mies tekee lapsen kans asioita, minä lähden mukaan jos satun pystymään.

Olen pahoillani, että olet sairas.

Minulla lapset on kotona lomalla, mutta ei se tarkoita, että jatkuvasti ollaan jossain menossa tekemässä jotain ihmeellistä. Nukkuvat pitkään, just lopeteltiin lounasta. Katsovat telkkaria tuolla, vaikka ilma on kaunis ulkona. Ihan tavallista olemista vaan. Eikä siinä ole mitään pahaa. Toki on käyty toisina päivinä rannalla ja leikkipuistossa, mutta ei sekään pakollista ole. Monella tuntuu olevan sellainen oletus, että kun lapsi on lomalla, täytyy se loma pakata täyteen ohjelmaa. Ei täydy. Ihan tavallinen leppoisa arki riittää.

Vierailija
187/1048 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkoti on lapsen työpaikka ja lapsi tarvitsee sen loman ihan samalla tavalla kuin aikuinenkin.

Vierailija
188/1048 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et kerro hoitopaikassa tästä? Ihan oikeasti olisi järkevää ja teihinkin suhtauduttaisiin paremmin. Edelleenkin kaikki lomillaan lapsia hoitoon tuovat kun eivät todellakaan ole sairaita tms.

Päiväkodille ei kuulu kaikki perheen asiat. Suhtautuminen pitää olla hyvää ja asiallista, oli tilanne mikä tahansa. 

Vierailija
189/1048 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh... mulla on 4 v päiväkodissa osa-aikaisesti (vauva kotona), mutta hän on nyt kesän 9 viikon lomalla. On hyvä, että hän muodostaa kaverisuhteita oman ikäisiinsä ja oppii toimimaan ryhmässä päiväkodissa. Todellakin kuitenkin pidän hänet pitkällä kesälomalla kesän ajan ja ollaan leikkipuistossa, rannalla, ulkona koko päivä! Kesä on ihan parasta hänen kanssaan. Talvet kokonaan kotona olisi aika yksinäistä ja pitkäveteistä.

Kuulostat normaalilta, rakasvalta vanhemmalta. Ihmettelen sitä että kaikki eivät ajattele tällä tavalla, vaan ajatellaan pikemminkin että se oma lapsi on pakollinen paha.

Vierailija
190/1048 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päiväkodille ei kuulu kaikki perheen asiat. Suhtautuminen pitää olla hyvää ja asiallista, oli tilanne mikä tahansa. 

Kyllä ne itseasiassa kuuluu. Vanhempien kanssa käydään keskusteluja jos huomataan että lapsi pitkiä päiviä hoidossa, lomat ym vaikka todellista tarvetta ei ole.

Vierailija
191/1048 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Ranskassa ilmainen päivähoito?

Vierailija
192/1048 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oot ihana ja arvokas! Ei sun tarvitse tulla tänne puhumaan muista pahaa.

Vierailija
193/1048 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään ihmettele, miksi nuoret naiset eivät halua tehdä lapsia, kun ympäristönpaineet ja jopa kunnallisen päivähoidon hoitajien mukaan lapsi pitäisi olla vanhemmille kuin iilimato 24/7 ja annetaan mielikuva, ettei lapsen jälkeen saa vanhemmilla olla hetkeäkään omaa aikaa ja elämää.

Teki vanhemmat mitä tahansa, olet huono ja kelvoton vanhempi ympäristölle. Ja tähän haukkumiseen syyllistyvät jopa alan ammattilaiset, näin he ainakin itseään kutsuvat.

Vierailija
194/1048 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka yllätty, jos ovat virikelapsi nimellä hoidettavana. Niissä perheissä on silloin jotain mätää, eikä ymmärretä lapsen tarvetta lomaan. Tai jos ymmärretään, niin ei välitetä omasta lapsesta.

Vierailija
195/1048 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä näitä vanhempia. Ihan jo siitä syystä, että se päiväkotirumba aikaisine aamuineen ja viemisineen on tosi tympeää puuhaa. Itse opiskelin lapsen päiväkotivuodet. Vein kyllä päiväkotiin niinkin päivinä, kun ei ollut luentoja, mutta silloin oli usein muuta opiskeluun liittyvää tekemistä. Mielummin olisin silloinkin pitänyt lapsen kotona.

Kesällä, jouluna yms. lapsi oli kanssani lomalla. Otin riskin oman urani suhteen ja olin kesät tekemättä töitä, jotta lapsi saisi pitkän loman.

Onko nämä virikelasten vanhemmat minkä ikäisiä ja millaisissa ammateissa. Jotenkin kuulostaa todelliselta elämänhallinnan puutteelta, jos itse maailmaan tuotu lapsi on niin suuri rasite, että tämä täytyy pitää hoidossa jatkuvasti.

Voi olla elämänhallinnan puutetta, rakkaudettomuutta omaa lasta kohtaan, mukavuudenhalua, keskenkasvuisuutta, minä-keskeisyyttä…

Vierailija
196/1048 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yhtään ihmettele, miksi nuoret naiset eivät halua tehdä lapsia, kun ympäristönpaineet ja jopa kunnallisen päivähoidon hoitajien mukaan lapsi pitäisi olla vanhemmille kuin iilimato 24/7 ja annetaan mielikuva, ettei lapsen jälkeen saa vanhemmilla olla hetkeäkään omaa aikaa ja elämää.

Teki vanhemmat mitä tahansa, olet huono ja kelvoton vanhempi ympäristölle. Ja tähän haukkumiseen syyllistyvät jopa alan ammattilaiset, näin he ainakin itseään kutsuvat.

En syyllisty. Hoidan mielelläni omia lapsiani.

Vierailija
197/1048 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vanhempien pitäisi hoitajille kertoa kotiasioita? Riittää vain, onko tarvetta hoitoon vain ei. Se riittää.

Ja toisekseen, pitkälle yli 40v työurallani, jos vanhemmat kertoivat koti- tai henk.koht. asioitaan, pidin ne omana tietoni ja pidin sitä luottamuksen osoituksena, en juoruttavana eteenpäin tai kesk.palstoille.

Vierailija
198/1048 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin että tuohan on ihan lapsen kaltoinkohtelua ja suoranaista henkistä väkivaltaa lasta kohtaan jos muu perhe lähtee vaikka rannalle viettämään kesäpäivää ja yksi viedään päiväkodin pihalle paahtumaan koko päiväksi. Kyllä tällaiseen pitäisi pystyä puuttumaan jotenkin.

Vierailija
199/1048 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole ihme kun niin monet lapset ja nuoret voivat pahoin. Pienestä asti heidän hylätään ”pois tieltä”.

Vierailija
200/1048 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla yksi niistä, joista ketjussa puhutaan. Kyllä lapsellakin on oikeus lomaan omien vanhempiensa kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi