Synnärille vai ei??
Tullut nyt n.5-6 tuntia putkeen kipeitä supistuksia, jotka tuntuvat alavatsassa, alaselässä sekä etureisissä. Olen yrittänyt kellotella, mutta ei näissä taida olla mitään säännöllisyyttä, kaikki nä tunnit tullut kyllä alle 10 min välein, mutta ne välit vaihtelee kaikkea 5-9min välillä. Supistusten lomassa on tullut paljon punaista, paksua limavuotoa. Eikös se ohjeistus ole, että siinä vaiheessa lähdetään sairaalaan kun supparit on todella kipeitä ja säännöllisiä ja tulee ainakin 2 tunnin ajan säännöllisinä? Eli tässä pitäisi jaksaa kärvistellä vielä pitkään! Alkaa jaksaminen vaan loppua kun reidet ihan puuroa ja maha ja selkä kramppailee.
Niin ja mulla viikkoja 40+1 ja ensisynnyttäjä olen.
Kommentit (55)
Säännölliset =10 min tai alle välein! Mene
Vuoto kertoo siitä, että kohdunsuulla tapahtuu varmasti jotain. Sinuna alkaisin tehdä lähtöä. Alle 10 min tulevat supistukset "riittävät".
Tsemppiä koitokseen!
Mä menisin. Mun lapsi synty alle tunnissa kun alko säännölliset supistukset.
Joo, suosittelisin menemään. Itselläni oli tuollaista kuopuksesta ja hädin tuskin ehdin sairaalaan. Jos olisin vetkutellut vielä kymmenen minuuttia niin mies olisi joutunut kätilöksi autossa.
Tsemppiä koitokseen!
Soittelin synnärille ja sanoivat, että kannattaa tulla sitten kun ei kestä enää kipuja kotona. Kestän kyllä vielä kotona, hetken ehkä. Oon aina kuvitellut, että säännöllisillä suppareilla tarkoitetaan sitä, että tulee esim. aina 6 minuutin välein eli ei vaihtele ne ajat. Sen takia oon aika pitkään odotellut ennen kuin tehnyt mitään... Noh aina oppii uutta. Alan ainakin sairaalakassia pakkailla vähitellen... ap
Jos mä olisin mennyt noiden ohjeiden mukaan, lapsi olisi syntynyt kotiin! Mene vaan sinne synnärille. :)
Kannattaa ottaa huomioon, että jos odotat tasan siihen ettetvkestä ni on aika tuskaa. Koita ajoittaa meno et ehtisit kivunlievityksenkin saamaan.
Kun meet sinne ottavat vielä käyrät sun muut ennen kivunlievitystä.
Lähde sinne nyt! Ne aina sanoo, että jää vielä kotiin, mutta kannattaa mennä mieluummin aikaisemmin kuin myöhään. Hop hop nyt!
Synnärin ohje on perseestä. Itse kestin koko synnytyksen ilman mitään kivunlievityksiä, joten saamasi ohjeen logiikalla mun olis pitänyt synnyttää kotona.
Okei, eli limatulppa tuli ja supistukset säännöllisiä. Ensi yönä viimeistään teillä on vauva sylissä. Onnea matkaan!
Kannattaa oikeasti kuunnella useamman kerran synnyttäneitä.
Mene niin ehdit saada kivunlievityksenkin. Tää on vasta alkusoittoa...
Itse menisin jo. Mulla supisteli kolmisen tuntia 4-7min välein. Synnärille kun päästiin oli jo 8cm auki. Kivunlievitystä ei ehtinyt saada, joten luomuna mentiin. Synnärillä oltiin noin klo 20 ja poika syntyi juuri ennen puolta yötä.
Onnea matkaan ja tsemppiä.
Mene! Mäkin olisin synnyttänyt matkalle jos olisin odottanut kunnolla kivuliaita supistuksia. Ei ne sua sieltä pois käännytä... Toivottavasti ei ole pitkä matka synnärille; autossa voi olla vaikea istua
Joo, mulla eka synnytys kesti 4,5h, ja olisin kestänyt kivut kotona vauvan tuloon asti. Synnärille kun pääsin ja tutkimuspöydälle niin olin jo 9cm auki. Lapsivedet meni vasta ekan ponnistuksen aikana. onnea!
Ei ole pitkä matka synnärille, ajaa vain 10-15 minuutissa. Mietin vain kun siellä puhelimessa kätilö sanoi, että vasta sitten kun ei kestä olla enää... ja mulla ei vieläkään näytä noi supparit tihentyneen, äskenkin väli oli vielä 8min :/ ois ihan kamalaa mennä sinne ja tulla käännytetyksi, ei tosiaan jaksaisi takas kotiin tulla. ap
Lämmin suihku lievittää kipua ja sitten kun se ei enää auta, pitää ehdottomasti lähteä. Kyllähän ensisynnytys usein kestää sen 12 tuntia, mutta kun ei sitä voi varmaksi vannoa. Jos nyt kuitenkin ajatellaan, että sinulle tulee oppikirjasynnytys, niin kyllä noiden supistusten tihentymistä voi ehkä hetken odotella, jos asuu noinkin lähellä sairaalaa. Siellä synnytystapahtuman loppupäässä minulla supistuksia tuli n. 30 kpl tunnissa, eli joka toinen minuutti.
Mulla meni 9cm --> täysin auki ehkä 3-4:llä supistuksella kymmennessä minuutissa. Se loppusynnytys voi olla nopea, mä lähtisin sairaalaan mieluummin kuin synnyttäisin eteiseen tai autoon
Hopi hopi, ala mennä jo!