Valehtelin olevani sairaslomalla, vaikka olin laivalla. Huomenna pomo puhuttelu. Mitä teen?
Nyt kun risteilyt taas pyörähtivät käyntiin ja kaverit pyysi mukaan, en malttanut olla menemättä, kun viimeinkin taas pääsee edes johonkin tän pitkän sulun takia. Olen kesätöissä ja mullahan ei ole varsinaista lomaa, mutta otin muutaman päivän saikkua ja kävin korinatesteissä ja valehtelin olevani kuumeessa,vaikka oikeesti piti olla töissä. Siitä reissusta meni kaverin kautta kuvia faceen, jossa minäkin olin ja minut tunnistettiin siitä ja pomo laittoi tekstiviestin, että huomenna, kun menen aamuvuoroon saikun jälkeen, keskustellaan asiasta ja töiden jatkosta.
Nyt ahdistaa, mitä mun pitäisi tehdä? En halua menettää duunipaikkaa. Uutta ei ole tiedossa.
Kommentit (79)
Minäkin olen joskus mennyt etätyöpäivänä pe iltapäivästä lentokentälle ja lentänyt heti työajan loppuessa ouluun tai tallinnaan. Salaisuus on siinä että sitä ei voi tehdä usein ja toiseksi en onneksi ole facebookissa niin tieto ei pääse leviämään. Olen työpaikassa jossa tulee valituksia jos kuittaat 10 lounassetelin vihon päivää liian aikaisin.
No jaa, nykyään kenenkään ei ole pakko tehdä mitään, eli haistat vaan paskat sille työn orjalle toivotat hyvää loppuelämää. Sanot vielä, että sinutkin kusipään korvaa pian tekoäly, eli hv vaan koko firmallekin!
Näin.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen joskus mennyt etätyöpäivänä pe iltapäivästä lentokentälle ja lentänyt heti työajan loppuessa ouluun tai tallinnaan. Salaisuus on siinä että sitä ei voi tehdä usein ja toiseksi en onneksi ole facebookissa niin tieto ei pääse leviämään. Olen työpaikassa jossa tulee valituksia jos kuittaat 10 lounassetelin vihon päivää liian aikaisin.
Ei tarvitse olla omaa sometiliä joutuakseen someen.
Samalla kylällä tieto leviää. Voit reissata ensi kesänkin.
Seuraapa mitä pomo tekee työajalla ja mitä vie työpaikalta? Hänenhän pitäisi toimia esimerkkinä.
Paras vaan kertoa niin kuin asia on. Turha alkaa ainakaan valehtelemaan/selittelemään. Teit virheen. Siitä ei päästä yli. Tulee ehkä varoitus tai potkut, mutta myöhäistä murehtia tässä vaiheessa. Ainoa, mitä voit tehdä, on olla rehti ja puhua totta. Ei tuosta tilanteestä pelasta mikään. Älä hanki lisää ongelmia valehtelemalla. Vaikka teit virheen, se ei määritä koko tulevaisuuttasi. Ota siis tästä opiksesi, äläkä törttöile jatkossa. Tsemppiä huomiseen.
Olisit pyytänyt palkattoman lomapäivän. Olisit voinut kertoa ihan rehellisesti syynkin. Toki työnantajan ei ole pakko suostua siihen, eikä suostu varmaankaan jos töissä on kiire.
Noh, nyt ainakin sait opetuksen.
Vierailija kirjoitti:
Palkatonta lomaa voi aina pyytää, itse olen melkein aina saanut. Riippuu tietysti työpaikasta.
Sitä vaan pitäisi pyytää etukäteen, eikä vasta sitten kun jo ehti jäämään kiinni turhasta saikuttamisesta...
Myönnät tehneesi virheen, pyydät anteeksi ja sanot ottaneesi opiksesi. Lisäksi kerrot, että et halua palkkaa noilta "saikkupäiviltä". Varoituksen saat mutta lupaat hoitaa loppukesän hommat kunnolla.
Olen itsekin työnantaja ja ajattelen, että nuorena tolloillaan ja virheistä opitaan. Jos ei opita, niin sitten ei enää meiltä töitä löydy.
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran lensit vasta työajan loppuessa, niin mitä se työnantajalle kuuluu? Ja siihen asti olit tekemässä etätyötä. Teit sitä sitten lentokentältä käsin.
Aikuinen_nainenmä_oon22 kirjoitti:
Kerro sinun johtajallesi että olet hyvin pahoillasi mutta pyydä häntä risteilemään kanssasi ensi viikonloppuna
😂😂😂
Mä olin ennen tosi vahvalla työmoraalilla varustettu ihminen mutta nykyään tekee mieli hurvitella silloin tällöin. Siihen pyydän aina palkatonta lomaa jos en just silloin oo jollain lomalla. Lähes aina sitä saan. Ja näitä pyyntöjä on vuodessa useita. Jotenkin ei vaan jaksa tätä nykyajan työtahtia näillä nykysillä lomamäärillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin kerran houkuttamassa ystävääni kun hän ei saanut kesälomaa heinäkuussa ottamaan saikkua 3 päivää ja lähtemään kanssani festivaaleille. Keksimme hyvän suunnitelman että hän pukeutuu peruukkiin ja korona-maskiin ja pitää koko ajan hyvin peittäviä vaatteita. Teille moralisteille tiedoksi, jätimme suunnitelman toteuttamatta.
Jos teillä ollut omat eväät ja mikro matkassa niin ei mitään hätää. Nii ja tietysti korina testi negatiivinen.
Miten sä saatoit kuvitella että tämä olisi jonkun mielestä hauska:/
Yritä oikeasti löytää töitä..
Korinatesti🍻
Ja pitämättömät saikuthan ovat kun pekkasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin kerran houkuttamassa ystävääni kun hän ei saanut kesälomaa heinäkuussa ottamaan saikkua 3 päivää ja lähtemään kanssani festivaaleille. Keksimme hyvän suunnitelman että hän pukeutuu peruukkiin ja korona-maskiin ja pitää koko ajan hyvin peittäviä vaatteita. Teille moralisteille tiedoksi, jätimme suunnitelman toteuttamatta.
No kai jätitte, kun viime kesänä ei taidettu pahemmin festareita järjestää ja 2019 ei vielä tunnettu "koronamaskeja"...
Lieneekö aloitus edes tottakaan? Työnantajan lailliset keinot ovat kirjallinen varoitus tai irtisanominen.
Pahimmat saikuttajat ovat ikäviä, kaikesta kitiseviä, marisevia ja valittavia, elämäänsä ja työhönsä kyllästyneitä, katkeria naisia. Sairauslomalla koetaan ihmeparantuminen. Ollaan hyvinkin terveenä kotona, matkalla ja kesämökillä ja valehdellaan lääkärille ja työnantajalle milloin mitäkin.
Keksitään ja valehdellaan mitä ihmeellisimpiä vaivoja ja sairauksia. On suoranainen ihme, mistä nämä lorvikataria sairastavat saavat jatkuvasti sairauslomaa ja omaa lomaa. Seuraapa, miten sairauslomat keskittyvät muutamalle ihmiselle.
Työnantajan pitäisi palkita pitkäaikaisterveitä työntekijöitä, joilla on hyvin vähän tai ei ollenkaan sairauslomia!
Huomisesta lähtien pääset risteilemään sielusi kyllyydestä.