Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Niin ne vaan on ne pari virikelasta hoidossa vielä juhannusviikolla ja juhannuksen jälkeenkin!

Vierailija
21.06.2021 |

Ja tietenkin täydet päivät. Toisessa perheessä toinen vanhempi lomalla ja toisessa molemmat!

Kommentit (1048)

Vierailija
41/1048 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkeeta. Eivät ole haluttuja lapsia.

Vierailija
42/1048 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä veteliä vanhempia on nähty. Päiväkodissa olen työskennellyt joten nähty on.

No isolla osalla kuulemma on pään sisällön kanssa ongelmia joten siinä mielessä lapselle parempi olla hoidoissa.. Heille on oma nimityksensä ; valkoinen ***** vä** ! Ja miksi ihmeessä isompi lapsi tuodaan hoitoon ( olisiko halvin taksa syy ) jos kotona vauva ?

Jos ei jaksa hoitaa kahta kolmea lasta niin miksi on tehnyt lapsia ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/1048 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pph ja minulla myös ”virikelapset” hoidossa ihan kesäkuun loppuun saakka, kunnes jään itse lomalle. Eivätkä lapset ole pitäneet lomaa koko vuonna. Toki perheillä on oikeus tuoda lapsiaan hoitoon ja minun tehtäväni on heitä hoitaa parhaani mukaan, mutta harmittaa lasten puolesta kun näen että ovat väsyneitä ja ikävöivät vanhempiaan, jotka tosiaan molemmat saattavat olla jo lomalla, en nyt niin tarkasti tiedä, mutta äidit ainakin kotona vauvojensa kanssa.

Mulla lähes sama. Olen myös pph. Viime vuonna sain jopa juuri ennen kesälomaani erittäin flunssaisen lapsen hoitoon. Vanhemmat olivat siis lomalla jo itse. Lapsi oli vasta 1v. Voin sanoa, että pari ärräpäätä lensi kun yritin tavoitella vanhempia hakemaan sen kipeän lapsen kotia, etten itse sairastuisi sitten omalle lomalle. Vanhemmat eivät vastanneet koska olivat retkeilemässä (näin eräästä sovelluksesta).

44/1048 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mun lapsi ei ole virikelapsi, mutta olen rehtori ja töissä kesäkuun, vaikka opettajat olekaan. Ja yksi opetuttu tekee toista työtä kesäkuun ajan ja osan elokuutakin.

Niin? Eli heinäkuu on ainakin sinulla lomaa. Eli totta kai lapsesi ovat kanssasi tuon kuukauden vähintään. Kaikki hyvin teillä siis.

Tässä puhuttiin nyt lapsista, joiden vanhemmat ovat lomalla, ja lapset silti tarhassa.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
45/1048 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaupunki irtisanoo päivähoito paikan, jos on poissa/lomalla yli 2kk.

Sen takia nytkin lapsi päivähoidossa juhannukseen, koska loma alkaa juhannuksen jälkeen ja jatkuu elokuun puoleenväliin. Vaikka siis itse olenkin jo lomalla. Tulisi lapselle muuten liian pitkä loma.

Vierailija
46/1048 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ryhmässä useampi tällainen. Surullisin tapaus on, kun vanhemmat+isoveli tuovat lapsen yhdessä päiväkotiin ja kertovat lähtevänsä uimaan/leikkipuistoon tms. ja itkevä lapsi jää päiväkotiin.

Viikko lomaa pienimmälle, kun äiti, isä ja kouluikäinen isoveli lomailevat koko kesä- ja heinäkuun.

Onkohan tämä nyt ihan totta, vai jotenkin väritetty versio tai omia tulkintoja tehty? Kuulostaisi kyllä jotenkin ihmeelliseltä. Toki onhan se niin, että kouluikäisen kanssa pystyy itsekin oleskelemaan rannalla, kun päiväkoti-ikäisen kanssa pakko juosta perässä. Mutta silti, olisihan tuo julmaa. Mutta onko niin, että lapsi esim jätetään tuomatta usein, vaikka paikkaa pidettäisiin tms? Jotenkin en haluaisi uskoa tähän!

Meillä kyllä alku- ja loppukesästä kohta 4v tarhassa, vaikka koululainen kotona. Tehdään sitten etätöitä kotona, ja tuon isomman kanssa se onnistuu. On kyllä sitten 5 viikkoa lomalla pienempikin.

Valitettavasti ihan tosi juttu. Ja ei jätetä tuomatta koskaan, joka päivä hoidossa - tai no oli tällä lapsella yksi ylimääräinen vapaapäivä tässä kevään aikana.

Tämä on toki aika ääripää, onneksi. On myös paljon niitä vanhempia, jotka molemmat lomalla ja vauva kotona, mutta silti päiväkoti-ikäinen koko kesän päiväkodissa ilman lomaa.

