mulla on maailman reippain äiti
Olin varautunut kaoottiseen iltaan, kun 10 v ja 6 v tulivat viikon mökkimatkalta isovanhempien luota. No, kun tulin töistä ja olin hakenut matkalla 3 v kuopuksen päiväkodista, mummu tuli eteiseen kuopusta vastaan ja osoitti hänele huomiotaan, kun ei ollut viikkoon nähnyt. Sain rauhassa halata isommat. Pyykit oli pesty jo mummulassa, ja tavarat purettu kaappeihin, ja äitini sitten paistoi lasten järvestä kiskomat 17 ahventa meille ja pilkkoi salaatit huomiseksikin. Sitten siivosi keittiön, että sain lojua sängyllä lasten kanssa ja katsoa mökkikuvia kamerasta. Mun äiti on ollu erittäin työorientoitunut aikoinaan, mutta nyt eläkkeellä. Kun itse olin lapsi, muakin hoiti mummu ajoittain, ja se oli ihanaa. Tää apu ilmeisesti siirtyy sukupolvelta toiselle. Maksan takaisin (tai siis eteenpäin) 30 vuoden päästä : )
Kommentit (4)
Ihana tarina. Eläköön ihanat äidit ja ihanat mummot!
Joku katkera mamma tulee kohta kertomaan, ettei äitisi oikeasti jaksa lapsiasi, mutta ei kehtaa sitä sulle sanoa :P
Mukavan oloinen äiti ja mummu, tuli hyvä mieli :)
Ihana kirjoitus:)! Mukava lukea tuollaista! Oma äitini kuoli vuosi ennen esikoiseni syntymää ja tiedän että hän olisi myös auttanut minua.
Olkaa ihmiset kiitollisia äideistä jotka ovat tukena ja apuna!