Synnärille vai ei??
Tullut nyt n.5-6 tuntia putkeen kipeitä supistuksia, jotka tuntuvat alavatsassa, alaselässä sekä etureisissä. Olen yrittänyt kellotella, mutta ei näissä taida olla mitään säännöllisyyttä, kaikki nä tunnit tullut kyllä alle 10 min välein, mutta ne välit vaihtelee kaikkea 5-9min välillä. Supistusten lomassa on tullut paljon punaista, paksua limavuotoa. Eikös se ohjeistus ole, että siinä vaiheessa lähdetään sairaalaan kun supparit on todella kipeitä ja säännöllisiä ja tulee ainakin 2 tunnin ajan säännöllisinä? Eli tässä pitäisi jaksaa kärvistellä vielä pitkään! Alkaa jaksaminen vaan loppua kun reidet ihan puuroa ja maha ja selkä kramppailee.
Niin ja mulla viikkoja 40+1 ja ensisynnyttäjä olen.
Kommentit (55)
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 21:17"]Ei ne supparit mitenkään loogisesti tihene. Yhtä-äkkiä vaan alkaa tulla hemmetin kovaa. Vedet kun menee, niin menee yleensä nopeeks ja rankoiks supparit.
Mene nyt hyvä nainen. Ei sun tartte niitä hoitsuja pelätä tai miellyttää.
[/quote]
Se on sun vauva joka on tärkein.
Olisin mennyt jo..Avautumiskivut olivat kuukautiskipujen tasoa koko ajan eli paikat aukesivat kuukautistunnuilla kymmeneen senttiin ja loppu kävikin nopeasti. Mitään kivunlievityksiä ei tarvinnut ja ei olisi ehtinytkään saada.
Ei kipujen lievitys ole se tärkein asia lainkaan, vaan vauvan turvallinen saattaminen maailmaan.
Mitä ihmettä... nyt supparit alkaa hiipua. Tulee siis edelleen alle 10 min välein, mutta ei satu niin paljoa kuin aiemmat. Vielä hetki sitten piti supparin tullessa mennä kaksinkerroin sohvaa vasten, nyt pystyn jopa kävelemään supparin aikana. Eikai oikeiden synnytyssuppareiden kuulu alkaa tuntua siedettävimmältä?? Luulis et kuuluu vain pahentua ja pahentua. ap
Mulla loppu supistukset kun olin auennut kokonaan. Tosin loppu hoitui leikkurissa.
Mulla loppui myös kun olin 7-8 cm auki. Sitten alkoivat yhtäkkiä ja tooosi kovina! Siitä puoli tuntia niin oli lapsi sylissä.
Tuleehan sit kertomaan miten meni? Onnea koitokseen ja poistu nyt sinne laitokselle!
Mun piti mennä tiettynä päivänä nklinikalle aamulla ja hienosti keisarinkyydillä illalla tuli terve poika .
Mulla hiipui kans ja heitin pyyhkeen kehään, että ei synnykkään vielä. Kohta tuntui siltä, että repeen kahtia. Mene jo. Oikeesti.
Ap ei synnytys mene minkään kaavan mukaan, älä turhaan seuraa sellaista mitä "pitäisi" tapahtua jossain kaavasynnytyksessä. Vaikka olisit synnyttänyt kolme kertaa aiemmin niin joka kerta voi silti olla erilainen.
Ja hyvin hyvin harvoin ketään käännytetään jos vaikka sanot että pelottaa olla kotona kun et tiedä mitä tehdä.
Hus sinne sairaalaan, kuin olisit jo. Muuten saat kotisynnytyksen.
Minun käskettiin ja pyytää puudutusta sitte kun en enää kestä supistuksia. Tunnollisesti odotin niin kauan ja kas olin jo täysin auki kun aloin pyytelemään puudutusta. Tuli sitte pelkällä ilokaasulla.
Mulle sanottiin, että mene kuumaan suihkuun. Jos supistukset helpottuu, ei tarvitse vielä lähteä, ja jos kovenee, synnytys on käynnissä. Ja esikoisen syntymä kesti 6h. Eli ensimmäisistä supistuksista 6h ja vauva sylissä. Mene äkkiä!
Onpas täällä nopeita esikoisen synnytyksiä, oon kateellinen. Mulla supisteli kolmatta päivää kunnolla ennenku päästiin millään tavalla tositoimiin ja itse synnytyksenkin kesto 21 tuntia.
Mä menin kun oli supistuksia 10min välein ja sen alle. Oli ollut jo monta tuntia mutta en uskaltanut lähteä kun oli sanottu, että Sitte vasta kun ei kotona voi olla. Pystyin kyllä olemaan mutta kipeetä teki. Soittaessa synnärille sanoivat että mene kuumaan suihkuun 30-60min. Jaksoin olla just 20 min. Kuka nyt junassa suihkussa tunnin jaksaa seistä kun supistelee, en minä ainakaan. No ei auttanut suihku ja sitten lähettiin kyselemättä. Eli kyllä sinuna lähtisin jo.
Ei ne supparit mitenkään loogisesti tihene. Yhtä-äkkiä vaan alkaa tulla hemmetin kovaa. Vedet kun menee, niin menee yleensä nopeeks ja rankoiks supparit.
Mene nyt hyvä nainen. Ei sun tartte niitä hoitsuja pelätä tai miellyttää.