Vierailija
47/1048 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ryhmässä useampi tällainen. Surullisin tapaus on, kun vanhemmat+isoveli tuovat lapsen yhdessä päiväkotiin ja kertovat lähtevänsä uimaan/leikkipuistoon tms. ja itkevä lapsi jää päiväkotiin.

Viikko lomaa pienimmälle, kun äiti, isä ja kouluikäinen isoveli lomailevat koko kesä- ja heinäkuun.

Miten on mahdollista että tällaiseen ei voida puuttua?

Ollaan kyllä useasti tästä yritetty keskustella vanhempien kanssa, ilman tuloksia. Pakottaa ei voida, kun pitävät kuitenkin sen viikon lomalla.

Toisaalta ajattelen, että ehkä sen lapsen sitten on parempi olla päiväkodissa, kun selvästi eivät vanhemmat halua lapsen kanssa aikaa viettää :(

Mitä olette keskustelleet? Mitä vanhemmat ovat sanoneet?

No juuri tätä, että lapsi tarvitsee ja ansaitsee lomaa. Kerrottu, että on tosi surullinen päiväkodissa, kun tietää muun perheen lomailevan ja tekevän päivisin kaikkia kivoja juttuja. On väsynyt, kun ei saa lomailla.

Ehdotettu, jospa vaikka pitäisivät vapaapäiviä välillä. Eipä näiltä vanhemmilta oikein tule edes vastausta. Saattavat voivotella, että harmi kun on niin surullinen ja väsynyt, mutta mitään eivät muuta.

Vierailija
48/1048 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka he jaksaa kulettaa aamusta toiseen lapsen hoitoon. Eikö itsellekin olisi mukavampaa rento aamu kotona lapsen kanssa.

Vierailija
49/1048 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi rankempaa olla kuskaamassa toista lasta hoitoon, kuin hoitaa kotona kaikkia lapsia. Saa heräillä rauhassa ja olla ilman aikatauluja. En oikein ymmärrä miksi ihmiset tekee niin pienillä ikäeroilla tai niin paljon lapsia, ettei niiden kanssa jaksa olla kotona. Eri asia masennus ym oikeat syyt, mutta lähellekään kaikissa tapauksissa ei oo siitä kyse, vaan vanhemman mukavuudenhalusta. Olla vauvan kanssa rauhassa kotona. Itse en voisi tehdä sitä isosisarukselle, että veisin pienen kanssa hoitoon ja lähtisin vauvan kanssa kotiin.

Vierailija
50/1048 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen takia nytkin lapsi päivähoidossa juhannukseen, koska loma alkaa juhannuksen jälkeen ja jatkuu elokuun puoleenväliin. Vaikka siis itse olenkin jo lomalla. Tulisi lapselle muuten liian pitkä loma.

Eihän siellä sen lapsen tarvitse olla paikalla, kunhan maksaa siitä paikasta?

Vierailija
51/1048 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan näin? Siinä tapauksessa voi lapsi jäädä hoitopaikkatakuulle tai vaikka lomailla epävirallisesti sen 2 kk ja käydä siinä välissä vaikka yhden päivän hoidossa.

Vierailija
52/1048 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tämä nyt ihan totta, vai jotenkin väritetty versio tai omia tulkintoja tehty? Kuulostaisi kyllä jotenkin ihmeelliseltä. Toki onhan se niin, että kouluikäisen kanssa pystyy itsekin oleskelemaan rannalla, kun päiväkoti-ikäisen kanssa pakko juosta perässä. Mutta silti, olisihan tuo julmaa. Mutta onko niin, että lapsi esim jätetään tuomatta usein, vaikka paikkaa pidettäisiin tms? Jotenkin en haluaisi uskoa tähän!

Meillä kyllä alku- ja loppukesästä kohta 4v tarhassa, vaikka koululainen kotona. Tehdään sitten etätöitä kotona, ja tuon isomman kanssa se onnistuu. On kyllä sitten 5 viikkoa lomalla pienempikin.

Valitettavasti ihan tosi juttu. Ja ei jätetä tuomatta koskaan, joka päivä hoidossa - tai no oli tällä lapsella yksi ylimääräinen vapaapäivä tässä kevään aikana.

Tämä on toki aika ääripää, onneksi. On myös paljon niitä vanhempia, jotka molemmat lomalla ja vauva kotona, mutta silti päiväkoti-ikäinen koko kesän päiväkodissa ilman lomaa.

Tämä on kans yhteistä näille vanhemmille jotka tuovat lapsia lomallaankin hoitoon, oli sitten kysymys isyyslomasta, kesälomasta, tasotusvapaista, mistä vaan.. Samat vanhemmat tuovat lapsiaan myös sairaana hoitoon! He eivät siis todellakaan ajattele lastensa parasta, tai ylipäänsä kenenkään muun kuin vaan itsensä.

Vierailija
53/1048 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan näin? Siinä tapauksessa voi lapsi jäädä hoitopaikkatakuulle tai vaikka lomailla epävirallisesti sen 2 kk ja käydä siinä välissä vaikka yhden päivän hoidossa.

Kyllä kai paikan voi pitää jos siitå maksaa. Mutta kun tämäkin tuntuu olevan ajatusmalli, että koska maksetaan niin sitten tuodaan lapsi hoitoon vaikka lomallakin!

Vierailija
54/1048 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin on jännä juttu miten porukka kuvittelee päiväkodissa olevan niiin virikkeellistä ja mahtavaa toimintaa mitä ei kotona voi tarjota. Pyh! Kyllä se on melko liukuhihna hommaa siellä ja lapset paljon keskenään kisuavat. Toisia lapsia voi nähdä muuallaki, kuin päiväkodissa. Ja sitten taudit, kiva hankkia niitä sieltä muulle perheelle.

Vierailija
55/1048 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä kaupunki? En kyllä usko, ettei esim. koululaisen sisarus saisi lomailla koulujen kesäloman ajan.

Vierailija
56/1048 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ei pystytä tarjoamaan kotona lapselle samanlaisia elämyksiä ja kavereita kuin päiväkodissa. 

Eikö teillä kotona ole muovailuvahaa, piirustuspaperia ja värikyniä, paria palapeliä ja muutamaa satukirjaa? Siinä kai ne elämykset, mitä kesäaikaan lapsille tarjotaan. Kavereitahan siellä ei kesällä juuri ole, kun suurin osa lomailee.

Vierailija
57/1048 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa surullinen olo tästä ketjusta. Miten ihmeessä vanhemmat eivät ymmärrä että päivähoito on ympäristönä väsyttävä. Ei lapsi siitä nauti ainakaan  ilman vaihtelua ja reiluja vapaita.

Vierailija
58/1048 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kilin kellit. Jos lasketaan lapsesi loman pituus ensi viikon maanantaista elokuun puoliväliin, ei siitä millään tule kahta kuukautta tai yli. Olisi siis voinut olla jo ainakin tämän viikon lomalla. Myönnä pois, että haluat vain hieman "omaa aikaa", ennen kuin on pakko jaksaa lomailla oman lapsesi kanssa.

Vierailija
59/1048 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekin on jännä juttu miten porukka kuvittelee päiväkodissa olevan niiin virikkeellistä ja mahtavaa toimintaa mitä ei kotona voi tarjota.

Juuri näin! Jos on normaalikuntoisesta vanhemmasta kyse, vapaapäivä kotona voittaa hoitopäivän mennen tullen!

Ihmeitä ei tarvita, vaan pieniä kivoja juttuja, : esim. aamupala parvekkeella/pihalla, käynti puistossa tai vaikka torilla jne., lelujen kylvetystä pesuvadissa parvekkeella/pihalla.

Vierailija
60/1048 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekin on jännä juttu miten porukka kuvittelee päiväkodissa olevan niiin virikkeellistä ja mahtavaa toimintaa mitä ei kotona voi tarjota. Pyh! Kyllä se on melko liukuhihna hommaa siellä ja lapset paljon keskenään kisuavat. Toisia lapsia voi nähdä muuallaki, kuin päiväkodissa. Ja sitten taudit, kiva hankkia niitä sieltä muulle perheelle.

Juuri näin. Kauheaa sähellystä kaikki toiminta etenkin pienten kanssa. Oikeasti sitä ns ohjattua toimintaa on tosi lyhyt aika versus koko pitkä päivä joka ollaan virikehoidossa tai hoidossa ylipäänsä. Esim jos askarrellaan, niin sitä sun lasta ei ehkä huvitakaan askarrella, joten vaikka sitä ohjattua toimintaa on tunti aamulla, niin sun lapsi osallistuu siihen 30 sekuntia. Etkö muka voi kotona sen vertaa antaa aikaa lapselle?

Eikä 2-vuotiaat vielä leiki yhdessä, hyvä jos yksinkään. Ne repii lelut muiden käsistä, osa ei osaa edes puhua vielä, joten lyömällä ja huitomalla kerrotaan mitä halutaan jne. Vähän väliä joku itkee.. Todella stressaava ympäristö.

Kyllä niitä lapsia tosiaan näkee muuallakin. Mitä luulet että jos hoitotädillä on vähintään se 4 taaperoa siinä hoidettavana ja itselläsi 1, kummalta lapsesi saa enemmän huomiota? Toki jos huomiota ei halua omalle lapselleen antaa ollenkaan, niin se on asia erikseen, eikä sitten pitäisi ainakaan enempää niitä lapsia hankkia muiden hoidettavaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi